Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Aplicar les tecnologies i sistemes d'informació i comunicació de les cures de salut. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Identificar les necessitats d'informació relacionades amb les cures de salut
Localitzar i accedir a la informació de forma eficaç
Avaluar la qualitat de la informació, seleccionant la més rellevant i pertinent a la cerca
Fer el treball previst d'acord als criteris de qualitat indicats
Utilitzar programes de comunicació off-line ( editors de text, presentacions digitals, editors de vídeo, Moodle, fòrums, vídeo conferencies)
Avaluar críticament la informació i les seves fonts i incorporar-la a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitzar la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l'accés a la informació i el seu ús.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Unitat temàtica I: Informació- coneixement: relació amb les tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC)
|
Dades, informació i coneixement. Característiques de la informació disponible en l'actualitat. Concepte i tipus de font d'informació. Concepte de TIC. La competència informacional professional i les TIC. |
Unitat temàtica II: Ètica de la informació
|
Dret d'accés universal a la informació. Respecte, privacitat i confidencialitat en el maneig de la informació. Propietat intel·lectual i drets d'autor. Preservació i emmagatzematge de la informació. |
Unitat temàtica III: Fonaments del maneig de la informació.
|
Cerca estructurada d'informació. Lectura crítica de les publicacions professionals. Sistemes de citació i gestió de referències bibliogràfiques. |
Unitat temàtica IV: Fonts professionals d'informació
|
Els catàlegs en línia de les biblioteques. Bases de dades professionals en ciències de la salut. Altres bases de dades d'utilitat en ciències de la salut. |
Unitat temàtica V: La informació d'accés lliure a Internet
|
Avaluació de la qualitat i fiabilitat de les pàgines web. Fonts d'informació d'accés lliure i aplicació professional. |
Unitat temàtica VI: Les TIC com a eines d'informació i comunicació professional
|
Gestors d'emmagatzematge d'informació en el núvol. Concepte d'e-health i m-health. Aplicatius per a la història clínica informatitzada i gestors de cures d'infermeria. Utilitat professional dels blocs, xarxes socials i altres aplicatius. Comunicació audiovisual de la informació professional. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
Sessió Magistral |
|
16 |
2 |
18 |
Seminaris |
|
12 |
13 |
25 |
Pràctiques a través de TIC |
|
20 |
30 |
50 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves de desenvolupament |
|
6 |
8 |
14 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
En un context virtual o semipresencial |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
En un context virtual o semipresencial: |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.
En un context virtual o semipresencial:
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura, webconferència (Adobe Connect), xat o altres eines. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.
En un context virtual o semipresencial.
Aquesta atenció, exceptuant casos extraordinaris, és:
- A demanda de l'estudiant, prèvia cita concertada amb la professora.
- Per indicació de la professora, prèvia cita concertada amb l'estudiant. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
-1 Ex. Parcial: 20% de la nota final
-2n. examen parcial: 20% de la nota final
-3r. Ex. Parcial: 20 % de la nota final
|
|
Altres |
|
Exercicis de presentació obligatòria: - Enregistrament i edició de video: 15% - Cerca estructurada d'informació sobre un tema en concret: 25% |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- L'avaluació continuada de l'assignatura compren la presentació de tots els treballs obligatoris i els tres exàmens parcials - La no presentació en el terme fixat de qualsevol d'aquestes activitats o no presentació als exàmens serà motiu d'exclusió de l'avaluació continuada i l'estudiant haurà de presentar-se directament a l'examen final de l'assignatura. - Per superar l'assignatura, la suma de les qualificacions dels exercicis, treballs, pràctiques a través de les TIC i exàmens ha de ser 5. - Si aquesta nota és inferior, l'estudiant haurà de fer l'examen final de l'assignatura EXÀMENS PARCIALS
- Es farà en línia, amb connexió a Internet - Tindran una durada de 2h. - Es composaran d'exercicis semblants als realitzats durant el curs EXAMEN FINAL DE L'ASSIGNATURA
- Es farà en línia, amb connexió a Internet - Tindrà una durada de 4h, amb un descans a la mitja part. - Es composarà d'exercicis semblants als realitzats durant l'avaluació continuada Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'aquesta assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector. |
Bàsica |
Buxarrais MR, Tey A., Ètica de la información, Darrera edició disponible, Editorial UOC
Weckert J, Adeney D., Ética informática y de las ciencias de la información, Darrera edició disponible, Fragua
Cordón JA, Alonso J, Gómez R, López J., Las nuevas fuentes de información: información y búsqueda documental en el contexto de la web 2.0, Darrera edició disponible, Pirámida
Díaz J, Guía práctica de lectura crítica de artículos científicos originales en ciencias de la salud, http://www.ingesa.msc.es/estadEstudios/documPublica/internet/pdf/Guia_practica_de_lectura.pdf, Instituto Nacional de Gestión Sanitaria
Lleixà et al, Investigació en infemeria:teoria i pràctica, http://publicacions.urv.cat/cataleg/eina/2-eina/515-investigacio-en-infermeria-teoria-i-practica, Publicacions URV
|
|
Complementària |
Arguso S, Pons A, Mejorar las búsquedas de información, Darrera edició disponible, UOC
Somoza M, Búsqueda y recuperación de la información en bases de datos de bibliografía científica, Darrera edició disponible, Trea
Palacios A, Técnicas de búsqueda y uso de la información i pràctica, Darrera edició disponible, Ed. Universitaria RAmón Areces
Medina P, Fuentes de información médica, Darrera edició disponible, UOC
Ferran N, Pérz-Montoro M, Búsqueda y recuperación de la información, Darrera edició disponible, UOC
Cid P, Perpinyà R, Cómo y dónde buscar fuentes de información, Darrera edició disponible, Publicacions Universitat Autònoma de Barcelona
American Psychological Association, Manual de Publicaciones de la American Psychological Association, Darrera edició disponible, American Psychological Association
|
|
|
Altres comentaris |
Al llarg del curs es proposaran diversos exercicis.
Malgrat que la presentació no és obligatòria, es recomana la seva realització, donat que aquesta assignatura és eminentment pràctica i què els exercicis obligatoris i els exàmens parcials es composaran d’exercicis similars.
És recomana especialment l'assistència a les sessions de biblioteca. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|