DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) PRÀCTIQUES D'INFERMERIA EN SALUT MENTAL Codi 18214211
Ensenyament
Grau d'Infermeria (Campus Terres de l'Ebre) (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Infermeria
Coordinador/a
BURJALES MARTI, MARIA DOLORS
Adreça electrònica carme.ferre@urv.cat
mdolors.burjales@urv.cat
mariateresa.gomariz@urv.cat
Professors/es
FERRÉ GRAU, CARMEN
BURJALES MARTI, MARIA DOLORS
GOMARIZ MUÑOZ, MARIA TERESA
Web
Descripció general i informació rellevant Es fa a Tarragona. Si els alumnes de CT Ebre o del Baix Penedès la volen cursar han d'anar a Tarragona a fer-la i poden consultar la guia 18204211.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A4 Reconèixer els diversos rols, responsabilitats i funcions de la professió.
 A9 Respondre a les necessitats del pacient, famílies i comunitat, planificant, executant i avaluant les cures d'infermeria.
 A21 Comunicar-se de forma efectiva amb pacients, família, comunitat i amb l'equip interdisciplinari.
 A22 Expressar i gestionar les pròpies emocions, les del pacient, famílies i membres de l'equip.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A4 Destacar la importància del rol d'infermeria de salut mental i la seva intervenció com a membre en l'equip multidisciplinari
 A9 Identificar els processos associats a factors amb protecció o de risc de la salut mental al llarg del cicle vital
Observar com afecta els processos de salut-malaltia mental i l'entorn a la firma de la vida i satisfacció de les necessitats bàsiques com a persona i com a família
Valorar l'impacte de la malaltia mental en la qualitat de vida com a individu i com a família
 A21 Desenvolupar habilitats de presència i de empatia.
Identificar les habilitats de comunicació, observació i valoració davant del pacient amb problemes de salut mental i en programes de promoció i prevenció de la salut mental.
 A22 Analitzar els pensaments i les emocions associats a situacions que es plantegen en la seva pràctica.
Identificar els conceptes bàsics de la salut mental positiva i aplicar-los per a regular les emocions.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C5 Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat

Continguts
Tema Subtema

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent