Tema |
Subtema |
Unitat temàtica
I-Infermeria, gestió i entorn |
Conceptes introductoris |
II- Evolució del treball i de les organitzacions sanitaries |
· Factors de canvi i la seva repercusió
. Sistemes de salut i la seva financiació
. Principals tendències
|
III- Context social, econòmic, polític i sanitari |
. Pla de Salut 2016 - 2020
. Política sanitària a Catalunya
. Provisió econòmica |
IV- Planificació i organització del treball i dels recursos |
. Concepte i finalitat de la planificació.
· Organització del treball.
· Organització de de serveis de salut i d' infermeria
|
V- Gestió de persones |
. Sistemes d' organitzacio del treball d' infermeria
. Metodologia del treball en la distribucio de
cuidatges
. Lideratge en Infermeria. Nous estils i models del s.
XXI |
VI- Processos de canvi i millora |
. La Infermeria del segle XXI. Necesitat de canvi
. Garantia de qualitat i cicle de millora
. La Seguretat dels pacients
. Marketing sanitari per les cures de
Infermeria |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. A causa de l’emergència sanitària, l’atenció a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions on-line, en horaris concertats ?prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En tractar-se d'un Pla d'estudis en procés d'extinció, l'avaluació es farà mitjançant la prova final: examen i /o les activitats d'avaluació que el professor consideri oportunes En cas de detectar-se situacions de plagi o suplantació de personalitat s'obrirà el corresponent expedient disciplinari |
Bàsica |
Ayuso, D Grande, RF, La gestión de enfermeria y los servicios generales en las organizaciones sanitarias, Madrid Díaz de Santos, 2006
Balderas, Mª L, Administración de los servicios de enfermeria, Mèxico Mc Graw Hill, 2005
Gallego, DJ Ongallo, C, Conocimiento y gestión, Barcelona Masson-Salvat Enfermeria, 2004
Gillies, DA, Gestión de enfermeria, Barcelona Masson-Salvat Enfermeria, 1994
Hellriegel-Jackson- Slocum, Administración, un enfoque basado en competencias, 9ª ed. México Thomson- Learning, 2002
La Mónica, EL, Dirección y administración en enfermeria. Un enfoque pràctico, Barcelona Mosby-Doyma, 1994
Marriner, A, Guía de gestión y dirección de enfermeria, 6ª ed. Madrid Harcourt SA, 2001
Miller, G, Cómo decidir mejor y más rápido, Barcelona Deusto, 2005
Mompart, Mª P Durán, M, Administración y gestión, Madrid DAE SL, 2001
Ponti, F Ferrer, JM, Si funciona, cámbialo. Como innovar sin morir en el intento, Barcelona Gestión 2000, 2010
Robbins, S Coulter, M, Administración, 5ª edi. México Prentice Hall Hispanoamericana, 1996
Marriner Tomey,A., Guia de Gestion y Direccion de Enferemria., Elsevier España, 2009
Hidalgo Vega,A.,Del Llano Señariz,J. y Perez Camarero,S., Recursos humanos para la salud: sificiencia,adecuacion y mejora.Masson,Barcelona., Masson,Barcelona, 2006
Krogerus, M, El pequeño libro de las grandes decisiones., Alienta., 2014
Macia Soler, L., Gestion Clinica., Elsevier., 2014
Meraño, A., La comunicación con el paciente, habilidades emocionales para los profesionales de la salud., Elsevier., 2014
|
Buckner, E. B., Anderson,
D. J., Alarcón, N. G., Hafsteinsdottir, T. B., Lai, C. K. Y., &
Roshan, R. (2014). Perspectivas sobre el liderazgo mundial de las
enfermeras: experiencias internacionales desde el terreno. International
nursing review en español: revista oficial del Consejo Internacional de
Enfermeras, 61(4), 499-508.
Danet, A., March,
J. C., & Romera, I. G. (2014). Comunicación, participación y
liderazgo en la percepción del clima emocional en un hospital
universitario de Andalucía, España Communication, participation and
leadership in the perception of the emotional climate in a university.
Cad. Saúde Pública, 30(3), 546-558.
del Pilar
Marqués-Sánchez, M., Muñoz-Doyague, M. F., Pérez-Rivera, J.,
Bayón-Darkistade, E., & Casado-Verdejo, I. (2014). El liderazgo de
los profesionales de enfermería y el rendimiento organizativo: un
estudio exploratorio con aplicación del Análisis de Redes Sociales.
Redes: revista hispana para el análisis de redes sociales, 25(2),
140-162. VeLiz Rojas, L., & Paravic Klijn, T. (2012). Coaching educativo
como estrategia para fortalecer el liderazgo en enfermería. Ciencia y
enfermería, 18(2), 111-117. |
Complementària |
|
L'alumne disposará de bibliografia específica per temes |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|