Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer l'ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria. |
| A4 |
Utilització dels medicaments, avaluant els beneficis esperats i els riscos associats i / o efectes derivats de la seva administració i consum. |
| A9 |
Reconèixer les situacions de risc vital i saber executar maniobres de suport vital bàsic i avançat. |
| A14 |
Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria. |
| A17.4 |
Realitzar les tècniques i procediments de cures d'infermeria, establint una relació terapèutica amb els malalts i familiars. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Utilitza els recursos amb criteris de sostenibilitat al procediment a realitzar (quantitat, rebuig, selectiu i reciclatge, si escau)
| | A4 |
Aplicar procediments bàsics orientats a l'exploració, confort i seguretat de la persona que precisen atenció al llarg de la vida.
| | A9 |
Aplicar procediments en suport vital bàsic
| | A14 |
Actuar tenint en compte els aspectes ètics inherents a cura de la persona en els procediments de cures
Iniciar una comunicació eficaç mitjançant la simulació en el laboratori d'infermeria
| | A17.4 |
Aplicar procediments bàsics orientats a l'exploració, confort i seguretat de la persona que precisen atenció al llarg de la vida.
Aplicar valoracions i procediments en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques bàsiques
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Procediments estàndars de protecció I |
Mesura d'higiene, asèpsia, i esteritlizació. Rentats de mans.
Seguimient de les normes de seguretat del pacient. |
Valoració de la persona I |
Valoració de la persona I: Exploració física Control de signes vitals. Exploració de necessitats. |
Preparació i administració de medicació |
Oral, SNG, tòpica, oftalmológica, ótica y subcutánea.
|
Procediments i cures clíniques I: |
Recollida de mostres (glucosuria, cetonuria, sediment d'orina i urinocultivo en pacient independent i pacient amb sondaje vesical, esputo, frotis i coprocultivo);
Ergonomia;
Cures de confort: Higiene i cura del cos, realització de llit ocupat; Canvis posturals; Col·locació de bolquer i col·lector;
Mesures de seguretat i prevenció de caigudes;
Tècniques de relaxació;
Suport vital bàsic i ús del DEA. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Simulació |
|
21 |
33 |
54 |
Seminaris |
|
7 |
12 |
19 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i activitats per a prendre contacte i recollir informació dels alumnes. |
Simulació |
Estratègia que reprodueix a un laboratori o una situació fictícia, situacions laborals reals en les els estudiants, assumnit el seu rol, hi han de resposta.
Els tallers pràctics es realitzan amb material clínic.
Roll-playing de relación professional-pacient.
|
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogàfric). Ampliació i relació dels continguts de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Assessorament i acompanyament a l'estudiant en les diferentes activitats que requereixi. |
Descripció |
L'alumne tindrà l'oportunitat de realitzar tutories personalitzades amb els professors de l'assignatura per resoldre dubtes e inquietuds sobre els contiguts, dins dels horaris establerts o amb citació per email.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Examen pràctic sobre els continguts dels tallers de simulació.
L'alumna haurá de reproduir i argumentar un escenari de cuidatge infermer.
|
40% |
Proves mixtes |
|
Examen teòric sobre els continguts impartits en els seminaris i els tallers de simulació.
Les preguntes podran ser tipus test i/o pregunta curta i/o de desenvolupament. |
50% |
Altres |
|
Durant el curs es demanarà als estudiants que realitzen un qüestionari després de cada taller de simulació. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per poder accedir a la prova pràctica és imprescindible tenir un mínim de 5 a la prova teòrica. Per aprovar és necessari tenir a les dues proves (teòrica i pràctica) un mínim de 6. La segona convocatòria es regirà per les mateixes normes que en l'avaluació continuada, l'aprovat serà considerat a partir del 5. La puntuació dels qüestionaris no és recuperable en segona convocatòria. Per aprovar l'assignatura, és imprescindible, haver aprovat totes dues proves: teòrica i pràctica i que el sumatori de totes les partes sigui major a 5. |
Bàsica |
|
Gonzalez
I.C. y Herrero A., Procedimientos y técnicas de Enfermería, 2008, Madrid: DAE
Pagana K. D., Guía de pruebas diagnosticas y de laboratorio, 2008, Madird:
Mosby
Ruiz J, Martín MªC, y García R, Procedimientos y técnicas de Enfermeía, 2006,
Barcelona: Edi Rol
Smith S, Duell D. Técnicas de enfermería Clínica. De las técnicas básicas a las
avanzadas (7ª ed) Pearson Educación. Madrid 2009
Aguilar MJ. Tratado de enfermería pediátrica. Cuidados pediátricos. Elsevier.
Madrid 2003 |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PRÀCTIQUES DE SIMULACIÓ CLÍNICA II/18234112 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ESTRUCTURA I FUNCIÓ DEL COS HUMÀ I/18234001 | ESTRUCTURA I FUNCIÓ DEL COS HUMÀ II/18234002 | INFERMERIA BÀSICA EN EL CICLE VITAL/18234101 |
|
|
Altres comentaris |
Per la realització dels tallers de simulació és obligatori l'ús de bata i el seguiment de les normes d'higiene i seguretat que es lliuraran a l'estudiant el primer dia de l'assignatura.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|