Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer, dirigir i aplicar els principis que sustenten les cures integrades d'infermeria per a treballar d'una manera holística, reconeixent la singularitat i la diversitat multicultural. |
| A7 |
Conèixer i valorar els canvis associats a les diferents etapes del cicle vital i la seva repercussió en la salut, identificant les modificacions estructurals, funcionals, psicològiques de formes de vida. |
| A8 |
Conèixer els processos fisiopatològics, els problemes de salut mental i les necessitats nutricionals d'aquests processos; reconèixer i interpretar factors de risc i signes normals o canviants de salut-mala salut, sofriment i incapacitat de la persona en les diferents etapes del cicle vital. |
| A9 |
Respondre a les necessitats del pacient, famílies i comunitat, planificant, executant i avaluant les cures d'infermeria. |
| A13 |
Habilitat per a realitzar procediments i tècniques coneixent l'ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria, tenint en compte la seguretat de la persona i del professional. |
| A14 |
Conèixer els diferents grups de fàrmacs, els principis de la seva autorització, ús, indicació i els mecanismes d'acció, avaluant els beneficis, els riscos i efectes derivats de la seva administració o consum. Demostrant habilitat per a administrar amb seguretat fàrmacs i altres teràpies. Així com identificar els nutrients que es troben en els aliments; seleccionant les recomanacions dietètiques adequades i identificant els problemes nutricionals i seleccionant/aplicant les cures d'infermeria. |
| A15 |
Habilitat per a identificar situacions de risc, dolor, sofriment, malaltia, incapacitat o mort per a respondre a les necessitats de salut de les persones durant el cicle vital i proporcionar cures que alleugin la situació dels malalts avançats i terminals |
| A21 |
Comunicar-se de forma efectiva amb pacients, família, comunitat i amb l'equip interdisciplinari. |
| A22 |
Expressar i gestionar les pròpies emocions, les del pacient, famílies i membres de l'equip. |
| A23 |
Establir relacions terapèutiques amb les persones i les seves famílies. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
És capaç d'analitzar, avaluar i aplicar els principis de la cura en situacions particulars de la pràctica
| | A7 |
Reconeix els canvis de salut i necessitats associades a les etapes de la vida
| | A8 |
Reconeix signes, símptomes i factors de risc i les seves implicacions per al pacient
| | A9 |
És capaç de respondre a les necessitats del pacient i família atenent al seu significat contextualitzant la cura en l'entorn
| | A13 |
Sap com procedir amb seguretat adaptant les guies de procediments a la situació particular del pacient
| | A14 |
Relaciona els fàrmacs i teràpia nutricional amb les necessitats clíniques del pacient
S'assegura en la seva administració de complir els estàndards de qualitat per a la prevenció de riscos
| | A15 |
Reconeix signes, símptomes, factors de risc i situacions que impliquin sofriment, malaltia, incapacitat o mort i actua en el suport a la vida i la mort des de la sensibilitat i la compassió
| | A21 |
És capaç de parlar amb el pacient i família de manera adequada a la seva comprensió i situació
| | A22 |
És capaç de contactar amb les emocions i gestionar-les (expressar-les, acceptar-les ...) en benefici del pacient
Analitza, mitjançant pràctiques reflexives, els pensaments i les emocions associades a situacions que es plantegen a la pràctica
| | A23 |
Actua des de l'escolta, des de la sensibilitat pel sofriment i des del que és terapèutic (bo) per al pacient
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
EIX 1: Desenvolupament personal, relacional, ètic social i cultural
EIX 2: Desenvolupament d’un coneixement científic i del pensament crític
Eix 3: Desenvolupament d’un cuidar integral a l’ésser humà |
Desenvolupar la capacitat per assolir rols i compromís en l’aprenentatge, la socialització i la capacitat per treballar en equip de manera tolerant.
Fomentar el respecte per les institucions en els centres d'atenció geriàtrica.
Anàlisi reflexiu de quin es el rol de la infermera en l'àmbit de l'atenció geriàtrica.
Transmetre informació, protecció de la intimitat, autonomia, els drets, cultura, creences i valors...
Desenvolupament del compromís ètic, sensibilitat, escolta i empatia.
Quines són les polítiques i procediments que el centre estableix per protegir a les persones per a la continuïtat dels cuidatges.
Els programes d'atecnió a la persona gran.
Habilitats per garantir entorns de seguretat i confort evitant el dolor i el patiment a les persones grans i les seves famílies i/o cuidadors.
Reflexió i accions de cuidatge a la persona gran i el seu entorn.
Integració dels aspectes ètics a la pràctica geriàtrica. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Pràctiques clíniques |
|
140 |
30 |
170 |
Sessions clíniques |
|
10 |
0 |
10 |
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
4 |
12 |
16 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Pràctiques clíniques |
Estades en centres d'atenció geriàtrica per a prendre contacte i conèixer els seu funcionament, el rol professional, la relació i el cuidatge de la persona gran i el seu entorn. Possada en pràctica de coneixements, habilitats i actituds. |
Sessions clíniques |
Consistiran en treball cooperatiu en grups reduïts on l’alumne exposa i reflexiona sobre situacions viscudes a la pràctica clínica. Aquestes sessions estan guiades per la professora. |
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge |
Realització del portafoli on es recolliran tots els treballs i aportacions realitzades durant l’assignatura. Serà un mecanisme d’avaluació continuada on l’estudiant demostra la seva evolució i assoliment de competències que el capaciten per un desenvolupament professional satisfactori. |
Atenció personalitzada |
Espai per tutorització i aclariment de dubtes en relació a les pràctiques, portafolis, etc. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques clíniques |
|
Es valorarà la consecució de les competències i objectius d’aprenentatge del programa de l’assignatura mitjançant l’aplicació d’un instrument de valoració que mesuri els coneixements, habilitats i actituds. |
70 |
Sessions clíniques |
|
Es valorarà la participació i impliació |
10 |
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
Consistirà en l'adequada presentació escrita de les activitats proposades |
20 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Resta a criteri del professor i coordinador com assolirà els objectius no superats. |
Bàsica |
|
Paloma
Castro, Olga; Fernández Gutiérrez, Martina,, Guía de prácticas clínicas de
enfermería geriátrica, , Universidad de Cádiz. Servicio de Publicaciones
|
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
INFERMERIA BÀSICA EN EL CICLE VITAL/18224101 | INFERMERIA EN LA PERSONA ADULTA/18224104 | FARMACOLOGIA/18224107 | INFERMERIA EN LA PERSONA GRAN/18224105 | INFERMERIA EN SITUACIONS COMPLEXES DE SALUT MENTAL/18224106 |
|
|
Altres comentaris |
Aquesta és una guia orientativa i pot estar subjecta a canvis dels que s'infromarà prèviament
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|