Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A14 |
Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria. |
| A22.1 |
Conèixer el sistema sanitari espanyol. |
| A22.2 |
Identificar les característiques de la funció directiva dels serveis d'infermeria i la gestió de cures. |
| A22.3 |
Conèixer i ser capaç d'aplicar les tècniques de direcció de grups. |
| A23.1 |
Conèixer la legislació aplicable i el codi ètic i deontològic de la infermeria espanyola, inspirat en el codi europeu d'ètica i deontologia d'infermeria. |
| A23.2 |
Prestar cures, garantint el dret a la dignitat, privacitat, intimitat, confidencialitat i capacitat de decisió del pacient i família. Individualitzar la cura considerant l'edat, el gènere, les diferències culturals, el grup ètnic, les creences i valors. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
| CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i la orientació acadèmica i professional. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A14 |
Coneix les principals teories i tendències en gestió, la seva evolució històrica i les relaciona amb el rol professional
Adquireix una visió global de la gestió de persones en un entorn canviant
Diferencia els recursos materials, financers i tècnics i la seva utilitat
| | A22.1 |
Identifica els elements que configuren l'organització del Sistema Sanitari Espanyol i repercuteixen en el finançament sanitari
| | A22.2 |
Coneix les principals teories i tendències en gestió, la seva evolució històrica i les relaciona amb el rol professional
Comprèn l'estructura del procés administratiu i la seva aplicació en el treball, prenent consciència de la metodologia del procés
| | A22.3 |
Coneix i contribueix a l'establiment i aplicació dels processos de treball de l'equip
| | A23.1 |
Identifica els elements de política sanitària, de filosofia i cultura institucional que configuren el model de gestió a nivell hospitalari i extra hospitalari, diferenciant els productes sanitaris
| | A23.2 |
Reconeix els processos que promouen la qualitat i seguretat en el treball i pren consciència de la seva responsabilitat en ells
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
RA1. Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
RA2. Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
RA3. Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
RA1. Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
RA2. Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
RA3. Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
| | CT6 |
RA1. Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
RA2. Identificar el propi procés d’aprenentatge.
RA3. Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
RA4. Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
| | CT7 |
RA2. Identificar els principals problemes ambientals.
RA3. Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
RA4. Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Unidad temática I: Enfermería, gestión y entorno
Unidad temática II: Contexto social, económico, político y sanitario
Unidad temática III: Planificación y organización del trabajo.
Unidad temática IV: Procesos de cambio y de mejora continua. La calidad asistencial.
Unidad temática V. La seguridad del paciente y la gestión de riesgos.
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
28 |
32 |
60 |
Seminaris |
|
8 |
20 |
28 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
2 |
5 |
7 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
A14 | A22.1 | A22.2 | A22.3 | A23.1 | A23.2 | |
1 |
0 |
1 |
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció de l'assignatura,metodologia, objectius i avaluació |
Sessió Magistral |
Classe expositiva o magistral acompanyada de material didàctic, exemples, situacions o problemes, demanant al grup opinions, experiències viscudes etc i contestant dubtes i preguntes. Exercicis pràctics a l'aula. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
Els alumnes treballaran en grups petits i exposaran els resultats a l'aula.
Es valorarà el material aportat, l'assistència i la participació. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Treball en profunditat d'un tema a partir de casos i supòsits pràctics. Relació i integració dels continguts donats a les sessions magistrals amb el treball professional.
Els alumnes treballaran els casos en grups petits.
Es valorarà el material aportat, l'assistència i la participació. |
Atenció personalitzada |
Els alumnes podran consultar els seus dubtes directament amb la professora, demanant cita segons l'horari de tutoria establert.
Si per la situació COVID no pogués fer-se presencial, es facilitarà tutoria per videoconferència. |
Descripció |
En aquesta assignatura s’ofereix un horari d'atenció a l’estudiant presencial i mitjançant el espai Moodle. Els alumnes podran consultar els seus dubtes directament amb la professora, demanant cita segons l'horari de tutoria establert. Si per la situació COVID no pogués fer-se presencial, es facilitarà tutoria per videoconferència. També es podran fer consultes a la professora mitjançant el correu electrònic i el fòrum de dubtes de l’assignatura des del Moodle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Els continguts de les sessions magistrals s'avaluaran amb una prova objectiva que constarà de preguntes tipus test (80%) i de preguntes curtes (20%). |
60% |
Seminaris |
|
Els continguts dels seminaris s’avaluaran amb la presentació dels treballs elaborats en grup.
L’assistència als seminaris és obligatòria
És requisit aprovar aquest treballs per aprovar l’assignatura. |
30% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Els supòsits pràctics i exercicis plantejats a partir de l'estudi de casos a l'aula, s'avaluaran amb la presentació dels treballs elaborats a posteriori. |
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En la segona convocatòria, es realitzarà una prova objectiva tipus test pels alumnes que no hagin superar la primera prova i els alumnes que no hagin superat els seminaris, realitzaran un treball individual amb els continguts dels seminaris corresponents. En cas de detectar-se situacions de plagi o suplantació de personalitat s'obrirà el corresponent expedient disciplinari |
Bàsica |
Balderas, Mª L., Administración de los servicios de enfermeria, Última edició disponible, Mc Graw Hill. México
Mompart, Mª P, Durán, M, Administración y gestión, Última edició disponible, DAE SL Madrid
Mompart, Mª Paz, Administración de Servicios de Enfermeria, Última edició disponible, Masson
Maciá Soler, Loreto, Gestión clínica, Llibre electrònic, elsevierelibrary
Marriner Tomey, Ann, Guía de gestión y dirección de enfermería, Llibre electrònic, elsevierelibrary
Miller, G, Como decidir mejor y más rápido, Última edició disponible, Deusto. Barcelona
|
Llibres electrònics URL Gestión clínica Per
(autor), Loreto Maciá Soler Format: Llibre electrònic URL: https://www-elsevierelibrary-es.sabidi.urv.cat/product/gestin-clnica Guía de gestión y dirección de enfermeríaPer
(autor), Ann Marriner Tomey Format
: Llibre electrònic URL: https://www-elsevierelibrary-es.sabidi.urv.cat/product/gua-de-gestin-y-direccin-enfermera |
Complementària |
Gallego, D.J. ONGALLO, C., Conocimeinto y gestión, Última edició disponible, Pearson Prentice Hall
Marriner, A, Guia de gestión y dirección de enfermeria, Última edició disponible, Harcourt SA
Hellriegel-Jackson-Slocum, Administración un enfoque basado en competencias, Última edició disponible, Thompson-Learning. México
Poelmans,S, Tiempo de calidad.Calidad de vida, Última edició disponible, Mc Graw Hill Madrid
Robbins,S. Coulter, M, Administración, Última edició disponible, Prentice Hall Hispanoamericana. México
Jimenez, MA, Marketing de los servicios de la salud para no marketinianos, Última edició disponible, Ediciones Pirámide
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL/18244205 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
BIOESTADÍSTICA/18244003 | FONAMENTS DE PSICOLOGIA APLICADA/18244005 | ÈTICA DEL CUIDATGE I BASES CONCEPTUALS I METODOLÒGIQUES DE LA INFERMERIA/18244009 | RELACIÓ TERAPÈUTICA I COMUNICACIÓ EN LA INFERMERIA/18244006 | ANTROPOLOGIA I CIUTADANIA/18244010 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|