Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A8.1 |
Identificar les respostes psicosocials de les persones davant les diferents situacions de salut (en particular, la malaltia i el sofriment), seleccionant les accions adequades per proporcionar ajuda en les mateixes. |
| A8.2 |
Establir una relació empàtica i respectuosa amb el pacient i família, d'acord amb la situació de la persona, problema de salut i etapa de desenvolupament. |
| A8.3 |
Utilitzar estratègies i habilitats que permetin una comunicació efectiva amb pacients, famílies i grups socials, així com l'expressió de les seves preocupacions i interessos. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar de forma autónoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A8.1 |
Identificar i analitzar els processos psicosocials bàsics
Explicar els diferents processos i condicionants evolutius
Conèixer les diferents teories del desenvolupament i evolució humana
| | A8.2 |
Conèixer les diferents teories del desenvolupament i evolució humana
Conèixer les pròpies reaccions emocionals
Prendre consciència de la importància de la gestió de les emocions
| | A8.3 |
Prendre consciència de la importància de la gestió de les emocions
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
RA1. Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
RA2. Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
RA3. Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
RA4. Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Unitat temàtica I: Introducció, conceptes generals. |
1.La psicologia com estudi de la conducta.
2.Models de la conducta humana.
3. Perspectiva holística de la persona. Mindfulnes o consciència plena
|
Unitat temàtica II: Processos i condicionants evolutius. |
1.Dimensió psicobiològica: bases biològiques de la conducta. La son i la salut mental.Herència filogenètica. Herència ontogenètica.
2. Condicionants evolutius: maduració i adquisicions bàsiques.
|
Unitat temàtica III: Processos psicosocials bàsics |
1. Dimensió intel·lectual: sensopercepció, aprenentatge i memòria, pensament i intel•ligència, processos de comunicació.
2. Dimensió emocional: motivació, emoció, afrontament i adaptació al canvi, estrés, intel·ligència emocional.
3.Dimensió social: factors socioculturals.
|
Unitat temàtica IV: Perspectiva holística del cicle vital. |
1.Infància.
2.Adolescència.
3.Edat adulta.
4.Vellesa.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
28 |
30 |
58 |
Seminaris |
|
12 |
10 |
22 |
Pràctiques a laboratoris |
|
20 |
25 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
20 |
21 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura de forma interactiva i participativa introduint elements d'anàlisi i reflexió. |
Seminaris |
Treball en grup reduït, participatiu, l'alumnat treballarà de forma cooperativa diferents temes de l'assignatura relacionats amb la consciència plena i diferents etapes del cicle vital. |
Pràctiques a laboratoris |
Taller de laboratori en grup reduït, on es formulen i analitzen problemes, s'obrin debats, lectures d'articles, exercicis proposats, relacionats amb la temàtica de l'assignatura. Es treballarà a partir de casos pràctics relacionats amb el quefer professional, també es treballarà a partir del visionat de pel·lícules i/o documentals. Posteriorment es complementen amb la realització de fitxes que afavoreixen la reflexió. |
Atenció personalitzada |
S'ofereix atenció personalitzada a tot l'alumnat prèvia cita, també mitjançant els fòrums i correu electrònic. |
Descripció |
S'ofereix un horari d'atenció a l'alumnat, (prèvia confirmació de cita), es poden fer consultes per correu electrònic i mitjançant els fòrums de dubtes i preguntes de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
S'avalua el treball realitzat a les sessions magistrals participatives i les respostes (10%)
Prova avaluativa tipus test (40%) |
50% |
Seminaris |
|
S'avaluarà el treball escrit realizat en grup sobre la tècnica del mindfulnes |
20% |
Pràctiques a laboratoris |
|
S'avaluen diferents tasques entregades relacionades amb el treball i desenvolupament dels laboratoris, on s'avalua la participació activa al laboratori i el treball reflexiu derivat |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En primera convocatòria s'ha de aprovar cadascuna de les parts per poder fer la mitjana. en cas de suspendre la prova objectiva en la primera convocatòria cal tornar-se a presentar en segona convocatòria. En cas de NO assistència a algun dels seminaris/laboratoris l'activitat quedarà sense avaluar i per tant sense qualificar. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. En cas de detectar-se situacions de plagi o suplantació de personalitat s'obrirà el corresponent expedient disciplinari En el cas de no poder realitzar-se els exàmens de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. Les activitats avaluatives estan previstes per poder realitzar-se en modalitat mixta o online en cas de confinament. D'acord a l'article 4 de la normativa acadèmica, durant les activitats avaluatives estarà limitat l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i serà d'obligat compliment per part de l'estudiant". Els telèfons mòbils, tabletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. En cas de detectar-se situacions de plagi o suplantació de personalitat s'obrirà el corresponent expedient disciplinari. |
Bàsica |
Tazón P, Aseguinolaza L, García-Campayo J. , Ciencias psicosociales , Barcelona: Masson, última edició disponible
Myers , Psicología., Madrid: Medica Panamericana., última edició disponible
Granados G, Sánchez M. , Enfermería en salud mental , Editorial Universitaria Ramón Areces, última edició disponible
Terol MJ., Quiles Y., Pérez MV , Manual de evaluación psicosocial en contextos de salud. , Pirámide, última edició disponible
|
|
Complementària |
Pérez Fernández, V, Procesos psicológicos básicos : un análisis funcional , Madrid: Pearson Educación, , última edició disponible
Gil J, Psicología de la Salud. , Pirámide, última edició disponible
Latorre JM,. , Ciencias psicosociales aplicadas I. , Sintesis, última edició disponible
Lluch M. T, , Enfermería psicosocial y de salud mental: marco conceptual y metodológico. , Universidad de Barcelona, última edició disponible
Nieto J, Abad M A, Esteban M, Tejerina M. , Ciencias de la Salud: estudio del comportamiento humano ante la enfermedad. , McGraw-Hill., última edició disponible
Olivares J, Méndez FX , Técnicas de modificación de la conducta , Biblioteca nueva , última edició disponible
Goleman D , Inteligencia social , Kairós, última edició disponible
Lange S, El libro de las emociones , EDAF, última edició disponible
Corral A, Psicología evolutiva. Tomo I , UNED, última edició disponible
Fornés Vives J., Gómez Salgado J. , Recursos y programas para la salud mental enfermería psicosocial II , Enfo ediciones, última edició disponible
Muñoz V , Manual de psicología del desarrollo aplicada a la educación , Pirámide, última edició disponible
Niven N, Psicología en enfermería, Manual moderno, última edició disponible
Stassen K, Thomson R, Psicología del desarrollo: infancia y adolescencia, Medica Panamericana, última edició disponible
Cebolla A, García CampayoJ, DeMarzo M, Mindfulness y ciencia: De la tradición a la modernidad, Alianza editorial, última edició disponible
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|