DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) LA INFÀNCIA I L'ADOLESCÈNCIA HOSPITALITZADA Codi 18214218
Ensenyament
Grau d'Infermeria (Campus Terres de l'Ebre) (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Infermeria
Coordinador/a
JIMÉNEZ HERRERA, MARÍA FRANCISCA
Adreça electrònica maria.jimenez@urv.cat
leticia.bazo@urv.cat
Professors/es
JIMÉNEZ HERRERA, MARÍA FRANCISCA
BAZO HERNÁNDEZ, LETICIA
Web
Descripció general i informació rellevant Es fa a Tarragona. Si els alumnes de CT Ebre o del Baix Penedès la volen cursar han d'anar a Tarragona a fer-la i poden consultar la guia 18204218.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A4 Reconèixer els diversos rols, responsabilitats i funcions de la professió.
 A6 Acceptar la responsabilitat del propi aprenentatge i desenvolupament professional.
 A9 Respondre a les necessitats del pacient, famílies i comunitat, planificant, executant i avaluant les cures d'infermeria.
 A11 Utilitzar el judici clínic en el procés de cuidar i desenvolupar plans de cures per a arribar a els estàndards de qualitat i la pràctica basada en l'evidència.
 A13 Habilitat per a realitzar procediments i tècniques coneixent l'ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria, tenint en compte la seguretat de la persona i del professional.
 A15 Habilitat per a identificar situacions de risc, dolor, sofriment, malaltia, incapacitat o mort per a respondre a les necessitats de salut de les persones durant el cicle vital i proporcionar cures que alleugin la situació dels malalts avançats i terminals
 A19 Coneixement rellevant per a aplicar les cures infermers, proporcionant i garantint benestar, qualitat, i la seguretat a l'individu, família i comunitat.
 A24 Informar, registrar, documentar i derivar cuidats utilitzant les tecnologies adequades.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A4 Aprofundir en la formació dels / les estudiants en les activitats que porta a terme infermeria en l'atenció als nens i nenes i en l'adolescència
 A6 Aprofundir en la formació dels estudiants en les activitats que porta a terme la infermeria en l'atenció als nens i nenes i en l'adolescència
 A9 Aprofundir en l'atenció integral dels infants i adolescents tenint en compte el gènere, cultura, procedència geogràfica, classe social, edat
 A11 Aprofundir en el concepte d'atenció hospitalària en l'etapa de la infància i adolescència
Aprofundir en el paper de la infermeria en l'atenció hospitalària als infants i adolescents
 A13 Aprofundir en el paper de la infermeria en l'atenció hospitalària als infants i adolescents
 A15 Aprofundir en el paper de la infermeria en l'atenció hospitalària als infants i adolescents
 A19 Aprofundir en el paper familiar en l'atenció hospitalària als infants i adolescents
 A24 Aprofundir en el paper de la infermeria en l'atenció hospitalària als infants i adolescents
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B2 Aprofundir en el paper familiar en l'atenció hospitalària als infants i adolescents
Aprofundir en el paper de la infermeria en l'atenció hospitalària als infants i adolescents
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
 C5 Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones

Continguts
Tema Subtema

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció

Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent