Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Gestionar i comunicar informació d'una manera clara i eficaç en llengua estrangera |
| CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i la orientació acadèmica i professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Gestionar i comunicar informació d'una manera clara i eficaç en llengua estrangera
| | CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i la orientació acadèmica i professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Intoduction to International Nursing. |
English as the common language within the European Union. |
Module 1. Health related vocabulary. |
1.1 The hospital.
1.2 Health professionals.
1.3 Vital signs.
1.4 Signs and symptoms.
1.5 Hygiene.
1.6 Medication.
1.7 Nutrition.
1.8 Accidents and emergencies.
1.9 Caring for the elderly.
1.10 Nursing procedures.
1.11 Alternative treatments |
Module 2. The Nursing Process. |
2.1 Nursing Theorists and models.
2.2 Virginia Henderson and Jean Watson. |
Module 3. Nursing research. |
3.1 Research and abstracts.
3.2 Translations.
|
Module 4. Mobility |
4.1 European Nursing Module Network: host student's vs guest student. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
4 |
0 |
4 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
4 |
15 |
19 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
20 |
22 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
5 |
8 |
|
Proves mixtes |
|
5 |
15 |
20 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Assessment of the student's proficiency in English. Introduction to the course, the assignments and the assessment. Setting of working groups. |
Sessió Magistral |
Health related vocabulary.
Basic concepts. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Grammar exercises.
Reading and comprehension of English articles related to health, culture and society.
Listening comprehension of an English film or series related to nursing.
The Nursing Process. |
Presentacions / exposicions |
Oral and written case presentation. |
Atenció personalitzada |
Personalized attention to help and guide the student to achieve the objectives |
Descripció |
Personalized attention to help and guide the student to achieve a good written and oral level of healthy vocabulary in English. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Class attendance.
Health related English exercises.
Active participation in classroom's activities.
Our dictionary |
40% |
Presentacions / exposicions |
|
Oral and written case presentation |
30% |
Proves mixtes |
|
Final test |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
This subject is evaluated in a continous manner. Attendance, attitude and participation will be assessed. Timely and accurate delivery of all the work will be taken into account. The final test will combine short, objective and development questions. The final grade is the average of all the activities proposed during the course (attendance, exercises in class, homework, oral presentations and final test). An oral presentation of a subject related to International Nursing will give the student a second opportunity to pass his/her evaluation. |
Bàsica |
, NHS Choice. http://www.nhs.uk/News/Pages/Newsindex.aspx, ,
Ribes, R& Ross, P. R., Inglés Médico, Medica Panamericana, Madrid 2010
Grice, T & Greenan, J, Oxford English for careers : Nursing 2, Oxford University Press, Oxford 2008
, European Nursing Module Network: http://www.leeds.ac.uk/europeannursing/, ,
Fitzpatrick, J & Whall, A. L., Conceptual Models of Nursing: analisis and application., Prentice-Hall International Limited, Londres 1989
Grice, T., Oxford English for careers: Nursing 1, Oxford University Press., Oxford 2007
Citores, R. & Pellegrinelli, M., Healthy English, Elsevier Masson, Barcelona 2009
Parkinson J., A manual of English for the Overseas Doctor., Churchill Livingston, Edinghburgh 1985
|
More bibliography will be provided when needed. |
Complementària |
, http://currentnursing.com/nursing_theory/Henderson.html, ,
, http://www.healthline.com/human-body-maps, ,
Wright R, Cagnol B. , English for Nursing 1, Pearson Education Limited, Harlow 2012.
Wright R Cagnol B, English for Nursing 2, Pearson Education Limited, Harlow 2012
Murphy R. , Essential Grammar in Use, Cambridge University Press. Second edition, Cambridge 1997
Murphy R, English Grammar in Use, Cambridge University Press., Cambridge 1985
Oxenden, C. & Lathan-Koenig, C., New English File: Intermediate Student's book, Oxford University Press., Oxford 2006
Rowan, J. , New English Grammar for Bachillerato, Burlington Books, London 2005
Ochoa, I & López Socasou, F, From lost to the river-De perdidos al rio., Temas de hoy., Madrid 2000
Ochoa, I. & López Socasau, F., Speaking in Silver- Hablando en plata., Temas de hoy., Madrid 2003
, http://currentnursing.com/nursing_theory/Watson.html, ,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|