Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A11 |
Utilitzar el judici clínic en el procés de cuidar i desenvolupar plans de cures per a arribar a els estàndards de qualitat i la pràctica basada en l'evidència. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A11 |
To develop his/her understanding of the influence of historical, philisophical, ethical, economic, political and professional factors on their own and others professional cultures.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
To apreciate the intercultural aspect of the nursing profession in the XXI century and the need to adapt to it.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
|
Tema |
Subtema |
Intoduction to International Nursing. |
English as the common language within the European Union. |
Module 1. Health related vocabulary. |
The hospital. Health professionals. Vital signs. Signs and symptoms. Hygiene. Medication. Nutrition. Accidents and emergencies. Caring for the elderly. |
Module 2. Nursing procedures. |
Percutaneous venipuncture.
Wound dressing.
Insertion of nasogastric tube.
Female and male catheterization. |
Module 3. Care plans. |
Nursing theorists and models. Virginia Henderson and Jean Watson. |
Module 4. Nursing research and mobility. |
Research and abstracts.
European Nursing Module Network: host student's vs guest student.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
10 |
0 |
10 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
4 |
25 |
29 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
20 |
22 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
5 |
10 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Assessment of the student's proficiency in English. Introduction to the course, the assignments and the assessment. Setting of working groups. |
Sessió Magistral |
Health related vocabulary.
Basic concepts. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Grammar exercises. Reading and comprehension of English articles related to health, culture and society.
Listening comprehension of an English film or series related to nursing. Assessment of a patient using a care model. |
Presentacions / exposicions |
Oral presentation of a research paper in English. |
Atenció personalitzada |
Personalized attention to help and guide the student to achieve the objectives |
Descripció |
Personalized attention to help and guide the student to achieve a good written an oral level of healthy vocabulary in English. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Class attendance.
Basic English grammar exercises.
Health related vocabulary exercises.
Participation in classroom's activities (scrabble, role play, show and tell).
Presentation of film and/or article abstract.
Provide a care plan.
|
70% |
Presentacions / exposicions |
|
Oral presentation of a research paper in English |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Classroom attendance and active participation is necessary to be able to achieve a good oral and witten technical English level. Only the students who attend 80% of the classes will be evaluated. An oral presentation of a subject related to International Nursing will give the student a second opportunity to improve his/her evaluation. |
Bàsica |
, European Nursing Module Network: http://www.leeds.ac.uk/europeannursing/, ,
, Transcultural Nursing Society: http://www.tcns.org, ,
Fitzpatrick, J & Whall, A. L., Conceptual Models of Nursing: analisis and application., Prentice-Hall International Limited, Londres 1989
Grice, T., Oxford English for careers: Nursing, Oxford University Press., Oxford 2007
Citores, R. & Pellegrinelli, M., Healthy English, Elsevier Masson, Barcelona 2009
Parkinson J., A manual of English for the Overseas Doctor., Churchill Livingston, Edinghburgh 1985
Grice, T & Greenan, J, Oxford English for careers : Nursing 2, Oxford University Press, Oxford 2008
Ribes, R& Ross, P. R., Inglés Médico, Medica Panamericana, Madrid 2010
, NHS Choice. http://www.nhs.uk/News/Pages/Newsindex.aspx, ,
|
|
Complementària |
Ochoa, I. & López Socasau, F., Speaking in Silver- Hablando en plata., Temas de hoy., Madrid 2003
Ochoa, I & López Socasou, F, From lost to the river-De perdidos al rio., Temas de hoy., Madrid 2000
Rowan, J. , New English Grammar for Bachillerato, Burlington Books, London 2005
Oxenden, C. & Lathan-Koenig, C., New English File: Intermediate Student's book, Oxford University Press., Oxford 2006
|
|
|
Altres comentaris |
Basic knowledge of English is needed to attend and participate in class. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|