Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Aplicar les tecnologies i sistemes d'informació i comunicació de les cures de salut. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Identificar les necessitats d'informació relacionades amb les cures de salut
Localitzar i accedir a la informació de forma eficaç
Avaluar la qualitat de la informació, seleccionant la més rellevant i pertinent a la cerca
Fer el treball previst d'acord als criteris de qualitat indicats
Utilitzar programes de comunicació off-line ( editors de text, presentacions digitals, editors de vídeo, Moodle, fòrums, vídeo conferencies)
Avaluar críticament la informació i les seves fonts i incorporar-la a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitzar la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l'accés a la informació i el seu ús.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
RA1. Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
RA2. Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
RA3. Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
RA4. Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
RA5. Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Unitat temàtica I: Informació- coneixement: relació amb les tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC)
|
Dades, informació i coneixement. Característiques de la informació disponible en l'actualitat. Concepte i tipus de font d'informació. La competència informacional professional i les TIC. |
Unitat temàtica II: Ètica de la informació
|
Dret d'accés universal a la informació. Respecte, privacitat i confidencialitat en el maneig de la informació. Propietat intel·lectual i drets d'autor. Preservació i emmagatzematge de la informació. |
Unitat temàtica III: Fonaments del maneig de la informació.
|
L'article científic. La revisió bibliogràfica. Lectura crítica de les publicacions professionals. Cerca estructurada d'informació. Sistemes de citació i gestió de referències bibliogràfiques. El treball acadèmic |
Unitat temàtica IV: Fonts professionals d'informació
|
Els catàlegs en línia de les biblioteques. Bases de dades professionals en ciències de la salut. Altres bases de dades d'utilitat en ciències de la salut. |
Unitat temàtica V: La informació d'accés lliure a Internet |
Avaluació d la qualitat i fiabilitat de les pàgines web. Fonts d'informació d'accés lliure i aplicació professional. |
Unitat temàtica VI: Les TIC com a eines d'informació i comunicació professional
|
Gestors d'emmagatzematge d'informació en el núvol. Concepte d'e-health i m-health. Aplicatius per a la història clínica informatitzada i gestors de cures d'infermeria. Utilitat professional dels blocs, xarxes socials i altres aplicatius. Comunicació audiovisual de la informació professional. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
5 |
8 |
Sessió Magistral |
|
30 |
20 |
50 |
Seminaris |
|
10 |
5 |
15 |
Pràctiques a través de TIC |
|
10 |
12 |
22 |
Treballs |
|
10 |
25 |
35 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves de desenvolupament |
|
6 |
10 |
16 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
En un context presencial |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma. |
Treballs |
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel professorat. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.
En un context virtual o presencial.
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura o mail. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. En un context presencial o virtual. Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura o mail. Aquesta atenció, exceptuant casos extraordinaris, és: - A demanda de l'estudiant, prèvia cita concertada amb la professora. - Per indicació de la professora, prèvia cita concertada amb l'estudiant. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treball de l'assignatura. Les instruccions seran donades durant el curs
|
25% |
Proves de desenvolupament |
|
Prova mixta d'avaluació de coneixements
|
75% |
Altres |
|
En cas que l'alumne no superi la prova mixta haurà de presentar-se a la recuperació de l'assignatura. En cas que la part no superada sigui el treball caldrà que es presenti a la recuperació del treball seguint els terminis i condicions establertes pel professorat. La recuperació del treball no podrà superar el 8, ja que el 2 restant es l'exposició que no és recuperable. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
