Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Mantenir un compromís ètic seguint els principis deontològics i legals en el context professional. |
| A6 |
Acceptar la responsabilitat del propi aprenentatge i desenvolupament professional. |
| A11 |
Utilitzar el judici clínic en el procés de cuidar i desenvolupar plans de cures per a arribar a els estàndards de qualitat i la pràctica basada en l'evidència. |
| A16 |
Analitzar les dades estadístiques referits a estudis poblacionals per a identificar i analitzar la influència dels factors interns i externs en el nivell de salut d'individus i grups per a posar en pràctica accions de promoció, prevenció i educació sanitària. |
| A20 |
Coneixements rellevants sobre les evidències científiques en salut per a aplicar-lo a la investigació, la presa de decisions i la resolució de problemes en la pràctica infermera. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix la importància de l’ètica en investigació
Té en compte els aspectes ètics en el treball d’investigació
Utilitza la informació entenent les implicacions ètiques del seu ús
| | A6 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris donats
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme la tasca a partir d’una planificació orientativa
| | A11 |
Coneix la importància de la pràctica basada en l’evidencia
Coneix les parts del procés d’investigació quantitativa
Aplica la metodologia científica per el desenvolupament de la investigació quantitativa
| | A16 |
Utilitza el llenguatge específic i la terminologia adequada en les diferents etapes del procés de investigació quantitativa
| | A20 |
Busca informació en les bases de dades científiques nacionals i internacionals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Busca i proposa solucions davant de situacions i/o problemes donats
| | B6 |
Pren la paraula amb grup transmetre’n convicció i seguretat, adaptant el seu discurs
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
|
Tema |
Subtema |
Introducció a la investigació quantitativa en infermeria |
Aspectes generals del mètode científic, les etapes i desenvolupament de la investigació quantitativa. |
Tema 1. Problema i objectius d’investigació. |
Selecció i enunciat del problema i diferents tipus d’objectius d’investigació. |
Tema 2. Revisió bibliogràfica. |
Fons documentals i recerca de documents relacionat amb el tema. |
Tema 3. Hipòtesis i variables. |
Formulació de diferents tipus d’hipòtesis i classificació de les variables. |
Tema 6. Subjectes d’estudi. |
Població, mostra i tècniques de mostreig. |
Tema 5. Dissenys d’investigació. |
Característiques dels dissenys clínic-epidemiològics més freqüents. |
Tema 7. Obtenció de dades. |
Qüestionaris, entrevistes i observacions per a recollir les dades que al ser analitzades respondran a la pregunta inicial. |
Tema 8. Anàlisi de les dades i interpretació dels resultats. |
Anàlisi estadístic descriptiu i inferencial. |
Limitacions de l’estudi |
Diferents tipus de limitacions en la investigació |
Pla de treball |
Cronograma, material necessari per portar a terme la investigació i pressupost. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Seminaris |
|
18 |
20 |
38 |
Sessió Magistral |
|
10 |
0 |
10 |
Treballs |
|
2 |
20 |
22 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura i el seu pla de treball i recollir informació de les estudiants i el seus objectius en aquesta assignatura. |
Seminaris |
Treball en profunditat de aspectes relacionats amb la investigació quantitativa i en la realització d’un projecte d’investigació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels conceptes fonamentals de l’assignatura, introduint elements d’anàlisi i reflexió. |
Treballs |
Treballs que realitzen per grups els estudiants, en un context semipresencial.
El grup d’estudiants col·labora per a l'assoliment d'un objectiu comú |
Atenció personalitzada |
Durant el període de classes la professora tindrà un horari de tutoria presencial pautat en el calendari de moodle a disposició de les estudiants per a qualsevol consulta. Una vegada finalitzades les classes els estudiants poden contactar amb la professora mitjançant moodle i correu electrònic |
Descripció |
En aquesta assignatura s’ofereix un horari d'atenció a l’estudiant presencial i mitjançant l'espai Moodle. En aquest espai estarà publicada la franja horària de tutories. També es podran fer consultes a la professora mitjançant el correu electrònic i el fòrum de dubtes de l’assignatura en Moodle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Els seminaris s’avaluaran per la participació dels estudiants a les sessions, aportacions i implicació en el projecte del grup.
|
20% |
Treballs |
|
L’avaluació dels continguts de les sessions magistrals s’avaluaran mitjançant la realització en grup d’un projecte de recerca que inclourà tots els apartats que han de ser-hi.
És requisit presentar aquest treball per aprovar l'assignatura. |
80% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els/les estudiants que no realitzin els treballs, tindran que fer una prova objectiva de pregunta curta o tipus test per a superar l'assignatura. En la 2ª convocatòria de l'assignatura es lliurarà el treball o es realitzarà una prova objectiva |
Bàsica |
Alberto Gálvez Toro, Enfermería basada en la evidencia, 2001, Fundación Index
Federación de Asociaciones de Enfermería Comunitaria y Atención Primaria (FAECAP), Manual de la Investigación Cuantitativa para Enfermería, 2011, FAECAP
Icart Isern MT, Pulpón SeguraAM, Cómo elaborar y presentación de un proyecto de investigación, una tesina y una tesis , 2012, Universitat de Barcelona
Nancy Burns, Susan K. Grove, Investigación en Enfermería: Desarrollo de la práctica basada en la evidencia, 2012, Elsevier
Humberto Ñaupas Paitán, Elías Mejía Mejía, Elena Novoa Ramírez, Alberto Villargómez Paucar, Metodología de la investigación. Cuantitativa, cualitativa y redacción de la tesis, 2014, Ediciones de la U
|
|
Complementària |
José Tejada Fernández , El proceso de investigación científica , 1997 , Fundació "la Caixa"
Denise F. Polit; Bernadette P. Hungler, R.N. , Investigación cientifica en ciencias de la salud , sexta edición, Mc Graw Hill Interamericana
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I DE LA COMUNICACIÓ I DOCUMENTACIÓ/18214008 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|