Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer i identificar l'estructura i funció del cos humà. Comprendre les bases moleculars i fisiològiques de les cèl·lules i els teixits. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Diferenciar els òrgans i estructures com a components de sistemes i aparells del cos humà.
Relacionar les estructures i les funcions orgàniques independents de forma integrada.
Utilitzar les bases morfològiques i funcionals per realitzar una exploració infermera eficaç.
Aplicar els coneixements d'estructura, morfologia i funcionament en la integració dels signes de normalitat del cos humà
Demostrar coneixement de les bases físiques i biològiques de la radiologia i la radioprotecció.
Reconèixer les proves radiològiques específiques en cada sistema corporal.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Unitat temàtica 1. Generalitats |
Introducció a la fisiologia i el seu concepte.Organització funcional del organisme, mitja intern, estructura i funció cel•lular, sistemes funcionals de la cèl•lula i els tipus bàsics de teixís. |
Unitat temàtica 2.Fisilogia d'aparells i sistemes I |
Fisiologia del sistema nerviós, òrgans dels sentits, activitat mecànica i elèctrica del cor, electrocardiograma normal, sistema circulatori perifèric, estructura funcional i regulació, control i regulació de la tensió arterial, dinàmica capil•lar, espais i líquids corporals, sistema limfàtic. |
Unitat temàtica 3. Fisilogia d'aparells i sistemes II |
Ventilació pulmonar, intercanvio de gasos i transport d’oxigen i anhídrid carbònic. Estructura, mobilitat, funcions excretores, en l’estructura i funció renal, funcions glomerulars i tubulars, equilibri àcid base, distribució de líquids corporals: regulació del volum i composició. Sistema endocrí, glàndules endocrines: funció i localització. Hipotàlem, hipòfisi, tiroides, paratiroide, glàndules suprarrenals, pàncreas. |
Unitat temàtica 4. Fisilogia d'aparells i sistemes III |
Fisiologia de l’aparell reproductor masculí i femení. Cèl•lules germinatives i fecundació, així com les primeres fases del desenvolupament embrionari.
Fisiologia del sistema digestiu: Digestió, secreció, absorció i eliminació
L’hematologia: composició de la sang, metabolisme del ferro i de l’hemoglobina, sistema mononuclear fagocític, sistema del complement, immunitat específica, resposta inflamatòria, immunoglobulines, immunitat específica, immunització, grups sanguinis, hemostàsia i coagulació |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
40 |
43 |
83 |
Seminaris |
|
10 |
20 |
30 |
Pràctiques a laboratoris |
|
10 |
20 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'explica el contingut i avaluació de l'assignatura i el concept de visió holistica de l'organisme humà. |
Sessió Magistral |
Sessions d'exposició teòrica de l'assignatura. |
Seminaris |
Treballar un tema en relació als continguts de les sessions magistrals. |
Pràctiques a laboratoris |
Treballar problemes pràctics relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
En aquesta assignatura s’atendrà als estudiants en tutoria presencial i mitjançant el correu electrònic i el fòrum del moodle. |
Descripció |
En aquesta assignatura s'ofereix un horari d'atenció a l'estudiant presencial. També es podran fer consultes al professor mitjançant el correu electrònic i el fòrum de dubtes de l'assignatura en Moodle |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Desenvolupament de dues proves amb 40 qüestions de tipus test amb 5 opcions de resposta amb una sola correcta.
Cada resposta correcta suma un punt positiu.
Cada resposta errònia resta 0.25 punts.
Serà necessari contestar el 90% de les preguntes i tenir una nota mínima de 3,5 sobre una puntuació de 10 en cada prova per fer mitja amb les altres notes. En aquest cas, l'estudiant obtindrà una nota final d'aprovat 5. Si vol tenir mes nota haurà de presentar-se a la segona convocatòria a les proves tipus test.
|
100% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Sobota J, Putz R, Pabst R., Atlas de Anatomía humana, Última edició disponible, Madrid: Médica Panamericana
Latarjet M, Liard A, Adrián Pró E., Anatomía humana., Última edició disponible, Buenos Aires: Médica Panamericana.
Netter FH., Atlas de anatomía humana., Última edició disponible, Barcelona: Masson
Martín Villamor PG, Soto Esteban JM., Anatomo-fisiología., Última edició disponible, Barcelona: Masson
Thibodeau GA, Patton KT, Fernández Aceñero MJ. , Anatomía y Fisiología, Última edició disponible, Barcelona: Elsevier
|
|
Complementària |
Guyton AC., Fisiología humana, Última edició disponible, Mexico: Nueva Editorial Interamericana
Noriga Borge MJ., Principios de bioquímica., Última edició disponible, Barcelona: Masson
Reith EJ,Breidenbach B, Lorenc M , Texto básico de anatomía y fisiología para enfermería , Última edició disponible , Barcelona: Doyma
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|