-L'avaluació compren la presentació en el termini fixat, del treball i els dos exàmens parcials, que són les tres activitats avaluatives de l'assignatura. - Els exercicis que es proposaran durant el curs no són de presentació obligatòria. Es recomana fer-los i presentar-los per comprendre millor l'assignatura i facilitar-ne la superació del exàmens. - Els exàmens es realitzaran de forma presencial. - La no presentació en el termini fixat de qualsevol dels elements que constitueixen l'avaluació pot ser motiu d'exclusió i l'estudiant haurà de presentar-se directament la recuperació l'assignatura. - Per superar l'assignatura, cal aprovar totes les parts de forma individual. Si la nota d'alguna de les parts és inferior a 5, l'estudiant haurà d'anar a la recuperació de l'assignatura. Recuperació (2a convocatòria) En cas que l'alumne no superi la prova mixta haurà de presentar-se a la recuperació de l'assignatura. En cas que la part no superada sigui el treball caldrà que es presenti a la recuperació del treball seguint els terminis i condicions establertes pel professorat. La recuperació del treball no podrà superar el 8, ja que el 2 restant es l'exposició que no és recuperable. En cas que l'alumne hagi de repetir l'assignatura, no es guardarà cap nota per al curs següent. D'acord a l'article 4 de la normativa acadèmica, durant les activitats d'avaluació, estarà limitat l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades i serà d'obligat compliment per part dels estudiants. Els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'aquesta assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector. En cas de detectar-se situacions de plagi o suplantació de personalitat s'obrirà el corresponent expedient disciplinari. |
Bàsica |
Buxarrais MR, Prats E, Ètica de la información, https://elibro-net.sabidi.urv.cat/en/lc/urv/titulos/56316, Editorial UOC (2013)
Díaz J, Guía práctica de lectura crítica de artículos científicos originales en ciencias de la salud. https://ingesa.sanidad.gob.es/bibliotecaPublicaciones/publicaciones/internet/Guia_practica_de_lectura.htm, Veure enllaç a "Títol", Instituto Nacional de Gestión Sanitaria
Lleixà et al, Investigació en infermeria:teoria i pràctica, http://llibres.urv.cat/index.php/purv/catalog/view/151/135/311-1, Tarragona: Publicacions URV (2015)
Cid Leal P; Perpinyà Morera, R, Cómo y dónde buscar fuentes de información, https://elibro-net.sabidi.urv.cat/es/lc/urv/titulos/50366, Bellaterra: Un. Autónoma Barcelona (2013)
Faus Gabandé F, Santainés Borredá E, Busquedas bibliograficas en bases de datos: primeros pasos en investigacion en ciencias de la salud, CRAI, Barcelona: Elsevier (2013)
Búsqueda y recuperación de la información en bases de datos de bibliografía científica, Somoza M, https://elibro-net.sabidi.urv.cat/en/lc/urv/titulos/117492, Gijón: Ed. Trea (2015)
Gomez Sanchez A.F, Guia para búsquedas de Información científica. https://ebooks.enfermeria21.com/ebooks/-html5-dev/175/?key=bTVoYldVOVVrOVdTVkpCSm01dlpHODlNVGMxSm1abFkyaGhQVEl3TWpNd05qSXpNVEkxT0NaMGFYQnZYM0J5YjNoNVBUQW, Veure enllaç a "Títol", Alicante: DAE (2017)
Ríos Osorio L.A. Cardona Arias J.A. y Higuita Gutiérrez L.F, Revisiones sistemáticas de la literatura científica: la investigación teórica como principio para el desarrollo de la ciencia básica y aplicada, https://elibro-net.sabidi.urv.cat/es/lc/urv/titulos/85301, Bogotá: Fondo Editorial Un. Cooperativa Colombia(2
|
|
Complementària |
Arguso S, Pons A, Mejorar las búsquedas de información, 2013, UOC
Medina P, Fuentes de información médica, 2013, UOC
Ferran N, Pérz-Montoro M, Búsqueda y recuperación de la información, https://elibro-net.sabidi.urv.cat/en/lc/urv/titulos/54883, Barcelona: Editorial UOC (2013)
American Psychological Association, Manual de Publicaciones de la American Psychological Association, Darrera edició disponible, American Psychological Association
Cabello López, JB, Lectura crítica de la evidencia clínica, https://www-elsevierelibrary-es.sabidi.urv.cat/product/lectura-crtica-de-la-evidencia-clnica, Barcelona: Elsevier (2015)
Grove SK, Gray JR, Burns N., Investigación en enfermería: desarrollo de la práctica enfermera basada en la evidencia, https://ebookcentral-proquest-com.sabidi.urv.cat/lib/urv/detail.action?docID=4536446&query=revis, 6ª ed. Barcelona: Elsevier Healt Sciences (2015)
Google, Guia Google para evaluación de páginas web, https://static.googleusercontent.com/media/guidelines.raterhub.com/es//searchqualityevaluatorguideli, Google (2019)
|
|
|
Altres comentaris |
És recomana especialment l'assistència a les sessions pràctiques (seminaris i laboratoris) ja que tot el que es fa a les classes és susceptible d'entrar a l'examen. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|