Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Mantenir un compromís ètic seguint els principis deontològics i legals en el context professional. |
| A2 |
Conèixer, dirigir i aplicar els principis que sustenten les cures integrades d'infermeria per a treballar d'una manera holística, reconeixent la singularitat i la diversitat multicultural. |
| A3 |
Educar, facilitar, donar suport i animar la salut, el benestar i el confort, promovent la participació del pacient, família i comunitat en el seu procés de salut - malaltia. |
| A4 |
Reconèixer els diversos rols, responsabilitats i funcions de la professió. |
| A6 |
Acceptar la responsabilitat del propi aprenentatge i desenvolupament professional. |
| A10 |
Qüestionar, avaluar, interpretar i sintetitzar críticament la informació i les fonts de dades per a facilitar l'elecció del pacient. |
| A11 |
Utilitzar el judici clínic en el procés de cuidar i desenvolupar plans de cures per a arribar a els estàndards de qualitat i la pràctica basada en l'evidència. |
| A19 |
Coneixement rellevant per a aplicar les cures infermers, proporcionant i garantint benestar, qualitat, i la seguretat a l'individu, família i comunitat. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Identifica, reconeix i analitza els valors ètics i legals en el context de la infermeria comunitària
| | A2 |
Reconèixer la importància de l’atenció integral a la persona tenint en compte el gènere, la cultura, la procedència geogràfica, classe social i edat
| | A3 |
Reconeix la importància de l’educació sanitària com a element estratègic per assolir els objectius en salut
| | A4 |
Descriure les activitats que porta a terme la infermera en l’Atenció Primària de Salut
| | A6 |
Mostrar interès en totes les activitats pròpies de les pràctiques
| | A10 |
Identifica la necessitat de seleccionar la informació adequada a les diverses situacions de les persones i la família
| | A11 |
Desenvolupar una actitud crítica i reflexiva davant les diferents situacions de cures
| | A19 |
Reconèixer la família com a unitat d’atenció , tenint em compte les relacions que s’estableixen entre els seus membres
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Participar de manera activa en les activitats d'aprenentatge programades.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Identificació de les funcions i rols d’infermeria com a membre de l’equip de salut.
|
Activitats de promoció de la salut.
Activitats de prevenció.
Educació sanitaria. |
2. Reconeis les funcions d'infermeria en Atenció Primària |
Portar a terme les activitats derivades de les funcions pròpies d'infermeria en l'Atenció Primària |
3. Reconeix la importància de les intervencions comunitàries dins del rol propi d'infermeria en Atenció Primària. |
Dissenyar, planificar i aplicar alguna intervenció comunitària |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
3 |
6 |
Pràctiques clíniques |
|
60 |
60 |
120 |
Seminaris |
|
5 |
5 |
10 |
Treballs |
|
2 |
6 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
3 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió de presentació de les pràctiques introduïnt a l'alume/a en els objectius de l'assignatura. |
Pràctiques clíniques |
Es duran a terme en consultes d'infermeria de centres d'atenció primària assignats. |
Seminaris |
Posada en comú dels treballs realitzats durant les pràctiques. |
Treballs |
Els alumnes realitzaran una memòria de la intervenció comunitària realitzada. |
Atenció personalitzada |
Tutorització individualitzada mitjançant una serie d'entrevistes en diferents moments del desenvolupament de les pràctiques. |
Descripció |
Es realitzarà atenció personalitzada quan l'alumne/a ho requereixi. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques clíniques |
|
S'avaluarà els comportamnts observables en relació a les competències i resultats d'aprenentatge. |
70% |
Seminaris |
|
S'avaluarà la posada en comú de les experiencies viscudes en les pràctiques i dels treballs realitzats |
10% |
Treballs |
|
S'avaluarà el treball realitzat en relació a la intervenció comunitària portada a terme. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar aquesta assignatura cal aprovar les dos assignatures pròpies de la menció: Programes de salut i Salut, gènere i desigualtats socials. Si el alumne/a no aprova les pràctiques tindrà un periode de recuperació planificat per les professores |
Bàsica |
Caja Lopez C, López Pisa RM, Manual de Enfermeria Comunitaria, , Masson
Piedrola Gil, G, Medicina Preventiva y Salud Publica, , Masson
A. Martín Zurro, J.F. Cano Pérez, Atención primaria : conceptos, organización y práctica clínica , 6ª, Elsevier, cop. 2008
|
|
Complementària |
, Generalitat de Catalunya. Departament de salut, , www.gencat.cat/salut
, Ministerio de sanidad y consumo y politica social, , www.msc.es
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|