Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Mantenir un compromís ètic seguint els principis deontològics i legals en el context professional. |
| A4 |
Reconèixer els diversos rols, responsabilitats i funcions de la professió. |
| A6 |
Acceptar la responsabilitat del propi aprenentatge i desenvolupament professional. |
| A24 |
Informar, registrar, documentar i derivar cuidats utilitzant les tecnologies adequades. |
| A25 |
Comprendre la funció, activitats i actitud cooperativa que el professional ha de desenvolupar en un equip d'atenció per a la salut. |
| A26 |
Dirigir i coordinar un equip i delegar cures |
| A28 |
Educar, facilitar, supervisar i donar suport als estudiants de cures de salut. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Reflexiona sobre els principis i valors étics en el tenir cura de la persona i familia
| | A4 |
Identificar les funcions i rols d'infermeria com membre de l'equip de salut, en els diferents àmbits de pràctiques.
Assumeix la responsabilitat de les funcions que li corresponen, de les seves decisions i de les seves accions
Compleix amb els principis de responsabilitat de puntualitat, aspecte net i correctament uniformat, avisa i justifica els imprevistos (retards, faltes...)
| | A6 |
Aprèn a encarar positivament la vida laboral, forjant actituds de desenvolupament personal i professional
| | A24 |
Utilitza amb eficàcia els mitjans de comunicació del centre en la transmissió d'informació
| | A25 |
Participa i s'involucra en les activitats d'equip per a la socialització del coneixement i millora de la pràctica
| | A26 |
Ha adquirit una perspectiva global de la gestió del cuidatge i del paper de cadascú
| | A28 |
Identifica i valora les activitats tutorials
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Adapta els objectius proposats pel professor/a a les seves necessitats d'aprenentatge
| | B2 |
Identifica el que és un problema, presenta diferents opcions de solució i avalua riscos i avantatges
| | B3 |
Identifica necessitats de millora i proposa alternatives
| | B4 |
Es planteja i pren decisions per desenvolupar la capacitat per l’autodisciplina, l’autoavaluació i la confiança en si mateix per treballar de forma independent i per iniciativa pròpia
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Eix-1. Desenvolupament personal, relacional,ètic i cultural |
.Relació intra i interpersonal, valors i creences, assertivitat, estils comunicatius
.Ubicació del servei en el centre
.Què aporta aquest servei al conjunt del centre
.Visualitzar la gestió infermera de la unitat |
Eix-2 Desenvolupament d'un coneixement científic i del pensament crític |
.Actitud crítica i reflexiva davant la pràctica
.Gestió del propi treball i dels recursos
.Presa de decisions i resolució de problemes |
Eix-3. Desenvolupament d'un cuidar integrat al èsser humà |
.Processos concrets d'avaluació
.Introducció de millores |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Pràctiques clíniques |
|
162 |
0 |
162 |
Sessions clíniques |
|
8 |
8 |
16 |
Sessions clíniques |
|
1 |
17 |
18 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
-Explicació de la metodologia de l'assignatura i documentació d'avaluació
-Distribució de serveis |
Pràctiques clíniques |
-Aplicació dels continguts de l'assignatura Gestió i Experiència Organitzativa |
Sessions clíniques |
.Presentació dels continguts del pla de treball, anàlisi, dubtes, suggeriments.Anàlisi dels elements de les pràctiques clíniques |
Sessions clíniques |
Elaboració d'una memòria de les pràctiques que estarà explicada al pla de treball. |
Atenció personalitzada |
A traves del correu electrònic/ moodle, o de manera presencial, se li resoldrà qualsevol dubte. |
Descripció |
L'alumne tindrà una tutora en el lloc de pràctiques, també una tutora acadèmica responsable de l'assignatura i el pla de treball amb la que podrà contactar sempre que ho necessite.
Ambos tutors seran responsables de la seva avaluació |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques clíniques |
|
Avaluació contínua de les pràctiques |
60% |
Sessions clíniques |
|
Assistència i participació en l'exposició i discusió dels continguts de la memòria |
10% |
Sessions clíniques |
|
El.laboració d'uns memòria amb els continguts determinats en el pla de treball |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
És requisit aprovar cadascuna de les metodologies per aprovar l'assignatura És obligatori complir totes les hores de pràctiques, regulades per les directrius europees de l'ensenyament d'infermeria Sol·licitud de permisos: 1-Els permisos s'han de sol·licitar amb antelació i per escrit a la professora de pràctiques o a la coordinadora de l'assignatura 2-En cas de no poder assistir a pràctiques per una causa imprevista s'ha de comunicar a la unitat de pràctiques i a la professora 3-En cas d'haver d'abandonar el centre de pràctiques s'ha d'avisar a la professora de pràctiques 4-La professora demanarà un justificant per escrit de les absències
La recuperació serà per als estudiants que no hagin assolit els objectius, tinguin faltes d'assistència o que per motius justificats no les puguin realitzar en el període establert, prèvia valoració dels responsables de l'assignatura. La recuperació es realitzarà en el període establert per la facultat i sempre abans de la qualificació de l'acta de la assignatura.
|
Bàsica |
Castanyer, O, La asertividad: expresión de una sana autoestima, Última edició, Desclèe de Brouwer
Covey, S.R., Los siete hàbitos de la gente altamente efectiva, Última edició, Barcelona:Paidós
Covey,S.R., El 8º hábito. De la efectividad a la grandeza, Última edició, Barcelona: Paidós
Marriner-Tomey, A, Guia de gestión y dirección de enfermeria, Última edició , Madrid: Harcourt SA
O`Hanlon, B., Pequeños grandes cambios: diez maneras sencillas de transformar tu vida, Última edició, Barcelona: Paidós
Peters, T, Re-imagina. La excelencia empresarial en una era perturbadora, Última edició, Madrid: Pearson Educación
|
|
Complementària |
Borrel,F, Comunicar bien para dirigir mejor , 1996, Barcelona:Gestión 2000
Berri, LL, Un buen servicio no basta. Más allá de la execelencia, 2004, Barcelona : Deusto
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
GESTIÓ I EXPERIÈNCIA ORGANITZATIVA/18214115 |
|
|
Altres comentaris |
La base dels continguts teòrics, es troba en l'assignatura Gestió i Experiència organitzativa que es cursa en tercer curs. Es recomana el seu repàs. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|