DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL Codi 18224203
Ensenyament
Grau d'Infermeria (Seu Baix Penedès) (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Infermeria
Coordinador/a
NOGUÉS DOMINGO, MARIA CARMEN
Adreça electrònica mcarme.nogues@urv.cat
Professors/es
NOGUÉS DOMINGO, MARIA CARMEN
Web
Descripció general i informació rellevant Cuidar a les persones, donar suport a les famílies, liderar al personal d'infermeria, treballar en equip, renovar la pròpia motivació en el dia a dia... són alguns dels reptes de la infermera en el seu treball que requereixen continguts, habilitats i actituts diverses. S'analitzaran els elements que conformen la responsabilitat professional, l'autoconeixement i el aprendre a viure el treball amb consciència, de forma positiva, alegre i amb salut

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A6 Acceptar la responsabilitat del propi aprenentatge i desenvolupament professional.
 A22 Expressar i gestionar les pròpies emocions, les del pacient, famílies i membres de l'equip.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A6 Millora el coneixement de si mateix
Identifica elements de canvi i aprenentatge
Aprèn a encarar positivament la vida laboral, forjant actituds de desenvolupament personal i professional
 A22 Millora el coneixement de si mateix
Identifica elements de canvi i aprenentatge
Aprèn a encarar positivament la vida laboral, forjant actituds de desenvolupament personal i professional
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B4 Identifica elements de canvi i aprenentatge
Aprèn a encarar positivament la vida laboral, forjant actituds de desenvolupament personal i professional
Pren consciència de les aportacions dels diferents membres per aconseguir el treball en equip
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C6 Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral

Continguts
Tema Subtema
Unitat temàtica I

- El treball


. Buscar treball. Inici, manteniment i finalització.
. Curriculum vitae i entrevista professional
. El treball com a font de salut
. El treball com a causa d'alteracions
Unitat temàtica II

- Desenvolupament personal i professional
. Anàlisis i autoconeixement
. Del funcionament correcte a l'autorrealització.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A6
A22
B4
C6
10 0 10
Resolució de problemes, exercicis
A6
A22
B4
C6
20 0 20
Simulació
A6
A22
B4
C6
16 0 16
Treballs
A6
A22
B4
C6
2 20 22
Atenció personalitzada
6 0 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura. Condicions de la participació, de l'avaluació i de l'assistència obligatòria.
Sessió Magistral Classe expositiva acompanyada de material didàctic, exemples, anècdotes o problemes. Demanant al grup experiències viscudes, opinions, etc.
Resolució de problemes, exercicis Formulació, anàlisis, debat d'un problema, una situació, buscant causes i solucions.
Simulació Role Playing per analitzar situacions i reflexionar sobre comportaments
Treballs L'alumne realitzarà dos treballs: El propi curriculum i un treball individual d'autoconeixements
Atenció personalitzada Atenció a demanda per la seva orientació .
Tutories individuals per l'elaboració del curriculum i el treball

Atenció personalitzada
Descripció
. Atenció a demanda per la seva orientació . Tutories individuals per l'elaboració del curriculum i el treball . S'establirà un horari per a les tutories

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
A6
A22
B4
C6
Obligatòria l'assistència i la participació S. Magistral, problemes i simulació: 20%
Resolució de problemes, exercicis
A6
A22
B4
C6
Obligatòria l'assistència i la participació S. Magistral, problemes i simulació: 20%
Simulació
A6
A22
B4
C6
Obligatòria l'assistència i la participació S. Magistral, problemes i simulació: 20%
Treballs
A6
A22
B4
C6
Curriculum vitae

Treball individual d'autoconeixement
40%


40%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

- La data de presentació dels treballs es comunicará el primer dia de classe, i será al llarg de l'assignatura
- L'assistència i participació a classe es obligatòria i representa un 20% de la nota final. La no assistència implica un No Apte en l'assignatura

- Segona convocatòria: Si un alumne no ha superat els dos treballs en que s'avalúa l'assignatura, podrá repetir-los. La no assistència implica un no apte


Fonts d'informació

Bàsica Brooks, R Goldstein, S, El poder de la resiliencia. Como lograr el equilibrio, la seguridad y fuerza interior necesarios para vivir en paz, Barcelona Paidós, 2004
Clarson, M, Miedo inteligente. Como aprovechar la tensión que generan las situaciones de riesgos, Barcelona Paidós, 2003
Chalvin, D Eyssette, F, Como resolver los pequeños conflictos en el trabajo, Barcelona Deusto, 2002
Jensen, B, Lo òptimo es posible, Barcelona Gestión 2000, 2005
Lencioni, P, Las cinco disfunciones de un equipo, Barcelona Empresa Activa, 2003
Marquier, A, El poder de elegir o el principio de responsabilidad, Barcelona 6ª edi. Luciérnaga, 2003
Sills, J, Exceso de equipaje, Madrid Neo Person Edic. , 1998
Zelinski, E, Pensar a lo grande, Barcelona Ed. Oniro, 2001
Rovira, A, La buena crisis. Reinventarse uno mismo: la revolución de la conciencia, Barcelona Aguilar, 2009

Complementària

Estará a disposició de l'alumne un llistat de bibliografia específica

Recomanacions


 
Altres comentaris
Tenint en compte que l'assistència a l'assignatura és obligatòria, es demana als alumnes que en el cas de no poder assistir, no es matriculin i deixin el lloc a altres alumnes.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent