Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer l'ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria. |
| A4 |
Utilització dels medicaments, avaluant els beneficis esperats i els riscos associats i / o efectes derivats de la seva administració i consum. |
| A9 |
Reconèixer les situacions de risc vital i saber executar maniobres de suport vital bàsic i avançat. |
| A14 |
Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria. |
| A17.4 |
Realitzar les tècniques i procediments de cures d'infermeria, establint una relació terapèutica amb els malalts i familiars. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Utilitza els recursos amb criteris de sostenibilitat al procediment a realitzar (quantitat, rebuig, selectiu i reciclatge, si escau)
| | A4 |
Aplicar procediments bàsics orientats a l'exploració, confort i seguretat de la persona que precisen atenció al llarg de la vida.
| | A9 |
Aplicar procediments en suport vital bàsic
| | A14 |
Actuar tenint en compte els aspectes ètics inherents a cura de la persona en els procediments de cures
Iniciar una comunicació eficaç mitjançant la simulació en el laboratori d'infermeria
| | A17.4 |
Aplicar procediments bàsics orientats a l'exploració, confort i seguretat de la persona que precisen atenció al llarg de la vida.
Aplicar valoracions i procediments en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques bàsiques
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Procediments estàndard de protecció I |
Mesures d'higiene, asèpsia i esterilització. Rentat de mans. |
Valoració de la persona I |
Exploració física I. Control signes vitals. Palpació mamaria. Exploració de necessitats. |
Preparació i administració de medicació. |
Medicació oral, SNG, tòpica, subcutània (heparina i insulina), oftalmològica i irrigació òtica. |
Procediments i cuidatges clínics I |
Recollida de mostres (glucosúria, cetonúria, sediment d'orina i urinocultiu mitjançant pacient independent i pacient amb sondatge vesical, esput, frotis i coprocultiu). Ergonomia. Cures de confort (Higiene i cura del cos, realització de llit ocupat i canvis posturals). Col·locació de bolquer i col·lector.
Mesures de seguretat i prevenció de caigudes.
Tècniques de relaxació
Suport vital bàsic. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Pràctiques a laboratoris |
|
24 |
10 |
34 |
Estudis previs |
|
5 |
3 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
15 |
17 |
Proves orals |
|
2 |
12 |
14 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Recollir informació de les estudiants i presentació de l’assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
laboratoris Aplicar, a nivell pràctic, a les sales de simulació els diferents procediments (llits, higiene de la pell i postural, tècniques de mobilització, i mesures de seguretat...), i intervencions de cuidatge tenint en compte la seguretat i el benestar de la persona. |
Estudis previs |
Estudi dels continguts de l'assignatura amb els diferents escenaris, segon els objectius dels temes i que exigeix un treball previ a les pràctiques de laboratori. |
Atenció personalitzada |
Durant tot el curs les professores tindran un horari de tutoria a disposició de les estudiants per a qualsevol consulta. |
Descripció |
En el procés d’aprenentatge de l’assignatura, l’estudiant té assignat un/a tutor/a infermera/o professor/a de la universitat, que realitza la tutorització individualitzada directa durant l’horari de practiques, guiant a l’estudiant en el seu aprenentatge, en l’aplicació de procediments, en la observació, vigilància i reflexió en acció, així com en actituds de relació d’ajuda, interrelació i integració amb l’equip professional. La tutoria és individualitzada i de grup per a fomentar la reflexió i l’aprenentatge davant les diferents situacions de cuidatges que es presenten en el desenvolupament de las practiques clíniques. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Mitjançant proves objectives escrites s'avaluarà els conceptes teòrics i continguts treballats als laboratoris o sales de simulació.
És requisit contestar al 95% de les preguntes dels exàmens per a que aquests siguin corregits. En cas que l'estudiant no compleix aquest requisit la prova restarà suspesa.
Es requisits aprovar aquestes proves per aprovar l’assignatura.
