Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A11 |
Utilitzar el judici clínic en el procés de cuidar i desenvolupar plans de cures per a arribar a els estàndards de qualitat i la pràctica basada en l'evidència. |
| A25 |
Comprendre la funció, activitats i actitud cooperativa que el professional ha de desenvolupar en un equip d'atenció per a la salut. |
| A27 |
Planificar i gestionar el temps de forma efectiva mentre s'arriben a els estàndards de qualitat. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A11 |
Adquirir capacitat i judici clínic per assegurar que es compleixen els estàndards de qualitat
Conèixer i aplica la metodologia d'avaluació i millora de la qualitat
| | A25 |
Demostrar habilitats de treball en equip en els diferents àmbits de la pràctica professional
| | A27 |
Reconeix els processos que promouen la qualitat en el treball i pren consciència de la seva responsabilitat en ells
Prendre consciència de la necessitat de la gestió de la qualitat en les cures infermeres
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
| | B3 |
Prendre consciència de la necessitat de la gestió de la qualitat en les cures infermeres
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
| | B5 |
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Accepta i compleix les normes del grup
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
I-Conceptes introductoris |
|
II-Qualitat en els serveis d'infermeria |
|
III-Cicle d'avaluaíó i millora de la Qualitat |
|
IV-Gestió de la qualitat |
|
V-Models de Qualitat |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Seminaris |
|
28 |
0 |
28 |
Treballs |
|
3 |
35 |
38 |
Atenció personalitzada |
|
7 |
0 |
7 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, metdologia, objectius, continguts i avaluació |
Seminaris |
Treballs en grup relacionant els continguts teòrics, elaboració de protocols, criteris i construcció del cicle d'avaluació i millora de la qualitat |
Treballs |
Treballs de camp aplicant els continguts teòrics en el que detecten una situació de millora i plantegen solucions viables. |
Descripció |
Per consevol consulta relacionada amb l'assignatura o la realització del treball s'atendrà a l'alumne en les hores de tutoria |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Treballs en grup relacionant els continguts teòrics: elaboració de protocols,criteris i construcció del cicle de millora de la qualitat
L'assistència als seminaris és obligatoria |
50% |
Treballs |
|
Realitzaran un treball aplicant la metodologia del cicle de millora de la qualitat |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assistencia als seminaris és obligatoria per l'avaluació continuada. En la segona convocatòria a més de la realització del treball, es realitzarà una prova objectiva tipus test i per tal de aprovar s'haurà de superar les dues activitats. |
Bàsica |
Costa JM, Gestió de la Qualitat en un món de serveis, 1998, Ediciones Gestión 2000, SA. Barcelona
Varo J., Gestión estratégica de la calidad en los servicios sanitarios. Un modelo de gestión hospitalaria, 1994, Ediciones Diaz De Santos,SA
|
|
Complementària |
Comissió de Millora de la Qualitat, Implantació d'un pla de millora de la qualitat a l'Atenció Primaria de Salut, 1994, Barcelona,
Wesorick B, Estándares de calidad para cuidados de enfermeria, 1993, Ediciones Doyma, Barcelona
Longo D R, Bohr D, Métodos cuantitativos en la gestión de la calidad.Una guia práctica, 1994, SG Editores
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|