Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Reconèixer els diversos rols, responsabilitats i funcions de la professió. |
| A25 |
Comprendre la funció, activitats i actitud cooperativa que el professional ha de desenvolupar en un equip d'atenció per a la salut. |
| A26 |
Dirigir i coordinar un equip i delegar cures |
| A27 |
Planificar i gestionar el temps de forma efectiva mentre s'arriben a els estàndards de qualitat. |
| A29 |
Conèixer el Sistema Sanitari Espanyol, identificar les característiques de la funció directiva dels Serveis d'Infermeria i la gestió de cura. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Coneix les principals teories i tendències en gestió, la seva evolució històrica i les relaciona amb el rol professional
Comprèn l’estructura del procés administratiu i la seva aplicació en el treball, agafant consciència de la metodologia del procés
| | A25 |
Adquireix una visió global de la gestió de persones en un entorn canviant
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’equip
| | A26 |
Coneix i sap quan aplicar els components que afavoreixen el funcionament d’un equip, el desenvolupament del treball
| | A27 |
Reconeix els processos que promouen la qualitat en el treball i pren consciència de la seva responsabilitat en ells
| | A29 |
Identifica els elements que configuren l’organització i repercuteixen en el finançament sanitari
Identifica els elements de política sanitària, de filosofia i cultura institucional que configuren el model de gestió a nivell hospitalari i extrahospitalari, diferenciant els productes sanitaris
Diferencia els recursos materials, financers i tècnics i la seva utilitat
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C6 |
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Tema |
Subtema |
Unitat temàtica
I-Infermeria, gestió i entorn |
Conceptes introductoris |
II- Evolució del treball i de les organitzacions |
. Abans i després de la Revolució Industrial
. Principals tendències i teories administratives
. Procés administratiu |
III- Context social, econòmic, polític i sanitari |
. Factors de canvi i la seva repercusió
. Sistemes de salut i la seva financiació
. Política sanitària a Catalunya
. Provisió econòmica |
IV- Planificació i organització del treball i dels recursos |
. Organització del treball
. Treball en equip
. Recursos materials, financers i tècnics |
V- Gestió de persones |
. Mètodes de selecció i provisió
. Elements més importants en la gestió de persones
. Delegació
. Prendre decissions, resoldre problemes
. Necessitats de les infermeres |
VI- Processos de canvi i millora |
. Gestió del canvi
. Garantia de qualitat
. Marketing intern i extern
. Investigació
. Eficiència en el treball |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
40 |
40 |
80 |
Seminaris |
|
18 |
18 |
36 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
16 |
15 |
31 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació assignatura, programa, cronograma i avaluació
Conèixer expectatives dels alumnes |
Sessió Magistral |
Classe expositiva o magistral, acompanyada de material didàctic, exemples o problemes. Demanant al grup exemples, opinions i experiències viscudes a les pràctiques. Contestant dubtes i preguntes |
Seminaris |
Es treballaran nou temes del programa amb metodologia participativa i amb més profunditat, amb grups petits que es conformaràn a l'inici.
Es valorarà l'assistència i la participació.
Els treballs dels seminaris estaràn detallats al pla de treball |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Aplicació del contingut teòric corresponent a la pràctica clínica a través d'exemples i situacions reals viscudes |
Atenció personalitzada |
L'alumne disposarà d'un horari d'atenció fixa i un altre a demanda per l'orientació de qualsevol part de l'assignatura i el seu desenvolupament |
Descripció |
L'alumne disposarà d'un horari d'atenció a demanda per l'orientació de qualsevol part de l'assignatura i el seu desenvolupament |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Prova objectiva tipus test |
60% |
Seminaris |
|
Presentació dels treballs elaborats en grup, seguint les indicacions del pla de treball.
Assistència obligatòria als vuit seminaris |
40% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Seran avaluats en la prova objectiva |
El pes d'aquesta avaluació està inclós dins del 60% i 40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segona convocatòria: es realitzarà una prova objectiva tipus test per els alumnes que no hagin superat la prova objectiva de la primera convocatòria Segona convocatòria: els alumnes que no hagin superat els seminaris, realitzaran un treball individual amb els continguts dels seminaris corresponents "El professor podrà establir a la Guia Docent aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiant" (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster) |
Bàsica |
Ayuso, D Grande, RF, La gestión de enfermeria y los servicios generales en las organizaciones sanitarias, Madrid Díaz de Santos, 2006
Balderas, Mª L, Administración de los servicios de enfermeria, Mèxico Mc Graw Hill, 2005
Gallego, DJ Ongallo, C, Conocimiento y gestión, Barcelona Masson-Salvat Enfermeria, 2004
Gillies, DA, Gestión de enfermeria, Barcelona Masson-Salvat Enfermeria, 1994
Hellriegel-Jackson- Slocum, Administración, un enfoque basado en competencias, 9ª ed. México Thomson- Learning, 2002
La Mónica, EL, Dirección y administración en enfermeria. Un enfoque pràctico, Barcelona Mosby-Doyma, 1994
Marriner, A, Guía de gestión y dirección de enfermeria, 6ª ed. Madrid Harcourt SA, 2001
Miller, G, Cómo decidir mejor y más rápido, Barcelona Deusto, 2005
Mompart, Mª P Durán, M, Administración y gestión, Madrid DAE SL, 2001
Ponti, F Ferrer, JM, Si funciona, cámbialo. Como innovar sin morir en el intento, Barcelona Gestión 2000, 2010
Robbins, S Coulter, M, Administración, 5ª edi. México Prentice Hall Hispanoamericana, 1996
|
|
Complementària |
|
L'alumne disposarà de bibliografia específica per temes |
|
Altres comentaris |
Si un alumne preveu algun canvi important durant el curs acadèmic, es recomana parlar-ho al principi amb la professora |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|