Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A14 |
Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC |
| CT3 |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa |
| CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses |
| CT6 |
Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A14 |
Utilitzar els principis de les cures integrals d'infermeria a la realització de treballs i projectes
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
RA1. Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
RA2. Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
RA3. Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques
RA4. Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
RA5. Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació
| | CT3 |
RA1. Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
RA2. Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
RA3. Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
RA4. Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista
RA5. Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT4 |
RA1. Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
RA2. Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
RA3. Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
RA4. Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
| | CT5 |
RA1. Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
RA2. Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
RA3. Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
RA1. Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
RA2. Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
RA3. Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
| | CT6 |
RA1. Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
RA2. Identificar el propi procés d’aprenentatge.
RA3. Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
RA4. Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
| | CT7 |
RA2. Identificar els principals problemes ambientals.
RA3. Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
RA4. Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
La normativa del TFG i el procediment d'assignació de l'àrea temàtica ho trobareu disponible a la pàgina web de la facultat http://www.fi.urv.cat/ |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
10 |
0 |
10 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
12 |
85 |
97 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
130 |
130 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
2 |
1 |
3 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
2 |
10 |
12 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es realitzaran cinc sessions de treball en les que s'abordaran:
- La realització del treball fi de grau
- Recerca en bases de dades i instruments d'organització de documents i bibliografia. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Mitjançant un mínim de quatre tutories presencials i / o virtuals la professora-tutora:
- Acompanya l'estudiant en el desenvolupament del treball.
- Fa el seguiment i avaluació del pla de treball.
- Realitzarà un mínim de quatre tutories.
- Valora, juntament amb l’estudiant, quan el TFG està a punt per ser defensat davant del tribunal |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
El treball consisteix en l’estudi d’un tema vinculat amb els sabers assolits en les matèries específiques d’infermeria.
L'elaboració del treball es durà a terme en cinc fases descrites en el pla de treball del moodle de l'assignatura. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
El procediment d’assignació de l’àrea temàtica es farà a través d’una aplicació informàtica a la que l’alumnat tindrà accés des de la pàgina web de la Facultat d’Infermeria.
- Les àrees temàtiques s’especifiquen a l’annex de la normativa del TFG.
- Dins de l’àrea temàtica, la concreció i aprovació del tema a estudi es realitzarà mitjançant l’acord tutor/a-estudiant. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
- La defensa del TFG serà realitzada pels estudiants de forma pública i presencial. Amb caràcter excepcional i prèvia sol•licitud formal i motivada per part de l’estudiant i tutora, la Facultat podrà autoritzar la defensa a distancia de forma virtual, sempre que es donin les condicions tècniques, administratives i econòmiques que en permetin la viabilitat.
- Els estudiants disposaran de 15 minuts per exposar davant del tribunal el contingut i l’orientació del seu treball. Es podrà utilitzar qualsevol material de suport informàtic.
- En el cas de treballs presentats per un estudiant el temps per l'exposició del treball serà de 10 minuts.
|
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Descripció
|
Les coordinadores: - Plantegen en el pla de treball en el Moodle,
la programació de totes les activitats: seminaris d’assessorament,
tutories, lliurament d’activitats, avaluació, etc. - Se n’ocupen de l’adjudicació dels estudiants en les diferents línies temàtiques seguint els criteris establerts. - Vetllen pel bon seguiment del procés de l’assignatura - Comuniquen a l’estudiant els membres del tribunal assignats, data i hora de defensa del TFG. Es realitzaran sessions de treball amb la metodologia en la qual es realitza el TFG Les professores- tutores: - Orienta a l’estudiant en la selecció del tema a estudi. - Aprova el tema seleccionat. - Fa el seguiment i avaluació del pla de treball. |
Criteris i procediments d’avaluació |
|
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
Seguiment del pla de treball i tutoria
L'aprovat d'aquesta categoria és requisit per defensar el treball |
50% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
Presentació i defensa pública
L'avaluació d'aquesta categoria està a càrrec del tribunal.
Contingut, qualitat i rigor del treball.
