Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Mantenir un compromís ètic seguint els principis deontològics i legals en el context professional. |
| A2 |
Conèixer, dirigir i aplicar els principis que sustenten les cures integrades d'infermeria per a treballar d'una manera holística, reconeixent la singularitat i la diversitat multicultural. |
| A3 |
Educar, facilitar, donar suport i animar la salut, el benestar i el confort, promovent la participació del pacient, família i comunitat en el seu procés de salut - malaltia. |
| A4 |
Reconèixer els diversos rols, responsabilitats i funcions de la professió. |
| A6 |
Acceptar la responsabilitat del propi aprenentatge i desenvolupament professional. |
| A10 |
Qüestionar, avaluar, interpretar i sintetitzar críticament la informació i les fonts de dades per a facilitar l'elecció del pacient. |
| A11 |
Utilitzar el judici clínic en el procés de cuidar i desenvolupar plans de cures per a arribar a els estàndards de qualitat i la pràctica basada en l'evidència. |
| A19 |
Coneixement rellevant per a aplicar les cures infermers, proporcionant i garantint benestar, qualitat, i la seguretat a l'individu, família i comunitat. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Identifica, reconeix i analitza els valors ètics i legals en el context de la infermeria comunitària
| | A2 |
Reconèixer la importància de l’atenció integral a la persona tenint en compte el gènere, la cultura, la procedència geogràfica, classe social i edat
| | A3 |
Reconeix la importància de l’educació sanitària com a element estratègic per assolir els objectius en salut
| | A4 |
Descriure les activitats que porta a terme la infermera en l’Atenció Primària de Salut
| | A6 |
Mostrar interès en totes les activitats pròpies de les pràctiques
| | A10 |
Identifica la necessitat de seleccionar la informació adequada a les diverses situacions de les persones i la família
| | A11 |
Desenvolupar una actitud crítica i reflexiva davant les diferents situacions de cures
| | A19 |
Reconèixer la família com a unitat d’atenció , tenint em compte les relacions que s’estableixen entre els seus membres
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Participar de manera activa en les activitats d'aprenentatge programades.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
EIX 1: Desenvolupament personal, relacional, ètic social i cultural |
Desenvolupar la capacitat per assolir rols i compromís en l’aprenentatge, la socialització i la capacitat per treballar en equip de manera tolerant.
Fomentar el respecte per les intitucions en els centres d'atenció primaria.
|
EIX 2: Desenvolupament d’un coneixement científic i del pensament crític |
Explorar quin es el rol de la infermera en l'àmbit de la salut comunitària.
Transmetre informació, protecció de la intimitat, autonomia, els drets, cultura, creences i valors...
Desenvolupament del compromís ètic, sensibilitat, escolta i empatia.
Quines són les polítiques i procediments que el centre estableix per protegir a les persones per a la continuïtat dels cuidatges.
Els programes de salut i les activitats d’educació sanitària. Les guies de pràctica clínica.
|
Eix 3: Desenvolupament d’un cuidar integral a l’ésser humà |
Habilitats per garantir entorns de seguretat i confort evitant el dolor i el patiment a les famílies.
Reflexió-acció a la pràctica clínica envers a les activitats de cuidatges a les families.
Integració dels aspectes ètics a la pràctica assistencial a la comunitat.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Pràctiques clíniques |
|
5 |
60 |
65 |
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
2 |
60 |
62 |
Sessions clíniques |
|
3 |
15 |
18 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del Programa als alumnes, portafoli, centres de pràctiques i serveis. Lliurament de documentació, avaluació i procés de seguiment. Funcions de la professora de pràctiques i dels tutors. |
Pràctiques clíniques |
Estades per a prendre contacte i conèixer els diferents centres d’atenció primària, el rol professional i la relació amb el pacient, família i comunitat. |
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge |
Realització del portafoli on es recolliran tots els treballs i aportacions realitzades durant l’assignatura. Serà un mecanisme d’avaluació continuada on l’estudiant demostra la seva evolució i assoliment de competències que el capaciten per un desenvolupament professional satisfactori. |
Sessions clíniques |
Consistiran en treball cooperatiu en grups reduïts on l’alumne exposa i reflexiona sobre situacions viscudes a la pràctica clínica. Aquestes sessions estan guiades per la professora. |
Descripció |
Es realitzaran tutories personalitzades, bé de forma presencial o mitjançant l’espai moodel de l’assignatura |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques clíniques |
|
Es valorarà la consecució de les competències i objectius d’aprenentatge del programa de l’assignatura mitjançant l’aplicació d’un instrument de valoració els coneixements, habilitats i actituds. |
60% |
Portfolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
Portafolis inclourà: diari de camp i cicles reflexius. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Resta a criteri del professor i coordinador com assolirà els objectius no superats. |
|