Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Reconèixer els diversos rols, responsabilitats i funcions de la professió. |
| A6 |
Acceptar la responsabilitat del propi aprenentatge i desenvolupament professional. |
| A9 |
Respondre a les necessitats del pacient, famílies i comunitat, planificant, executant i avaluant les cures d'infermeria. |
| A11 |
Utilitzar el judici clínic en el procés de cuidar i desenvolupar plans de cures per a arribar a els estàndards de qualitat i la pràctica basada en l'evidència. |
| A13 |
Habilitat per a realitzar procediments i tècniques coneixent l'ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria, tenint en compte la seguretat de la persona i del professional. |
| A15 |
Habilitat per a identificar situacions de risc, dolor, sofriment, malaltia, incapacitat o mort per a respondre a les necessitats de salut de les persones durant el cicle vital i proporcionar cures que alleugin la situació dels malalts avançats i terminals |
| A19 |
Coneixement rellevant per a aplicar les cures infermers, proporcionant i garantint benestar, qualitat, i la seguretat a l'individu, família i comunitat. |
| A24 |
Informar, registrar, documentar i derivar cuidats utilitzant les tecnologies adequades. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Aprofundir en la formació dels / les estudiants en les activitats que porta a terme infermeria en l'atenció als nens i nenes i en l'adolescència
| | A6 |
Aprofundir en la formació dels estudiants en les activitats que porta a terme la infermeria en l'atenció als nens i nenes i en l'adolescència
| | A9 |
Aprofundir en l'atenció integral dels infants i adolescents tenint en compte el gènere, cultura, procedència geogràfica, classe social, edat
| | A11 |
Aprofundir en el concepte d'atenció hospitalària en l'etapa de la infància i adolescència
Aprofundir en el paper de la infermeria en l'atenció hospitalària als infants i adolescents
| | A13 |
Aprofundir en el paper de la infermeria en l'atenció hospitalària als infants i adolescents
| | A15 |
Aprofundir en el paper de la infermeria en l'atenció hospitalària als infants i adolescents
| | A19 |
Aprofundir en el paper familiar en l'atenció hospitalària als infants i adolescents
| | A24 |
Aprofundir en el paper de la infermeria en l'atenció hospitalària als infants i adolescents
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Aprofundir en el paper familiar en l'atenció hospitalària als infants i adolescents
Aprofundir en el paper de la infermeria en l'atenció hospitalària als infants i adolescents
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
|
Tema |
Subtema |
Mòdul I: Humanització de les cures infermeres envers l’infant hospitalitzat i la seva família
|
Tema 1: Drets de l’infant hospitalitzat. Principis bioètics i legals. Característiques d’un servei hospitalari infantil. Hospital Amic del nens.
Tema 2: La hospitalització en les diferents edats: atenció d’infermeria a l’infant hospitalitzat i la seva família.
Tema 3: Aspectes psicosocials de la hospitalització.
|
Mòdul II: Procediments generals de l’infant hospitalitzat |
Tema 4: Seguretat i qualitat en les cures. Cures d’infermeria enfront les infeccions nosocomials del nen/adolescent hospitalitzat (ferides, catèters i drenatges).
Tema 5: Principis farmacològics: càlcul de fàrmacs.
Tema 6: El dolor en el nadó, en el nen i l’adolescent. Valoració. Interpretació. Registre. Mesures no farmacològiques per disminuir el dolor. Mesures farmacològiques.
|
Mòdul III: Situacions especials d’hospitalització |
Tema 7: Cures d’infermeria en el pacient (nen/adolescent) quirúrgic: pre i postoperatori. Valoració d’infermeria. Valoració focalitzada. Diagnòstics infermers. Problemes interdependents. Complicacions potencials. Objectius, intervencions i avaluació. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Seminaris |
|
9 |
8 |
17 |
Sessió Magistral |
|
9 |
12 |
21 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
16 |
22 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
3 |
6 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
5 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i exposició teòrica dels continguts. Pressa de contacte i recollida d'expectatives dels alumnes |
Seminaris |
Exercicis en grup a l'aula de temes rellevants d'actualitat complementaris a la teoria. En el cas que hi hagin més de 50 alumnes matriculats, els seminaris es realitzaran en 2 grups. Els grups es seleccionaran per llistat alfabètic. El primer dia de classe s'informarà als alumnes a quin grup pertanyen i les dates i horaris dels seminaris |
Sessió Magistral |
Classes magistrals participatives amb els continguts teòrics i les bases fonamentals |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral a l'aula d'un tema treballat |
Atenció personalitzada |
Es faran tutories personalitzades de recolzament i resolució de problemes de l’alumne |
Descripció |
Es faran tutories personalitzades de recolzament i resolució de problemes de l’alumne, es prega cita prèvia. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Activitats Introductòries |
|
Exercicis d'avaluació inicial i final. Es valorará l'assistència de l'alumne a les classes presencials. |
10% |
Seminaris |
|
Presentació d'activitats corresponents als seminaris |
20% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral i presentació d'un treball en grup d'aprofundiment d'un tema específic a triar per l'alumne dins del mòdul III |
40% |
Proves mixtes |
|
Realització d'un exercici teòric dels continguts de l'assignatura |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Carrero Caballero M, Tratado de Administración parenteral., 1ª ed., DAE, S.L.; Madrid, España:2006.
Nascimiento R, Silva MJ. , Enfermería en la Unidad de Cuidados Intensivos Neonatal., 3ª ed., Editorial Médica Panamericana, S.A.; Buenos Aires,
Cloherty J, Eichenwald E, Stark A. , Manual de Cuidados Neonatales, 3ª ed., Masson; España: 2005.
Chaure I, Inarejos M. , Enfermeria pediàtrica, 1ª ed., Masson; España: 2001.
Aguilar Cordero MJ, Tratado de Enfermeria Infantil, 1ª ed., Elseiver; España: 2002.
Aguilar Cordero MJ, Tratado de enfermería del niño y el adolescente : cuidados pediátricos , 1ªed., Elseiver; España:2012
Estévez González MD, Cuidados de enfermería en la maternidad, infancia y adolescencia , 1ªed., Universidad Palmas GC: España:2013
Bazo Hernández L, Evaluación del proceso de implantación del modelo “Neonatal Individualized Developmental Care and Assessment Program” (NIDCAP) de Cuidados Centrados en el Desarrollo Neonatal y atención a la Familia, 1ªed., Universidad Rovira i Virgili: 2016
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|