Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A16.1 |
Capacitat per descriure els fonaments del nivell primari de salut i les activitats a desenvolupar per proporcionar una cura integral d'infermeria a l'individu, la família i la comunitat. |
| A16.2 |
Comprendre la funció i activitats i actitud cooperativa que el professional ha de desenvolupar en un equip d'Atenció Primària de Salut. |
| A16.3 |
Promoure la participació de les persones, família i grups en el seu procés de salut-malaltia. |
| A16.8 |
Educar, facilitar i donar suport a la salut i el benestar dels membres de la comunitat, les vides dels quals estan afectades per problemes de salut, risc, sofriment, malaltia, incapacitat o mort |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT4 |
Treballar de forma autónoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A16.1 |
Descriure els programes de salut que es duen a terme en Atenció Primària
| | A16.2 |
Adquirir els coneixements per al desenvolupament de programes de salut en l'àmbit de l'Atenció Comunitària
| | A16.3 |
Participar activament en la resolució de casos i treballs en grup
| | A16.8 |
Explicar necessitats en salut i valorar estratègies per millorar el nivell de salut de la població
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
RA1. Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
RA2. Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
RA3. Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
RA4. Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista
RA5. Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT4 |
RA1. Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
RA2. Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
RA3. Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
RA4. Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Unitat temàtica I: Introducció. |
Estructura de l'atenció primària de salut. Funcions de la infermera d'atenció primària. Els diagnòstics de salut. Nivells de prevenció. |
Unitat temàtica II: Programes de salut. |
Programes de salut en l'infància i adolescència
Programes de salut en l'adult i la persona gran. |
Unitat temàtica III:Educació per a la salut. |
Estràtegies d'educació per a la salut |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
17 |
15 |
32 |
Seminaris |
|
10 |
20 |
30 |
Treballs |
|
5 |
25 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura on s'explica la metodologia, objectius, contingut i evaluació |
Sessió Magistral |
Classes explicatives i participatives |
Seminaris |
Treball en grup de temes monogràfics per a resoldre els casos plantejats.
L'assistència té pes a la nota. |
Treballs |
Activitats i exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel professorat. Els treballs realitzats formen part de les activitats d'avaluació continuada descrites a l'assignatura i podran ser de forma individual o grupal, segons indicacions que es trobaran en el moodle. |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada i individualitzada prèvia sol·licitud, via correu electrònic o webconferència al professor/a |
Descripció |
S'oferirà atenció personalitzada als alumnes. També es podrà realitzar mitjançant l'espai moodle de l'assignatura , el correu electrònic i/ o videoconferència. Mètode individualitzat per orientar a l'alumne d'acord amb les seves necessitats d'aprenentatge. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
El contingut de les sessions magistrals es duran a terme mitjançant proves evaluativas de les diferents sessions que estaran descrites en el Campus Virtual |
60% |
Seminaris |
|
Es valorarà la participació, presentació i resposta del treballs tant pot ser de forma individual o de l'equip Els criteris d'avaluació estaran descrits al campus virtual. |
15% |
Treballs |
|
Es plantegen diferents activitats d'avaluació continuada, relacionades amb els temes donats.
