Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Mantenir un compromís ètic seguint els principis deontològics i legals en el context professional. |
| A2 |
Conèixer, dirigir i aplicar els principis que sustenten les cures integrades d'infermeria per a treballar d'una manera holística, reconeixent la singularitat i la diversitat multicultural. |
| A20 |
Coneixements rellevants sobre les evidències científiques en salut per a aplicar-lo a la investigació, la presa de decisions i la resolució de problemes en la pràctica infermera. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Manté els criteris ètics en la realització del treball
| | A2 |
El marc teòric del treball es sustenta en els principis de les cures integrals d’infermeria
| | A20 |
Reconeix la necessitat d’informació i demostra la capacitat d’identificar, localitzar, avaluar, organitzar, comunicar i utilitzar la informació de forma efectiva
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
Estableix els seus propis objectius d’ aprenentatge
Fa aportacions significatives o certes innovacions
| | B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
| | B3 |
Reflexiona sobre els riscos, beneficis, limitacions i oportunitats del seu treball així com noves línies de anàlisis
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presentar resultats d'allò que s'espera en la manera adequada d'acord amb la bibliografia donada i en el temps previst.
| | B5 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
| | B6 |
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
| | B8 |
Descriu la situació que justifica la necessitat del projecte
Estableix objectius clars pel projecte
Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes
Planifica una avaluació dels resultats dels projectes
Col•labora activament en la planificació del treball en equip
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
La normativa del TFG i el procediment d'assignació de l'àrea
temàtica ho trobareu disponible a la pàgina web de la facultat |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
20 |
10.5 |
30.5 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
3 |
1.5 |
4.5 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
12 |
84 |
96 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
157 |
157 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
1 |
11 |
12 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es realitzaran sessions informatives de: com realitzar el TFG, els principis de metodologia qualitativa i quantitativa, recerca en bases de dades i instruments d'organització de documents i bibliografia.
Les sessions seran gravades i es penjaran al Moodle de la assignatura per a que els/les estudiants que es troben en mobilitat puguin tenir accés. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
- El procediment d’assignació de l’àrea temàtica es farà a través d’una aplicació informàtica a la que l’alumnat tindrà accés des de la pàgina web de la URV.
- Les àrees temàtiques s’especifiquen en el procediment d'assignació del TFG
- Dins de l'àrea temàtica, la concreció i aprovació del tema a estudi es realitzarà mitjançant l’acord tutor/a-estudiant.
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Mitjançant les tutories presencials i / o virtuals, la professora-tutora:
- Orienta a l’estudiant en la selecció del tema a estudi.
- Aprova el tema seleccionat.
- Acompanya l'estudiant en el desenvolupament del treball.
- Fa el seguiment i avaluació del pla de treball.
- Realitzarà un mínim de quatre tutories obligatòries, que es portaran a terme de manera presencial y/o virtual seguint les orientacions del Pla de Treball.
- Valora, juntament amb l’estudiant, quan el TFG està a punt per ser defensat davant del tribunal, donant el vistiplau amb la signatura del document de sol•licitud de defensa que ha de presentar l’estudiant.
- En cas de valoració desfavorable, orientarà a l’alumne a efectes d’assolir els objectius de cara a altres convocatòries.
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
El treball consisteix en l’estudi d’un tema vinculat amb els sabers assolits en les matèries específiques d’infermeria.
L'elaboració es durà a terme en les fases descrites en el pla de treball del moodle de l'assignatura.
El TFG es podrà realitzar de forma individual o en grups d’un màxim de dos estudiants.
En el cas que aquesta última sigui l'opció triada, aquest constarà d'un marc teòric comú del qual derivaran dos aspectes del tema clarament diferenciats. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
- La defensa del TFG serà realitzada pels estudiants de forma pública i presencial.
- L’estudiant disposarà de 10 minuts per exposar davant del tribunal el contingut i l’orientació del seu treball. Podrà utilitzar qualsevol material de suport informàtic.
- En el cas de treballs presentats per dos estudiants, aquest temps serà de 15 minuts. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). |
Descripció
|
Les coordinadores:
- Organitzen el pla de treball en el Moodle, on s’indicarà la programació de totes les activitats: seminaris d’assessorament, tutories, lliurament d’activitats, avaluació, etc. - Se n’ocupen de l’adjudicació dels estudiants en les diferents línies temàtiques seguint els criteris establerts. - Vetllen pel bon seguiment del procés de l’assignatura. - Comuniquen a l’estudiant els membres del tribunal assignats, data i hora de defensa del TFG. Professores/tutores - Orienten a l’estudiant en la selecció del tema a estudi. - Aproven el tema seleccionat. - Fan el seguiment i avaluació del pla de treball. |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
Seguiment del pla de treball i tutoria.