És obligatòria l’assistència a les sessions.
|
50% |
Proves orals |
|
Mitjançant les proves orals s’avaluaran els procediments treballats a les pràctiques de laboratori, avaluant-se la pertinença de les respostes a les preguntes i l’expressió oral
Es requisits aprovar aquestes proves per aprovar l’assignatura.
És obligatòria l’assistència a les sessions.
|
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assistència als laboratoris és obligatòria. Les faltes s'han de justificar i la professora farà les recomanacions o indicacions per a superar les parts de l'assignatura treballades en les sessions a les que l'/la estudiant no ha assistit. - La prova mixta i la prova oral es consideraràn aprovades amb una qualificació mínima de 50 (5,0). El temari de la prova estarà relacionat amb els conceptes teòrics i continguts treballats als laboratoris o sales de simulació. Nota final: Per aprovar l'assignatura és necessari tenir totes les parts aprovades (proves orals i proves mixtes). Recuperació (segona convocatòria): En la segona convocatòria de l'assignatura es recuperarà cadascuna de les parts suspeses. Realització d'una prova mixta que integrarà preguntes curtes i/o preguntes tipus test i/o resolució d'un cas pràctic. El temari de la prova estarà relacionat amb els conceptes teòrics i continguts treballats als laboratoris o sales de simulació. - Per a que la prova mixta sigui corregida, l'estudiant ha d'haver respost el 95% de les preguntes de cadascuna de les parts que la composen. - La prova mixta i la prova oral es considerarnà aprovades amb una qualificació mínima de 50 (5,0). Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
|
Esteve Reig J, Mitjans Galitó J, Enfermería: técnicas clínicas, Última edició disponible, Madrid: McGraw-Hill Kozier B, Berman A, Erb G, Fundamentos de enfermería: conceptos, procesos y prácticas, Última edició disponible, Madrid:Pearson Prentice Hall Fernández Ferrín C, Enfermeria Fundamental, Última edició disponible, Barcelona: Masson Potter PA, Perry SG, Fundamentos de enfermería., Última edició disponible, Madrid: Harcourt Kozier B., Técnicas en enfermería clínica, Última edició disponible, Madrid: McGraw-Hill / Interamericana
|
|
Complementària |
|
Luís Rodrigo MT, Los diagnosticos enfermeros: revisión crítica y guía práctica, Última edició disponible, Barcelona: Masson North American Nursing Diagnosis Association, Diagnósticos enfermeros de la NANDA: definiciones y clasificación, Última edició disponible, Harcourt Benner PE, Práctica progresiva en enfermería: manual de comportamiento profesional, Última edició disponible, Barcelona: Grijalbo Benavent Garces MA, Ferrer Ferrandis E, Francisco del Rey C., Fundamentos de enfermería., Última edició disponible, Madrid: Difusión Avances de Enfermería |
Assignatures que en continuen el temari |
INTRODUCCIÓ A LES PRÀCTIQUES CLÍNIQUES/18244109 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ESTRUCTURA I FUNCIÓ DEL COS HUMÀ II/18244002 | BIOESTADÍSTICA/18244003 | FONAMENTS DE PSICOLOGIA APLICADA/18244005 | SALUT PÚBLICA I EDUCACIÓ PER A LA SALUT/18244007 | INFERMERIA BÀSICA EN EL CICLE VITAL/18244101 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ESTRUCTURA I FUNCIÓ DEL COS HUMÀ I/18244001 | BIOLOGIA I MICROBIOLOGIA/18244004 | FONAMENTS DE PSICOLOGIA APLICADA/18244005 | TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ, COMUNICACIÓ I DOCUMENTACIÓ/18244008 | ÈTICA DEL CUIDATGE I BASES CONCEPTUALS I METODOLÒGIQUES DE LA INFERMERIA/18244009 | INFERMERIA BÀSICA EN EL CICLE VITAL/18244101 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|