Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A16.6 |
Aplicar els mètodes i procediments necessaris en el seu àmbit per identificar els problemes de salut més rellevants en una comunitat. |
| A16.7 |
Analitzar les dades estadístiques referides a estudis poblacionals, identificant les possibles causes de problemes de salut. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A16.6 |
Adquirir la destresa suficient d'acord amb el seu nivell per plantejar un projecte utilitzant la metodologia de recerca aplicada a infermeria
| | A16.7 |
Fes servir programari per a comunicació off-line: editors de text, fulls de càlcul i presentacions digitals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Unitat temàtica I: Introducció, qüestions conceptuals en la metodologia de la investigació en infermeria |
Teoria, metodologia i tècniques. Mètodes científics i aproximacions teòriques i metodològiques d'infermeria.
Etapes i desenvolupament de la investigació quantitativa i qualitativa. |
Unitat temàtica II: programar la investigació |
Selecció i enunciat del problema i diferents tipus d'objectius d'investigació segons la naturales a investigar. Formulació d'hipòtesi i cerca dels fonaments de la literatura científica existent. |
Unitat temàtica III: aspectes bàsics sobre dissenys i mètodes quantitatius i qualitatius.
|
Disseny, projecte, pla de recerca.
Metodologia i selecció de tècniques i instruments quantitatius i qualitatius. |
Unitat temàtica IV: organització de la informació |
Obtenció de les dades segons metodologia quantitativa (qüestionaris, quaderns de recollida de dades, escales validades) o qualitativa (entrevistes i observacions, fitxes i anotacions: classificació, categorització i codificació).
|
Unitat temàtica V: Anàlisi de les dades |
Quantitatiu: anàlisi estadístic descriptiu i inferencial
Qualitatiu: construcció del coneixement. Comprensió, descripció i interpretació.
Anàlisi crític de publicacions científiques. |
Unitat temàtica VI: Comunicació i difusió de resultats |
Comunicació oral. La informació necessària i indispensable.
L'art d'escriure: estils i tècnica. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
14 |
19 |
33 |
Seminaris |
|
12 |
20 |
32 |
Pràctica autònoma al laboratori |
|
12 |
20 |
32 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i el seu pla de treball. Recollir informació dels estudiants i els seus objectius en aquesta assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels conceptes fonamentals de l'assignatura, introduint elements d'anàlisi i reflexió. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'aspectes relacionats amb la investigació quantitativa. Elaborar, dissenyar i construir les dades mitjançant el pack estadístic SPSS i aplicació de les tècniques d'anàlisi adient. |
Pràctica autònoma al laboratori |
Treball en profunditat d'aspectes relacionats amb la investigació qualitativa. Anàlisi i discussió mitjançant les tècniques adients. |
Atenció personalitzada |
Assessorament presencial o virtual, individual o en grup, en l'horari pautat al calendari de moodle a disposició dels estudiants per a qualsevol consulta en relació a l'assignatura. |
Descripció |
Assessorament presencial o virtual, individual o en grup, en l'horari pautat al calendari de Moodle a disposició dels estudiants per a qualsevol consulta en relació a l'assignatura.
Una vegada finalitzades les classes els estudiants podran contactar amb la professora mitjançant Moodle i correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Assistència i participació en l'aula. |
10% |
Seminaris |
|
Els seminaris inclouran la metodologia quantitativa aplicada i l'anàlisi de dades mitjançant l'aplicació de les proves estadístiques. I l'anàlisi crític d'articles d'investigació quantitativa. |
15% |
Pràctica autònoma al laboratori |
|
Els laboratoris inclouran la metodologia qualitativa aplicada i l'anàlisi de les dades mitjançant les tècniques més adients. I l'anàlisi crític d'articles d'investigació qualitativa. |
15% |
Proves mixtes |
|
Examen de l'assignatura que inclourà part tipus test i part resposta breu a desenvolupar. |
50% |
Altres |
|
Activitat relacionada amb la cerca bibliogràfica, que s'inclourà durant el desenvolupament de les sessions magistrals. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
És requisit indispensable per aprovar l'assignatura presentar tots els treballs i realitzar l'examen (prova objectiva mixta), obtenint una nota >o = a 5 en cada apartat. Es seguirà modalitat d'avaluació continuada. L'alumne que no superi alguna de les proves a la primera convocatòria recuperarà l'activitat suspesa seguint la mateixa modalitat de prova i avaluació en la data senyalada de l'inici de curs. D'acord amb l'article 21 dela Normativa Acadèmica durant les proves avaluatives està limitat l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la ralització de les proves. |
Bàsica |
Taylor, SJ y Bogdan R, Introducción a los métodos cualitativos de investigación, Paidós, Barcelona
Vázquez ML, Introducción a las técnicas cualitativas de investigación aplicadas en salud, UAB Bellaterra, Barcelona
Gerrish, K y Lacey A, Investigación en enfermería, McGraw-Hill Interamericana, 2008, Madrid
Lleixà M y Montesó P, Investigació en infermeria: Teoria i pràctica, URV, 2015, Tarragona
Piqué J, Camaño R y Piqué C, Escribir y publicar en Enfermería, Tirant Humanidades, Valencia
Elena Sinobas, P, Manual de Investigación Cuantitativa para Enfermería, FAECAP, 2011, On-line
Salamanca Castro, AB, El aeiou de la investigación en enfermería, Fuden,DL, 2013,
|
|
Complementària |
|
Hi haurà una bibliografia complementària per a cada tema, i d'acord a les necessitats individuals. |
Assignatures que en continuen el temari |
TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ, COMUNICACIÓ I DOCUMENTACIÓ/18244008 |
|
|
Altres comentaris |
Els/les estudiants que no realitzin els treballs de seminaris o laboratoris no podran presentar-se a l'examen (prova tipus test i amb pregunta curta). Per a superar l'assignatura totes les entregues i l'examen hauran de tenir una nota >o = a 5.
En la 2a convocatòria de l'assignatura els alumnes hauran de lliurar els treballs derivats dels seminaris i els laboratoris i presentar-se a fer una prova objectiva de pregunta curta o tipus test. Per a superar l'assignatura totes les entregues i l'examen hauran de tenir una nota > o = a 5.
Aquesta guia és orientativa i pot estar subjecta a modificacions que seran informades prèviament a l'aula d'acord amb l'article 21 de la Normativa Acadèmica.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|