Aquest apartat ha d'estar aprovat per defensar el treball.
|
30% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
Contingut, qualitat i rigor del treball.
Comunicació oral mitjançant la presentació i defensa pública dels resultats de la recerca.
L'avaluació d'aquesta categoria estarà a càrrec del tribunal. |
70% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- L'avaluació del treball es farà d'acord a les competències i resultats d'aprenentatge de l'assignatura. - La tutora valora, juntament amb l'estudiant, quan el TFG està a punt per ser defensat davant del tribunal, donant el vistiplau amb la signatura del document de sol•licitud de defensa que ha de presentar l'estudiant. En cas de valoració desfavorable, orientarà a l'alumne a efectes d'assolir els objectius de cara a altres convocatòries. -Per sumar el percentatges, i obtenir la qualificació final han d'estar aprovades totes les categories d'avaluació. |
Bàsica |
Lleixà Fortuño,M. Montesó curto, P. , Investigació en infermeria. Teoria i pràctica, Última disponible, Publicacions URV
Pino Casado, R. martínez Riera, JR, Manual para la elaboración y defensa del trabajo de fin de grado en ciencias de la salud, Última disponible, Elsevier
Fernández-Lasquetty Blanc, Introducción a la investigación en enfermería, Última disponible, Ediciones DAE
Salamanca Castro, AB. , El aeiou de la investigación en enfermería, Última disponible, FUDEN
|
| Lleixà Fortuño, M. Montesó Curto, P. (2015). Investigació en infermeria. Teoria pràctica. Publicacions URV. Disponible a: http://digital.publicacionsurv.cat/index.php/purv/catalog/book/151 |
|
Complementària |
Txetxu Ausín, Ética de la investigación , Última disponible, Consejo Superior de Investigaciones Científicas
Borda Pérez Mariela, Métodos cuantitativos. Herramientas para la investigación en ciencias de la salud, Última disponible, Uninorte
Ruiz Olabuénaga José Ignacio, Metodología de la investigación cualitativa. 5ª ed. , Última disponible, Deusto
Loraine Blaxter, Christina Hughes, Malcolm Tight , Cómo Se Investiga, Última disponible, Graó
Llopis Llop Ramon, Grupos de discusión, Última disponible, ESIC EDITORIAL
Polit D; Hungler B, Investigación Científica en Ciencias de la Salud. , Última disponible, Mcgraw-Hill
García Sanz Mari Paz; Martínez Clares Pilar, Guía práctica para la realización de trabajos de fin de grado y trabajos de fin de máster, Última disponible, Editum
Icart Isern MT, Pulpón Segura AM , Cómo elaborar y presentación un proyecto de investigación, una tesina y una tesis, Última disponible, Universitat de Barcelona
Gerrish, K. Lacey A, Investigación en enfermería, Última disponible, Wiley-Blackwell
Polgar, S. Thomas, AS. , Introducción a la investigación en ciencias de la salud, Última disponible, Elsevier
Burns, N. Grove, SK., Investigación en enfermería., Última disponible, Elsevier
Richard Martínez, M. Cabrero García, J. Tosal Herrero, B. Romá Ferri, MT. Vizcaia Moreno, MF, Búsqueda bibliográfica en enfermería y otras ciencias de la salud. Bases de datos en internet, Última disponible, Publicaciones de la Universidad de Alicante
Santos Heredo, FX. Rodríguez Árias, CA. Rodríguez Ballesteros, R., Metodología básica de investigación en enfermería, Última disponible, Ediciones Díaz de Santos
|
Ética de la investigación (2008) Txetxu Ausín Ministero de Educación y Ciencia, Consejo Superior de Investigaciones Científicas És un monogràfic de la revista Arbor del CSIC, tenim accés en línea: Ausín, Txetxu ; López de la Vieja, M. Teresa (2008). “Ética de la investigación” [en línea]. Arbor : ciencia, pensamiento y cultura, vol. 184, no. 730 http://arbor.revistas.csic.es/index.php/arbor/issue/view/14/showToc |
|
Altres comentaris |
És recomanable tenir aprovades totes les assignatures bàsiques d'infermeria.
Aquesta assignatura te una serie de prerequisits en relació al nombre de crèdits que cal tenir aprovats per a la seva superació. Revisar Normativa |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|