Tema |
Subtema |
EIX 1: Desenvolupament personal, relacional, ètic social i cultural |
- El compromís en l’aprenentatge, la socialització i la capacita per treballar en equip de manera tolerant.
-Responsabilitat, Asertivitat, Solidaritat i actitut cooperativa en el grup d’iguals.
- La sensibilitat envers un mateix i cap a altres: Presència, empatia, acceptació, congruència, proximitat, escolta, compromís ètic
|
EIX 2: Desenvolupament d’un coneixement científic i del pensament crític |
Es treballa la capacitat de concebre, d’inferir, l'anàlisi, la síntesis, la autoconciencia i el coneixement en relació a les experiències de salut i malaltia. Desenvolupa la comprensió de fenòmens, la creativitat i la inquietut per la pràctica reflexiva.
Cerca d'evidències científiques que donin suport a les situacions de salut- malatia de les persones atesses i el tractaments.
|
Eix 3: Desenvolupament d’un cuidar integral a l’ésser humà |
Es treballa la capacitat de conèixer al pacient com a persona. La capacitat de identificar en les intervencions i orientacions de la infermera els principis de cura humana. La comprensió del holisme en la situació particular del pacient i família. La família com part involucrada i activa en el procés de salut-malaltia.
Habilitats per garantir entorns de seguretat i confort. Identifiquen alteracions que poden comprometre la salut i saben actuar en conseqüència.
Ajuden a la persona a identificar les seves capacitats i potencials que li permeten millorar el seu estat de salut o adaptar-se a la nova situació.
Respecte per les persones: intimitat, dignitat, autonomia, els drets, creences i desitjós de la persona.
|
Descripció |
Aquesta assignatura es troba en situació de només examen, ja que pertany a un Pla d’Estudis en extinció. El professor atendrà aquelles consultes que estiguin relacionades amb les proves d'avaluació de l'assignatura
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En tractar-se d'un Pla d'estudis en procés d'extinció, l'avaluació es farà mitjançant la prova final: examen i /o les activitats d'avaluació que el professor consideri oportunes |
Bàsica |
Lewis S M , Enfermería medicoquirúrgica ( 2 vol.). Valoración y cuidados de problemas clínicos , , Elsevier , última edició disponible
Esteve J, Mitjans J , Enfermería técnicas clínicas, Mc Graw-Hill/Interamericana, última edició disponible
Benner Patricia & Wrubel Judith, The Primacy of Caring: Stress and Coping in Health and Illness , Califòrnia: Prentice Hall , 1989
Acebedo, S et all, PRÀCTIQUES CLÍNIQUES Manual per a l’alumne i el tutor d’infermeria i altres carreres de Ciències de la Salut, Publicacions URV, 2010
Medina J.L, La Pedagogía Del Cuidado: Saberes Y Prácticas En La Formación Universitaria De Enfermeria, Alertes.Barcelona , 1989
Watson J,, Le Caring: philosophie et science des soins infirmiers , Paris:Éditions Seli Arslan , 1998
Chalifour, Jacques, LA RELACION DE AYUDA EN CUIDADOS DE ENFERMERIA. Una perspectiva holísitica y humanista, SG Editores , última edició disponible
|
Es
recomana tenir superades las assignatures: Introducció a les pràctiques clíniques
i Pràctiques clíniques I |
Complementària |
, , ,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|