Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer l'ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria. |
| A4 |
Utilització dels medicaments, avaluant els beneficis esperats i els riscos associats i / o efectes derivats de la seva administració i consum. |
| A9 |
Reconèixer les situacions de risc vital i saber executar maniobres de suport vital bàsic i avançat. |
| A14 |
Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria. |
| A17.4 |
Realitzar les tècniques i procediments de cures d'infermeria, establint una relació terapèutica amb els malalts i familiars. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Utilitza els recursos amb criteris de sostenibilitat al procediment a realitzar (quantitat, rebuig, selectiu i reciclatge, si escau)
| | A4 |
Aplicar procediments bàsics orientats a l'exploració, confort i seguretat de la persona que precisen atenció al llarg de la vida.
| | A9 |
Aplicar procediments en suport vital bàsic
| | A14 |
Actuar tenint en compte els aspectes ètics inherents a cura de la persona en els procediments de cures
Iniciar una comunicació eficaç mitjançant la simulació en el laboratori d'infermeria
| | A17.4 |
Aplicar procediments bàsics orientats a l'exploració, confort i seguretat de la persona que precisen atenció al llarg de la vida.
Aplicar valoracions i procediments en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques bàsiques
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Procediments estàndard de protecció I |
Mesures d'higiene, asèpsia i esterilització. Rentat de mans. |
Valoració de la persona I |
Exploració física Control de signes vitals. Exploració de necessitats. |
Preparació i administració de medicació. |
Medicació oral, SNG, tòpica, subcutània (heparina i insulina), oftalmològica i irrigació òtica. |
Procediments i cuidatges clínics I |
Recollida de mostres (glucosúria, cetonúria, sediment d'orina i urinocultiu mitjançant pacient independent i pacient amb sondatge vesical, esput, frotis i coprocultiu). Ergonomia. Cures de confort (Higiene i cura del cos, realització de llit ocupat i canvis posturals). Col·locació de bolquer i col·lector.
Mesures de seguretat i prevenció de caigudes.
Tècniques de relaxació
Suport vital bàsic. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Pràctiques a laboratoris |
|
24 |
10 |
34 |
Estudis previs |
|
5 |
3 |
8 |
Debats |
|
1 |
1 |
2 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
15 |
17 |
Proves orals |
|
2 |
12 |
14 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Recollir informació de les estudiants i presentació de l’assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, a les sales de simulació els diferents procediments (llits, higiene de la pell i postural, tècniques de mobilització, i mesures de seguretat...), i intervencions de cures tenint en compte la seguretat i el benestar de la persona. |
Estudis previs |
Estudi dels continguts de l'assignatura amb els diferents escenaris, segon els objectius dels temes i que exigeix un treball previ a les pràctiques de laboratori. |
Debats |
Integrar el coneixement teòric i pràctic |
Atenció personalitzada |
Durant tot el curs totes les professores.
Atenció a qualsevol dubte de l'assignatura presencial o virtual.
Amb cita prèvia. |
Descripció |
Temps que cada
professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. L’atenció a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant
reunions on-line, en horaris concertats prèviament per correu electrònic,
o mitjançant altres eines virtuals. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Prova objectiva escrita, on s'avaluaran els conceptes teòrics i continguts treballats als laboratoris o sales de simulació.
S'informarà als alumnes d les característiques de la prova mixta mitjançant moodle.
En cas de ser test, és requisit contestar al 95% de les preguntes dels exàmens perquè aquest sigui corregit. En cas que l'estudiant no compleix aquest requisit la prova restarà suspesa.
És requisit aprovar aquesta prova per aprovar l’assignatura. La prova mixta es considerarà aprovada amb una qualificació mínima de 50 (5,0).
|
40% |
Proves orals |
|
Proves orals, on s’avaluaran els procediments treballats a les pràctiques de laboratori, la pertinença de les respostes a les preguntes, l’expressió oral, l'aptitud i l'actitud. Hi haurà dues proves orals, una per quadrimestre.
S'avaluarà la participació en la "demo".
És requisit aprovar totes les proves per aprovar l’assignatura.
Les proves orals es consideraran aprovades amb una qualificació mínima de 50 (5,0) cadascuna.
És obligatòria l’assistència a totes les sessions (tallers). |
60% |
Altres |
|
En la segona convocatòria de l'assignatura es recuperarà cadascuna de les parts suspeses.
El professorat informarà, en el seu moment, quantes proves orals s’han fer per quadrimestre a la recuperació.
El temari de les proves estarà relacionat amb els conceptes teòrics i continguts treballats als laboratoris o sales de simulació. Per a que la prova mixta sigui corregida, l'estudiant ha d'haver respost el 95% de les preguntes formulades.
La prova mixta i les proves orals es consideraran aprovades amb una qualificació mínima de 50 (5,0) cadascuna.
En cas de suspendre l'assignatura no es guardarà cap nota per al curs següent.
