Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A16.1 |
Capacitat per descriure els fonaments del nivell primari de salut i les activitats a desenvolupar per proporcionar una cura integral d'infermeria a l'individu, la família i la comunitat. |
| A16.2 |
Comprendre la funció i activitats i actitud cooperativa que el professional ha de desenvolupar en un equip d'Atenció Primària de Salut. |
| A16.3 |
Promoure la participació de les persones, família i grups en el seu procés de salut-malaltia. |
| A16.8 |
Educar, facilitar i donar suport a la salut i el benestar dels membres de la comunitat, les vides dels quals estan afectades per problemes de salut, risc, sofriment, malaltia, incapacitat o mort |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT4 |
Treballar de forma autónoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A16.1 |
Descriure els programes de salut que es duen a terme en Atenció Primària
| | A16.2 |
Adquirir els coneixements per al desenvolupament de programes de salut en l'àmbit de l'Atenció Comunitària
| | A16.3 |
Participar activament en la resolució de casos i treballs en grup
| | A16.8 |
Explicar necessitats en salut i valorar estratègies per millorar el nivell de salut de la població
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi.
| | CT4 |
Treballar de forma autónoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
|
|
Presentació de l'assignatura
Tema I: Atenció Primaria:concepte i evolució
Funcions d'Infermeria en Atenció Primaria
Tema II: Programa de control de la Hipertensió Arterial
Tema III: Programa de control de la Diabetis
Tema IV: Programa de control de les Dislipèmies
Tema V: Programa de control de la Obesitat
Tema VI: Programa Salut i Escola
Tema VII: Programa Pacient Expert
Tema VIII: Programa Pacient Complex
Tema IX: Programa Síndrome de Sensibilitat Central
Tema X: Programa ATDOM |
|
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
17 |
25.5 |
42.5 |
Seminaris |
|
10 |
20 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura on s'explica la metodologia, objectius, contingut i evaluació |
Sessió Magistral |
Classes explicatives i participatives |
Seminaris |
Treball en grup de temes monogràfics per a resoldre els casos plantejats.
L'assistència és obligatòria. |
Atenció personalitzada |
Es farà atenció personalitzada als alumnes |
Descripció |
S'oferirà atenció personalitzada als alumnes. També es podrà realitzar mitjançant l'espai moodle de l'assignatura i el correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Se realitzarà una prova objectiva. |
80% |
Seminaris |
|
Es valorarà l'assistència, participació i resolució dels casos treballats a l'aula |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En la segona convocatòria es farà una prova objectiva. |
Bàsica |
Espinas Bosquet J, Guia de actuacion en Atencion Primaria, , Sociedad española de medicina familiar y comunitar
Generalitat de Catalunya, Departament de Salut, ,
Caja Lopez, Carmen, Enfermeria Comunitaria Vol III Atención Primaria, , Masson
Sanchez Morena, A, Enfermeria Comunitaria. Actuación de enfermeria comunitaria. Los programas y sistemas de salud, , McGraw-Hill Interamericana de España
|
|
Complementària |
Generalitat de Catalunya, Protocol per a l'abordatge de la violencia masclista en l'àmbit de la salut a catalunya, ,
Ministerio de Sanidad y Consumo, Protocolo común para la actuación sanitaria ante la violencia de género, ,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|