Comunicació oral mitjançant la presentació i defensa pública dels resultats de la recerca |
50% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assistència als seminaris d'investigació i de fonts documentals tenen un caràcter obligatori. Només queden exempts de l'assistència als estudiants que estan en programes de mobilitat i en el moment de l'activitat estiguin fora L'avaluació del treball es farà d'acord a les competències i resultat d'aprenentatge de l'assignatura. - La tutora valora, juntament amb l'estudiant, quan el TFG està a punt per ser defensat davant del tribunal, donant el vistiplau amb la signatura del document de sol•licitud de defensa que ha de presentar l'estudiant. En cas de valoració desfavorable, orientarà a l'alumne a efectes d'assolir els objectius de cara a altres convocatòries - Per sumar el percentatges i obtenir la qualificació final, han d'estar aprovades totes les categories d'avaluació. En cas de detectar-se situacions de plagi o suplantació de personalitat s'obrirà el corresponent expedient disciplinari. D'acord amb l'article 4 de la normativa acadèmica, durant les activitats avaluatives estarà limitat l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i serà d'obligat compliment per part de l'estudiant". Els telèfons mòbils, tabletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. |
Bàsica |
García Sanz MariPaz; Martínez Clares Pilar, Guía práctica para la realización de trabajos de fin de grado y trabajos de fin de máster (2012), L'última disponible, Editum
Icart IsernMT, Fuentelsaz Gallego C, Pulpón Segura AM, Elaboración y presentación de un proyecto de investigación y una tesina, L'última disponible, Publicacions i Edicions de la Universitat de Barce
Lleixà, M; Montesó, P. et alt., Investigació en infermeria: teoria i pràctica, 2015, Publicacions URV
Ruiz Olabuénaga José Ignacio, Metodología de la investigación cualitativa 2012, L'última disponible, Deusto
|
- Ausín, Txetxu ; López de la
Vieja, M. Teresa (2008). “Ética de la investigación” [en línea]. Arbor :
ciencia, pensamiento y cultura, vol. 184, no. 730
http://arbor.revistas.csic.es/index.php/arbor/issue/view/14/showToc
- García Sanz Mar iPaz; Martínez Clares Pilar, Guía práctica para la realización de trabajos de fin de grado y trabajos de fin de máster . L'última disponible, Editum
- Gerrish K. Lacey, NThe Reserch Process in Nursing. Wiley-Blackwell. Última edició disponible
- Icart Isern MT, Fuentelsaz Gallego C, Pulpón Segura AM, Elaboración y presentación de un proyecto de investigación y una tesina, L'última disponible, Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona
- Lleixà, M; Montesó, P. (eds.), Investigació en infermeria: teoria i pràctica, 2015, Publicacions URV
- Piqué Angordans J, Camaño Puig R, Piqué Noguera C., Escribir y publicar en enfermería . L'última edició disponible, Tirant Humanidades Kate Gerrish, Anne Lacey, The Research Process in Nursing. L'última edició disponible, Wiley-Blackwell
- Serrano Gallardo, Pilar, Trabajo de fin de grado en ciencias de la salud . L'última disponible, DAE
|
Complementària |
Borda Pérez Mariela, Métodos cuantitativos. Herramientas para la investigación en ciencias de la salud, L'última disponible, Uninorte
Roger Watson, Hugh McKenna, Seamus Cowman, John Keady, Nursing Research: Designs and Methods E-Book (2008), L'última disponible, Elsevier Health Sciences
Txetxu Ausín, Ética de la investigación, L'última disponible, Ministero de Educación y Ciencia, Consejo Superior
|
- Ausín, Txetxu ; López de la Vieja, M. Teresa (2008). “Ética de la investigación” [en línea]. Arbor : ciencia, pensamiento y cultura, vol. 184, no. 730 http://arbor.revistas.csic.es/index.php/arbor/issue/view/14/showToc
- Rogerger Watson, Hugh McKenna, Seamus Cowman, John Keady, Nursing Research:
Designs and Methods E-Book (2008), L'última disponible, Elsevier Health
Sciences
- Borda Pérez Mariela, Métodos
cuantitativos. Herramientas para la investigación en ciencias de la salud
(2009, L'última disponible, Uninorte
- Ruiz Olabuénaga José Ignacio,
Metodología de la investigación cualitativa 2012, L'última disponible, Deusto
|
|
Altres comentaris |
Aquesta assignatura te una serie de prerequisits en relació al nombre de crèdits que cal tenir aprovats per a la seva matriculació i superació.
Revisar normativa del Treball Fi de Grau |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|