Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Mantenir un compromís ètic seguint els principis deontològics i legals en el context professional. |
| A19 |
Coneixement rellevant per a aplicar les cures infermers, proporcionant i garantint benestar, qualitat, i la seguretat a l'individu, família i comunitat. |
| A20 |
Coneixements rellevants sobre les evidències científiques en salut per a aplicar-lo a la investigació, la presa de decisions i la resolució de problemes en la pràctica infermera. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Reconeix la sensibilitat cap a un mateix i els demés com a principi ètic fonamental de cures en la relació amb les persones
| | A19 |
Reconèixer la importància de la programació en l’atenció Primària de Salut
| | A20 |
Conèixer i analitzar els programes de salut que es porten a terme a l’atenció primària e Salut
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Adquirir coneixements per a desenvolupar programes de salut en l’àmbit de l’atenció Comunitària
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
| | B6 |
Adquirir habilitats per a desenvolupar programes de salut a l’individu i comunitat
| | B7 |
Identificar els components medi ambientals i la seva relació amb la salut de la comunitat
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
1. Programes de salut: concepte
|
Objectius i ambits d'actuació.
Metodologia.
Avaluació. |
2. Programa salut i escola |
Objectius.
Activitats
Avaluació. |
3. Programa deshabituació hàbit tabàquic |
Objectius.
Criteris
Desenvolupament.
Activitats |
4. Programa control de la diabetis |
Objectius.
Criteris
Activitats |
Programa control de la hipertensió arterial |
Objectius.
Criteris
Activitats |
Programa de promoció de l'exercici físic |
Objectius.
Criteris
Activitats |
Programa Fibromialgia |
Objectius.
Criteris.
Activitats. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
19 |
38 |
57 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
5 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura on s'explica la metodologia, objectius, contingut i evaluació. |
Sessió Magistral |
Classes explicatives i participatives. |
Presentacions / exposicions |
Exposició d'un treball sobre un programa de salut que es porta a terme en un centre d'atenció primària. |
Descripció |
S'oferirà un horari d'atenció personalitzada als alumnes. També es podra realitzar mitjançant l'espai Moodle de l'assignatura i el correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Prova objectiva |
80% |
Presentacions / exposicions |
|
Els alumnes faran una exposició d'un programa de salut que es porta a terme en l'ambit comunitari. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En la segona convocatòria es farà un prova objectiva. |
Bàsica |
Sanchez Moreno A., Enfermeria comunitaria. Actuación en enfermeria Comunitaria. Los sistemas i programas de salud, , McGraw-Hill Interamericana de España
Espinas Boquet J., Guia de actuación en Atención Primaria., , Sociedad española de medicina familira y comunitar
, http://www.gencat.cat/salut/depsalut/html/ca/dir2097/index.html, ,
Piédrola Gil, Medicina Preventiva y salud pública, 10, Masson
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|