Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A19.3 |
Conèixer els problemes de salut més freqüents en la infància i identificar les seves manifestacions. |
| A19.4 |
Analitzar les dades de valoració del nen, identificant els problemes d'infermeria i les complicacions que poden presentar-se. |
| A19.6 |
Seleccionar les intervencions adreçades als nens i al malalt, així com les derivades dels mètodes de diagnòstic i tractament. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A19.3 |
Desenvolupar el rol infermer en l'atenció al nen i adolescent en situacions especials de risc personal, familiar o social en l'àmbit hospitalari
Desenvolupar el rol infermer en l'atenció hospitalària a l'infant i adolescent
| | A19.4 |
Desenvolupar el rol infermer en l'atenció hospitalària a l'infant i adolescent
Reconèixer la família com una unitat d'atenció, tenint en compte les relacions que s'estableixen entre els seus membres i la seva situació de salut / malaltia
| | A19.6 |
Desenvolupar el rol infermer en l'atenció hospitalària a l'infant i adolescent
Gestionar el treball i el temps d'acord amb la planificació de les tasques
Fer el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat indicats
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
RA1. Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
RA2. Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
RA3. Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
RA1. Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
RA2. Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
RA3. Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Mòdul I: Humanització de les cures infermeres envers l’infant hospitalitzat i la seva família
|
Drets de l’infant hospitalitzat. Principis bioètics i legals. Característiques d’un servei hospitalari infantil. Hospital Amic del nens.
La hospitalització en les diferents edats: atenció d’infermeria a l’infant hospitalitzat i la seva família.
Aspectes psicosocials de la hospitalització.
|
Mòdul II: Procediments generals de l’infant hospitalitzat |
Seguretat i qualitat en les cures. Cures d’infermeria enfront les infeccions nosocomials del nen/adolescent hospitalitzat (ferides, catèters i drenatges).
Principis farmacològics: càlcul de fàrmacs.
El dolor en el nadó, en el nen i l’adolescent. Valoració. Interpretació. Registre. Mesures no farmacològiques per disminuir el dolor. Mesures farmacològiques.
|
Mòdul III: Situacions especials d’hospitalització |
Cures d’infermeria en el pacient (nen/adolescent) quirúrgic: pre i postoperatori. Valoració d’infermeria. Valoració focalitzada. Diagnòstics infermers. Problemes interdependents. Complicacions potencials. Objectius, intervencions i avaluació. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Seminaris |
|
9 |
8 |
17 |
Sessió Magistral |
|
9 |
12 |
21 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
16 |
22 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
3 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i exposició teòrica dels continguts. Pressa de contacte i recollida d'expectatives dels alumnes |
Seminaris |
Exercicis en grup a l'aula de temes rellevants d'actualitat complementaris a la teoria. En el cas que hi hagin més de 50 alumnes matriculats, els seminaris es realitzaran en 2 grups. Els grups es seleccionaran per llistat alfabètic. El primer dia de classe s'informarà als alumnes a quin grup pertanyen i les dates i horaris dels seminaris |
Sessió Magistral |
Classes magistrals participatives amb els continguts teòrics i les bases fonamentals |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral a l'aula d'un tema treballat |
Atenció personalitzada |
Es faran tutories personalitzades de recolzament i resolució de problemes de l’alumne |
Descripció |
Es faran tutories personalitzades de recolzament i resolució de problemes de l’alumne. A causa de l’emergència sanitària, l’atenció a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions on-line, en horaris concertats ?prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Activitats Introductòries |
|
Exercicis d'avaluació inicial i final. Es valorarà la participació de l'alumne a les diferents activitats plantejades pel seguiment de l'assignatura virtual. |
5% |
Seminaris |
|
Presentació d'activitats corresponents als seminaris |
20% |
Sessió Magistral |
|
Prova Objectiva tipus test |
30% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral i presentació d'un treball en grup d'aprofundiment d'un tema específic a triar per l'alumne dins del mòdul III |
40% |
Atenció personalitzada |
|
Es valorarà la participació de l'alumne a la tutoria obligatoria planificada al cronograma de l'assignatura |
5% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La prova objectiva tipus test es realitzarà de manera presencial al campus on estigui matriculat l'alumne. Aquells que no superin l'assignatura a l'avaluació continuada o no hagin presentat alguna de les activitats avaluables, el professor pot considerar la presentació d'una activitat extra avaluable a la segona convocatòria. La segona convocatòria actua com a convocatòria única o recuperació, engloba tot el temari de l'assignatura. Les activitats avaluatives estan previstes per poder realitzar-se en modalitat mixta o online en cas de confinament. D'acord a l'article 4 de la normativa acadèmica, durant les activitats avaluatives estarà limitat l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i serà d'obligat compliment per part de l'estudiant". Els telèfons mòbils, tabletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. En cas de detectar-se situacions de plagi o suplantació de personalitat s'obrirà el corresponent expedient disciplinari. |
Bàsica |
Nascimiento R, Silva MJ., Enfermería en la Unidad de Cuidados Intensivos Neonatal., 3ª ed., Editorial Médica Panamericana, S.A.; Buenos Aires,
Cloherty J, Eichenwald E, Stark A. , Manual de Cuidados Neonatales, 3ª ed., Masson; España: 2005.
Aguilar Cordero MJ, Tratado de enfermería del niño y el adolescente : cuidados pediátricos, 2ªed., Elseiver; España:2012
Estévez González MD, Cuidados de enfermería en la maternidad, infancia y adolescencia , 1ªed., Universidad Palmas GC: España:2013
Bazo Hernández L, Evaluación del proceso de implantación del modelo “Neonatal Individualized Developmental Care and Assessment Program” (NIDCAP) de Cuidados Centrados en el Desarrollo Neonatal y atención a la Famili, 1ªed., Universidad Rovira i Virgili:2016
Zabalegui Yarnoz A, Lombraña Mencía M, Administración de medicamentos y cálculo de dosis, 2ªed, Elseiver;España:2014
Baston & Hall, CUIDADOS MATERNO-INFANTILES EN EMERGENCIAS, 1ªed, Elseiver;España:2019
Sellán Soto & Vázquez Sellán, Cuidados Neonatales en Enfermería, 1ªed, Elseiver;España:2017
Oscar Velásquez L, Niños hospitalizados: Guía de intervención psicológica en pacientes infantiles, 1ªed, Ecoe Ediciones;Colombia:2017
Elseiver, nnnConsult, 2020, Elseiver on line
Velásquez Aguilar LO, Niños hospitalizados: guía intervención psicológica en pacientes infantiles, 2019, Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
APROFUNDIMENT EN L'ATENCIÓ A LA INFÀNCIA I ADOLESCÈNCIA A LA COMUNITAT/18254202 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
INFERMERIA EN LA GESTACIÓ, INFÀNCIA I ADOLESCÈNCIA/18254102 |
|
|
Altres comentaris |
Si vols tenir un perfil pediàtric es recomana que curseu conjuntament l'assignatura "Aprofundiment en l'atenció a la infància i adolescència a la comunitat"
Les assignatures optatives "Aprofundiment del Nen i l’Adolescent a l’hospital i a la comunitat” es realitzaran en modalitat virtual. Estan elaborades de manera que tots els alumnes URV d'infermeria, matriculats a qualsevol dels nostres campus/seus. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|