Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Mantenir un compromís ètic seguint els principis deontològics i legals en el context professional. |
| A6 |
Acceptar la responsabilitat del propi aprenentatge i desenvolupament professional. |
| A11 |
Utilitzar el judici clínic en el procés de cuidar i desenvolupar plans de cures per a arribar a els estàndards de qualitat i la pràctica basada en l'evidència. |
| A16 |
Analitzar les dades estadístiques referits a estudis poblacionals per a identificar i analitzar la influència dels factors interns i externs en el nivell de salut d'individus i grups per a posar en pràctica accions de promoció, prevenció i educació sanitària. |
| A20 |
Coneixements rellevants sobre les evidències científiques en salut per a aplicar-lo a la investigació, la presa de decisions i la resolució de problemes en la pràctica infermera. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix la importància de l’ètica en investigació
Té en compte els aspectes ètics en el treball d’investigació
Utilitza la informació entenent les implicacions ètiques del seu ús
| | A6 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris donats
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme la tasca a partir d’una planificació orientativa
| | A11 |
Coneix la importància de la pràctica basada en l’evidencia
Coneix les parts del procés d’investigació quantitativa
Aplica la metodologia científica per el desenvolupament de la investigació quantitativa
| | A16 |
Utilitza el llenguatge específic i la terminologia adequada en les diferents etapes del procés de investigació quantitativa
| | A20 |
Busca informació en les bases de dades científiques nacionals i internacionals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Busca i proposa solucions davant de situacions i/o problemes donats
| | B6 |
Pren la paraula amb grup transmetre’n convicció i seguretat, adaptant el seu discurs
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Fonaments de la investigació científica. |
Aspectes generals del mètode científic, les etapes i desenvolupament de la investigació quantitativa. |
Tema 2. Problema i objectius d’investigació. |
Selecció i enunciat del problema i diferents tipus d’objectius d’investigació. |
Tema 3. Revisió bibliogràfica. |
Fons documentals i recerca de documents relacionat amb el tema. |
Tema 4. Hipòtesis i variables. |
Formulació de diferents tipus d’hipòtesis i classificació de les variables. |
Tema 5. Dissenys d’investigació. |
Característiques dels dissenys clínic-epidemiològics més freqüents. |
Tema 6. Subjectes d’estudi. |
Població, mostra i tècniques de mostreig. |
Tema 7. Obtenció de dades. |
Qüestionaris, entrevistes i observacions per a recollir les dades que al ser analitzades respondran a la pregunta inicial. |
Tema 8. Anàlisi de les dades i interpretació dels resultats. |
Anàlisi estadístic descriptiu i inferencial. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
20 |
20 |
40 |
Seminaris |
|
10 |
16 |
26 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
4 |
8 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura i el seu pla de treball i recollir informació de les estudiants i el seus objectius en aquesta assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels conceptes fonamentals de l’assignatura, introduint elements d’anàlisi i reflexió. |
Seminaris |
Treball en profunditat de aspectes relacionats amb la investigació quantitativa i en la realització d’un projecte d’investigació. |
Descripció |
En aquesta assignatura s’ofereix un horari de atenció a l’estudiant presencial i mitjançant el espai Moodlel. En aquest espai estarà publicada la franja horària de tutories. També es podran fer consultes a la professora mitjançant el correu electrònic i el fòrum de dubtes de l’assignatura en Moodle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
L’avaluació dels continguts de les sessions magistrals s’avaluaran mitjançant un treball de grup que inclourà un cronograma de una hipotètica investigació amb tots els apartats que han de ser-hi en un projecte de recerca.
És requisit presentar aquet treball per aprovar l'assignatura. |
40% |
Seminaris |
|
L’avaluació dels seminaris es realitzarà mitjançant un treball de grup que consistirà en el desenvolupament d’un projecte de recerca.
És requisit presentar aquet treball per aprovar l'assignatura. |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els/les estudiants que no realitzin els treballs, tindran que fer una prova objectiva de pregunta curta o tipus test per a superar l'assignatura. En la 2ª convocatòria de l'assignatura es lliurarà el treball o es realitzarà una prova objectiva. --> Els/les estudiants que no realitzin els treballs, tindran que fer una prova objectiva de pregunta curta o tipus test per a superar l'assignatura. En la 2ª convocatòria de l'assignatura es lliurarà el treball o es realitzarà una prova objectiva |
Bàsica |
Denise F. Polit; Bernadette P. Hungler, R.N., Investigación cientifica en ciencias de la salud, sexta edición, Mc Graw Hill Interamericana
M. Teresa Icart Isern; carmen Fuentelsaz Gallego; Anna M. Pulpón Segura, Elaboración y presentación de un proyecto de investigación y una tesina, 2001, Edicions universitat de Barcelona
Alberto Gálvez Toro, Enfermería basada en la evidencia, 2001, Fundación Index
|
|
Complementària |
José Tejada Fernández , El proceso de investigación científica , 1997 , Fundació "la Caixa"
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|