Cada activitat té uns criteris d'avaluació descrits al campus virtual. Aquest es realitzaran individualment o en equip. |
25% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En la segona convocatòria, l'alumne s'examinarà d'aquella part que no hagi aprovat en l'avaluació continuada. Els alumnes que suspenguin la segona convocatòria, hauran de repetir l'assignatura sencera el curs vivent. NO es guardarà CAP nota de les activitats. D'acord a l'article 4 de la normativa acadèmica, durant les activitats avaluatives estarà limitat l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i serà d'obligat compliment per part de l'estudiant". Els telèfons mòbils, tabletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. En cas de detectar-se situacions de plagi o suplantació de personalitat s'obrirà el corresponent expedient disciplinari. |
Bàsica |
Martínez Riera, José Ramón, editor literari; Pino Casado, Rafael de, Manual práctico de enfermería comunitaria, 2, Elsevier
Galimany Masclans J, Fabrellas i Padrès N, Enfermería de salud pública y atención comunitaria, 1, Edicions de la Universitat de Barcelona;
Morín Fraile V., Infermeria familiar i comunitària?: promoció de la salut: educació per a la salut., 1, Edicions de la Universitat de Barcelona;
Ana Ríos Jiménez, Montserrat Artigas Lage, Eulàlia Juvé Udina, Plans de cures estandarditzats per a persones ateses en atenció primària, , Generalitat de Catalunya.Institut Català de la Sal
Mariano Hernán García. Escuela Andaluza de Salud Pública Jara Cubillo Llanes. M, Acción Comunitaria para ganar salud, , Ministerio de Sanidad
|
- Domingo Orozco-Beltrán, Carlos Brotons Cuixart, José Juan Alemán Sánchez, José Ramón Banegas Banegas, Ana M. Cebrián-Cuenca, Vicente F. Gil Guillen, Enrique Martín Rioboó, Jorge Navarro Pérez, Recomendaciones preventivas cardiovasculares. Actualización PAPPS 2020,Atención Primaria,Volume 52, Supplement 2,2020,Pages 5-31,ISSN 0212-6567, https://doi.org/10.1016/j.aprim.2020.08.002.
- Pilar Martín-Carrillo Domínguez, María Martín-Rabadán Muro, Jesús González-Lama, Esperanza Romero-Rodríguez, Luis Ángel Pérula de Torres, Francisco Camarelles Guillén, Análisis de la situación, evaluación y propuestas de mejora del Programa de Actividades Preventivas y de Promoción de la Salud (PAPPS),Atención Primaria,Volume 52, Supplement 2,2020,Pages 161-172,
- Alberto López García-Franco, José Antonio Baeyens Fernández, Emilia Bailón Muñoz, M. José Iglesias Piñeiro, Amparo Ortega del Moral, Pablo Alonso Coello, Cristina Ruiz Cabello, Jacinta Landa Goñi, Lorenzo Arribas Mir, Actividades preventivas en la mujer. Actualización PAPPS 2020,Atención Primaria,Volume 52, Supplement 2,2020, Pages 125-148, ISSN 0212-6567, https://doi.org/10.1016/j.aprim.2020.09.001.
- Rodrigo Córdoba García, Francisco Camarelles Guillem, Elena Muñoz Seco, Juana M. Gómez Puente, Joaquín San José Arango, Jose Ignacio Ramírez Manent, Carlos Martín Cantera, María del Campo Giménez, Juan Revenga Frauca, Grupo de expertos del PAPPS. Recomendaciones sobre el estilo de vida,Atención Primaria, Volume 52, Supplement 2,2020, Pages 32-43,ISSN 0212-6567,https://doi.org/10.1016/j.aprim.2020.07.004.
- Olga Cortés Rico, Ana Gallego Iborra, Jaime García Aguado, Carmen Rosa Pallás Alonso, Álvaro Rando Diego, M. José San Miguel Muñoz, Francisco Javier Sánchez Ruiz-Cabello, Julia Colomer Revuelta, M. Jesús Esparza Olcina, José Galbe Sánchez-Ventura, José M. Mengual Gil, RESUMEN PAPPS Infancia y Adolescencia 2020, Atención Primaria,Volume 52, Supplement 2020,Pages 149-160,ISSN 0212-6567,https://doi.org/10.1016/j.aprim.2020.08.003.(https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0212656720302845)
|
Complementària |
Generalitat de Catalunya, Protocol per a l'abordatge de la violencia masclista en l'àmbit de la salut a catalunya, ,
Ministerio de Sanidad y Consumo, Protocolo común para la actuación sanitaria ante la violencia de género, ,
CAMFIC, VIOLÈNCIA DE GÈNERE I ATENCIÓ PRIMÀRIA DE SALUT: Una visió des de la consulta, Ultima, CAMFIC
Carlos Sequeira, Comunicaçao Cínica e Relaçao de ajuda, , Lidel
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
SALUT PÚBLICA I EDUCACIÓ PER A LA SALUT/18244007 |
|
|
Altres comentaris |
Aquesta guia és orientativa i pot estar subjecta a modificacions per causes excepcionals de les que s'informaran, si s'escau, mitjançant el Fòrum de notícies del campus virtual |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|