DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) FONAMENTS DE PSICOLOGIA APLICADA Codi 18224005
Ensenyament
Grau d'Infermeria (Seu Baix Penedès) (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Primer AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Psicologia
Coordinador/a
ALMAGRO CARDENETE, MARIA YOLANDA
Adreça electrònica yolanda.almagro@urv.cat
Professors/es
ALMAGRO CARDENETE, MARIA YOLANDA
Web
Descripció general i informació rellevant El primer dia de classe el professor/a explicarà detalladament el progama de l'assignatura, continguts, planificació, avaluació, etc.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema
Unitat temàtica I. Introducció i conceptes generals. Tema 1. La psicologia com estudi de la conducta humana
Tema 2. Models psicològics de la conducta humana. El paradigma biopsicosocial i la perspectiva holística de la persona.
Unitat temàtica II. Basses psicobiològiques i desenvolupament genètic-evolutiu.
Tema 1. Neurociències i conducta. Basses psicobiològiques de la conducta: Estructura i funció del sistema nerviós. Filogènia i ontogènia. Herència i ambient.
Tema 2. Desenvolupament genètic-evolutiu. Maduració i adquisicions bàsiques. Període d’emprenta: apego i afecció. Desenvolupament emocional, cognitiu i psicosocial. Desenvolupament del llenguatge.

Unitat temàtica III. Processos psicosocials bàsics.
Tema 1. Cognició: Sensopercepció, atenció, memòria i aprenentatge, llenguatge i pensament, intel•ligència, racionalitat i funcions executives.
Tema 2. Motivació i Emoció. Motivació i impulsos: Circuïts cerebrals de la recompensa. Emoció i sentiments: agressivitat i violència.
Tema 3. Societat i cultura: Cognició social, actituds, influències socials i pèrdua de la individualitat, la comunicació i les habilitats socials, els rols socials i culturals.
Unitat temàtica IV. Processos salut-malaltia. Tema 1. La psicologia en els processos de salut-malaltia. Ansietat, estrès i adaptació. Dolor crònic. Reproducció assistida.
Tema 2. Salut mental i psicopatologia en el cicle vital. Dependència i adicions. Dany cerebral adquirit.
Tema 3. Psicooncologia. Cures pal•liatives: mort i dol.

Atenció personalitzada
Descripció
L'atenció personalitzada tindrà per objectiu l'aclaració dels procediments de treball de l'assignatura i dels sistemes d'avaluació; la resolució de dubtes dels continguts i el seguiment individualitzat del treball pràctic demanat.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Els coneixements apresos durant el curs s'avaluaran a través de proves objetives d'opció múltiple de resposta (tipus test). La part teòrica tindrà un pes d'un 60% respecte el total de l'assignatura i s'avaluarà mitjançant dues proves, una a meitat de curs i una altra una vegada finalitzada la matèria per tal de fer contribuir a fer una avaluació més continuada, amb més evidències i facilitar la tasca d'estudi de l'alumne. Cada prova tindrà un pes del 30% respecte del total de la part teòrica (60%). La nota de la primera prova farà mitja amb la nota de la segona prova. És a dir, el segon parcial no servirà per recuperar el primer si no s'ha superat.

La part pràctica s'avaluarà a través d'una única prova que tindrà lloc a finals de curs i tindrà un pes del 40% respecte de la nota final (20% dels casos pràctics i 20% dels exercicis i resolució de problemes). La nota final de l'assignatura serà la nota ponderada dels exàmens teòrics i de l'examen pràctic.

Els alumnes que no superin els examens de primera convocatòria hauran de presentar-se a la segona convocatòria. Els alumnes que hagin de presentar-se a segona convocatòria hauran d'examinar-se de les dues parts de que consta la matèria: teoria i pràctica. Caldrà superar com a mínim el 50% de les preguntes (una vegades restats els errors) per tal de superar l'assignatura. La nota màxima de l'examen de segona convocatòria serà d'un 5.

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.

La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.


Fonts d'informació
Bàsica Morris Ch G, Maisto A A, Psicología, 2009, México:Pearson Educational
Myers DG, Psicología, 2005, Madrid: Medica Panamericana
Miller GA, Introdución a la psicología, 1998, Madrid: Alianza Editorial
Pérez V, Procesos psicológicos básicos, 2005, Madrid: Pearson
Gil J, Psicología de la Salud, 2004, Madrid: Pirámide
Goleman D, Inteligencia social, 2006, Barcelona: Kairós
, , ,

Complementària Lange S, El libro de las emociones, 2004, Madrid: EDAF
López, F, Desarrollo afectivo y social, 2003, Madrid: Pirámide
Latorre JM, Ciencias psicosociales aplicadas, 1995, Madrid: Síntes

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent