Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Reconèixer els diversos rols, responsabilitats i funcions de la professió. |
| A6 |
Acceptar la responsabilitat del propi aprenentatge i desenvolupament professional. |
| A20 |
Coneixements rellevants sobre les evidències científiques en salut per a aplicar-lo a la investigació, la presa de decisions i la resolució de problemes en la pràctica infermera. |
| A26 |
Dirigir i coordinar un equip i delegar cures |
| A27 |
Planificar i gestionar el temps de forma efectiva mentre s'arriben a els estàndards de qualitat. |
| A29 |
Conèixer el Sistema Sanitari Espanyol, identificar les característiques de la funció directiva dels Serveis d'Infermeria i la gestió de cura. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Actua des de la responsabilitat assegurant del per què el com i les conseqüències dels seus actes
| | A6 |
Millora el coneixement de si mateix
Aprèn a encarar positivament la vida laboral, forjant actituds de desenvolupament personal i professional
| | A20 |
Recolza el seu raonament i decisions en el coneixement científic
| | A26 |
És capaç de discriminar situacions que necessita delegar
Assumeix lideratge amb els estudiants d'infermeria
| | A27 |
Fa una distribució del temps en relació als seus objectius i necessitats del pacient i unitat
| | A29 |
Identifica el model de gestió i coneix l'ideari del lloc de pràctiques
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
| | B8 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Eix-1. Desenvolupament personal, relacional,ètic i cultural |
.Relació intra i interpersonal, valors i creences, assertivitat, estils comunicatius
.Ubicació del servei en el centre
.Què aporta aquest servei al conjunt del centre
.Visualitzar la gestió infermera de la unitat |
Eix-2 Desenvolupament d'un coneixement científic i del pensament crític |
.Actitud crítica i reflexiva davant la pràctica
.Gestió del propi treball i dels recursos
.Presa de decisions i resolució de problemes |
Eix-3. Desenvolupament d'un cuidar integrat al èsser humà |
.Processos concrets d'avaluació
.Introducció de millores |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Pràctiques clíniques |
|
162 |
0 |
162 |
Sessions clíniques |
|
8 |
8 |
16 |
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
1 |
17 |
18 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
-Explicació de la metodologia de l'assignatura i documentació d'avaluació
-Distribució de serveis |
Pràctiques clíniques |
-Aplicació dels continguts de l'assignatura Gestió i Experiència Organitzativa |
Sessions clíniques |
.Presentació dels continguts del pla de treball, anàlisi, dubtes, suggeriments.Anàlisi dels elements de les pràctiques clíniques |
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge |
Elaboració d'una memòria de les pràctiques que estarà explicada al pla de treball. |
Atenció personalitzada |
A traves del correu electrònic/ moodle, o de manera presencial, se li resoldrà qualsevol dubte. |
Descripció |
L'alumne tindrà una tutora en el lloc de pràctiques, també una tutora acadèmica responsable de l'assignatura i el pla de treball amb la que podrà contactar sempre que ho necessite.
Ambos tutors seran responsables de la seva avaluació |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques clíniques |
|
Avaluació contínua de les pràctiques |
60% |
Sessions clíniques |
|
Assistència i participació en l'exposició i discusió dels continguts de la memòria |
10% |
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
El.laboració d'uns memòria amb els continguts determinats en el pla de treball |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
És requisit aprovar cadascuna de les metodologies per aprovar l'assignatura És obligatori complir totes les hores de pràctiques, regulades per les directrius europees de l'ensenyament d'infermeria Sol·licitud de permisos: 1-Els permisoss'han de sol·licitar amb antelació i per escrit a la professora de pràctiques o a la coordinadora de l'assignatura 2-En cas de no poder assistir a pràctiques per una causa imprevista s'ha de comunicar a la unitat de pràctiques i a la professora 3-En cas d'haver d'abandonar el centre de pràctiques s'ha d'avisar a la professora de pràctiques 4-La professora demanarà un justificant per escrit de les absències
La recuperació serà per als estudiants que no hagin assolit els objectius, tinguin faltes d'assistència o que per motius justificats no les puguin realitzar en el període establert, prèvia valoració dels responsables de l'assignatura. La recuperació es realitzarà en el període establert per la facultat i sempre abans de la qualificació de l'acta de la assignatura.
|
Bàsica |
Castanyer, O, La asertividad: expresión de una sana autoestima, 1996, Desclèe de Brouwer
Covey, S.R., Los siete hàbitos de la gente altamente efectiva, 1989, Barcelona:Paidós
Covey,S.R., El 8º hábito. De la efectividad a la grandeza, 2005, Barcelona: Paidós
Berri, LL, Un buen servicio no basta. Más allá de la excelencia, 2004, Barcelona: Deusto
Marriner-Tomey, A, Guia de gestión y dirección de enfermeria, 6ª Edició 2001, Madrid: Harcourt SA
O`Hanlon, B., Pequeños grandes cambios: diez maneras sencillas de transformar tu vida, 2003, Barcelona: Paidós
Peters, T, Re-imagina. La excelencia empresarial en una era perturbadora, 2004, Madrid: Pearson Educación
|
|
Complementària |
Borrel,F, Comunicar bien para dirigir mejor , 1996, Barcelona:Gestión 2000
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
GESTIÓ I EXPERIÈNCIA ORGANITZATIVA/18214115 |
|
|
Altres comentaris |
La base dels continguts teòrics, es troba en l'assignatura Gestió i Experiència organitzativa que es cursa en tercer curs. Es recomana el seu repàs. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|