Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A16.1 |
Capacitat per descriure els fonaments del nivell primari de salut i les activitats a desenvolupar per proporcionar una cura integral d'infermeria a l'individu, la família i la comunitat. |
| A16.2 |
Comprendre la funció i activitats i actitud cooperativa que el professional ha de desenvolupar en un equip d'Atenció Primària de Salut. |
| A16.3 |
Promoure la participació de les persones, família i grups en el seu procés de salut-malaltia. |
| A16.8 |
Educar, facilitar i donar suport a la salut i el benestar dels membres de la comunitat, les vides dels quals estan afectades per problemes de salut, risc, sofriment, malaltia, incapacitat o mort |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT4 |
Treballar de forma autónoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A16.1 |
Descriure els programes de salut que es duen a terme en Atenció Primària
| | A16.2 |
Adquirir els coneixements per al desenvolupament de programes de salut en l'àmbit de l'Atenció Comunitària
| | A16.3 |
Participar activament en la resolució de casos i treballs en grup
| | A16.8 |
Explicar necessitats en salut i valorar estratègies per millorar el nivell de salut de la població
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
RA1. Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
RA2. Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
RA3. Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
RA4. Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista
RA5. Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT4 |
RA1. Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
RA2. Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
RA3. Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
RA4. Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Presentació de l'assignatura
Tema I: Atenció Primaria:concepte i evolució
Funcions d'Infermeria en Atenció Primaria
Tema II: Programa de control de la Hipertensió Arterial
Tema III: Programa de control de la Diabetis
Tema IV: Programa de control de les Dislipèmies i programa de control de la Obesitat
Tema V: Programa seguiment MPOC i deshabituació tabaquica
Tema VI: Programa Salut i Escola
Tema VII: Programa Pacient Expert
Tema VIII: Programa Pacient Complex
Tema IX: Gestió infermera de la demanda
Tema X: Programa ATDOM
Tema XI: Programa d'actuació en relació a la violencia de gènere
Tema XII: Lesions cròniques més frequents en Atenció Primària |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
17 |
25.5 |
42.5 |
Seminaris |
|
10 |
20 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura on s'explica la metodologia, objectius, contingut i evaluació |
Sessió Magistral |
Classes explicatives i participatives |
Seminaris |
Treball en grup de temes monogràfics per a resoldre els casos plantejats.
L'assistència té pes a la nota. |
Atenció personalitzada |
Es farà atenció personalitzada als alumnes |
Descripció |
S'oferirà atenció personalitzada als alumnes. També es podrà realitzar mitjançant l'espai moodle de l'assignatura , el correu electrònic i/ o videoconferència |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Se realitzarà una prova objectiva. |
80% |
Seminaris |
|
Es valorarà l'assistència, participació i resolució dels casos treballats a l'aula |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. En l'espai Moodle de l'assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. Les activitats avaluatives estan previstes per poder realitzar-se en modalitat mixta o online en cas de confinament. D'acord a l'article 4 de la normativa acadèmica, durant les activitats avaluatives estarà limitat l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i serà d'obligat compliment per part de l'estudiant". Els telèfons mòbils, tabletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. En cas de detectar-se situacions de plagi o suplantació de personalitat s'obrirà el corresponent expedient disciplinari. --> |
Bàsica |
Espinas Bosquet J, Guia de actuacion en Atencion Primaria, , Sociedad española de medicina familiar y comunitar
Generalitat de Catalunya, Departament de Salut, ,
Caja Lopez, Carmen, Enfermeria Comunitaria Vol III Atención Primaria, , Masson
Sanchez Morena, A, Enfermeria Comunitaria. Actuación de enfermeria comunitaria. Los programas y sistemas de salud, , McGraw-Hill Interamericana de España
José Ramón Martínez Riera ; Rafael del Pino Casado, Manual práctico de enfermería comunitaria, , https://www-elsevierelibrary-es.sabidi.urv.cat/pro
|
|
Complementària |
Generalitat de Catalunya, Protocol per a l'abordatge de la violencia masclista en l'àmbit de la salut a catalunya, ,
Ministerio de Sanidad y Consumo, Protocolo común para la actuación sanitaria ante la violencia de género, ,
CAMFIC, VIOLÈNCIA DE GÈNERE I ATENCIÓ PRIMÀRIA DE SALUT: Una visió des de la consulta, Ultima, CAMFIC
Ana Ríos Jiménez, Montserrat Artigas Lage, Eulàlia Juvé Udina, Plans de cures estandarditzats per a persones ateses en atenció primària, , Generalitat de Catalunya.Institut Català de la Sal
Mata M., Cos F.X., Morros, R., Diego L., Barrot J., Berengué M., Brugada M., Carrera T., Cano J.F., , Abordatge de la diabetis mellitus tipus 2, , http://ics.gencat.cat/web/.content/documents/assis
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|