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assistència als laboratoris/tallers/sessions és
obligatòria. Les
faltes s'han de justificar i la professora farà les recomanacions o indicacions
per assistir a les sessions a les quals l'/la estudiant no hagi assistit,
sempre dins l’horari establert. Cada absència tindrà una penalització a la nota final de l'assignatura. En cas de dues absències no justificades l'estudiant
no es podrà presentar a la prova oral del quadrimestre corresponent.
La prova mixta i les proves orals es
consideraran aprovades amb una qualificació mínima de 50 (5,0). El temari de les proves estarà relacionat amb els
conceptes teòrics i continguts treballats als laboratoris o sales de simulació.
Per
a que la prova mixta sigui corregida, l'estudiant ha d'haver respost el 95% de
les preguntes formulades (en la part test). En els casos o pregunta curta no
s'aplica. Els
exàmens es realitzaran de forma presencial. Per
aprovar l'assignatura és necessari tenir totes les parts aprovades (proves
orals i proves mixtes).
Recuperació (segona convocatòria): En la segona convocatòria de l'assignatura es
recuperarà cadascuna de les parts suspeses.
El
professorat informarà, en el seu moment, quantes proves orals s’han de fer per
quadrimestre per superar la segona convocatòria. El
temari de les proves estarà relacionat amb els conceptes teòrics i continguts
treballats als laboratoris o sales de simulació. Perquè la prova mixta sigui
corregida, l'estudiant ha d'haver respost el 95% de les preguntes formulades. La prova mixta i les proves orals es consideraran
aprovades amb una qualificació mínima de 50 (5,0) cadascuna. En
cas de suspendre l'assignatura no es guardarà cap nota per al curs següent.
D'acord amb l'article 4 de la normativa
acadèmica, durant les activitats avaluatives estarà limitat l'ús o tinença de
dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les
proves i serà d'obligat compliment per part de l'estudiant. Els telèfons
mòbils, tabletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la
prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament
fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport
material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens
d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat
dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que
serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. En cas de detectar-se
situacions de plagi o suplantació de personalitat s'obrirà el corresponent
expedient disciplinari. |
Bàsica |
|
- Berman A, Snyder S, Kozier B, Erb GL. Kozier y Erb fundamentos de
enfermería: conceptos, proceso y práctica. Novena edición. Madrid: Pearson
Educación; 2013.
- Esteve Reig J, Mitjans Galitó J. Enfermería: técnicas clínicas.
Madrid: McGraw-Hill Interamericana; 1999.
- Fernández Ferrín C. Enfermería fundamental. Barcelona: Masson;
2000.
- Kozier B. Técnicas en enfermería clínica. Madrid [etc:
McGraw-Hill/Interamericana; 1999.
- Myers E. Notas de enfermería. 3a ed. México: McGraw-Hill; 2008.
- Perry, Anne, G. i la Patricia A.
Potter. Guía Mosby de habilidades y procedimientos en enfermería.
Disponible a: ClinicalKey Student, (9th Edició). Elsevier Limited (UK),
2019. https://clinicalkeymeded.elsevier.com/reader/books/9788491134206/epubcfi/6/8%5B%3Bvnd.vst.idref%3DB978849113415200091X%5D!/4/2/8%5Bp0010%5D/4
- Potter PA, Perry AG. Fundamentos de enfermería. 8a ed. Barcelona:
Elsevier; 2015.
|
Complementària |
|
- Benavent Garces MA, Ferrer
Ferrandis E, Francisco del Rey C., Fundamentos de enfermería., Última edició
disponible, Madrid: Difusión Avances de Enfermería
- Benner PE, Práctica progresiva en
enfermería: manual de comportamiento profesional, Última edició disponible,
Barcelona: Grijalbo
- Luís Rodrigo MT, Los diagnosticos
enfermeros: revisión crítica y guía práctica, Última edició disponible,
Barcelona: Masson
- North American Nursing Diagnosis
Association, Diagnósticos enfermeros de la NANDA: definiciones y clasificación,
Última edició disponible, Harcourt
|
Assignatures que en continuen el temari |
INTRODUCCIÓ A LES PRÀCTIQUES CLÍNIQUES/18244109 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
BIOLOGIA I MICROBIOLOGIA/18244004 | FONAMENTS DE PSICOLOGIA APLICADA/18244005 | SALUT PÚBLICA I EDUCACIÓ PER A LA SALUT/18244007 | ÈTICA DEL CUIDAR I BASES CONCEPTUALS I METODOLÒGIQUES DE LA INFERMERIA/18244009 | INFERMERIA BÀSICA EN EL CICLE VITAL/18244101 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
BIOLOGIA I MICROBIOLOGIA/18244004 | FONAMENTS DE PSICOLOGIA APLICADA/18244005 | SALUT PÚBLICA I EDUCACIÓ PER A LA SALUT/18244007 | ÈTICA DEL CUIDAR I BASES CONCEPTUALS I METODOLÒGIQUES DE LA INFERMERIA/18244009 | INFERMERIA BÀSICA EN EL CICLE VITAL/18244101 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|