Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer l'ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria. |
| A4 |
Utilització dels medicaments, avaluant els beneficis esperats i els riscos associats i / o efectes derivats de la seva administració i consum. |
| A9 |
Reconèixer les situacions de risc vital i saber executar maniobres de suport vital bàsic i avançat. |
| A14 |
Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria. |
| A17.4 |
Realitzar les tècniques i procediments de cures d'infermeria, establint una relació terapèutica amb els malalts i familiars. |
| A23.2 |
Prestar cures, garantint el dret a la dignitat, privacitat, intimitat, confidencialitat i capacitat de decisió del pacient i família. Individualitzar la cura considerant l'edat, el gènere, les diferències culturals, el grup ètnic, les creences i valors. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Aplicar procediments bàsics orientats a l'exploració, confort i seguretat de la persona que precisen atenció al llarg de la vida
Aplicar valoracions i procediments en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques i fàrmacs en els processos de malaltia al llarg del cicle vital
| | A4 |
Aplicar procediments bàsics orientats a l'exploració, confort i seguretat de la persona que precisen atenció al llarg de la vida
Aplicar valoracions i procediments en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques i fàrmacs en els processos de malaltia al llarg del cicle vital
Aplicar valoracions i procediments en pacients greument malalts en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques, fàrmacs, suport vital bàsic i avançat al llarg del cicle vital
| | A9 |
Aplicar valoracions i procediments en pacients greument malalts en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques, fàrmacs, suport vital bàsic i avançat al llarg del cicle vital
| | A14 |
Aplicar valoracions i procediments en pacients greument malalts en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques, fàrmacs, suport vital bàsic i avançat al llarg del cicle vital
Aplicar valoracions i procediments en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques i fàrmacs en els processos de malaltia al llarg del cicle vital
Prendre decisions mitjançant el pensament crític i la pràctica reflexiva
Utilitzar els recursos amb criteris de sostenibilitat al procediment a realitzar (quantitat, rebuig, selectiu i reciclatge, si procedeix)
| | A17.4 |
Argumentar la relació dels procediments de cures clíniques i el protocol seguits en els cas clínics que se li presentin en base a les guies de pràctica clínica actualitzades
| | A23.2 |
Actuar tenint en compte els aspectes ètics inherents a la cura de la persona en els procediments de cures
Iniciar una comunicació eficaç mitjançant la simulació al laboratori d'infermeria
Prendre decisions mitjançant el pensament crític i la pràctica reflexiva
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema I. Procediments estàndard de protecció III |
Mesures d'higiene, asèpsia. |
Tema II: Valoració de la persona III |
Monitorització i control del pacient crític.
Valoració ABCDE Suport vital avaçat.
Teòric pràctic ECG.
Valoració i cura de ferides cròniques.
Valoració pediàtrica en urgències i emergències.
|
Tema III: Preparació i administració de medicació |
Medicació endovenosa, intraòssea, IM, SBC, oral. |
Tema IV: Procediments clínics III |
Recollida de mostres: hemocultius
Embenats II: fèrules de guix.
Cura de la via aèria en VMNI i VMI
Tranferència oral i física dels pacients.
|
Tema V: Simulacions. |
Integrar tots els coneixements adquirits al llarg de les simulacions i de les teories per aplicar-ho a casos clínics simulats. Farem ús de les habilitats comunicatives per poder resoldre els casos amb èxit. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Simulació |
|
62 |
10 |
72 |
Sessió Magistral |
|
4 |
0 |
4 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
10 |
12 |
Proves pràctiques |
|
1 |
10 |
11 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
|
Simulació |
Demostracions pràctiques, assaig i adquisició d’habilitats en les diferents tècniques i procediments relacionats amb la cura del pacient. |
Sessió Magistral |
Exposició del contingut de l’assignatura de manera interactiva i participativa. |
Atenció personalitzada |
Guia, orientació i seguiment en les pràctiques de laboratori, i en les diferents tutories que es vagin produint en funció de les necessitats dels estudiants. |
Descripció |
Guia, orientació i seguiment en les pràctiques de laboratori i en les diferents tutories que es vagin produint en funció de les necessitats dels estudiants. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Prova objectiva dels continguts treballats als laboratoris. |
50% |
Proves pràctiques |
|
L'estudiant s'examinarà d'un cas clínic simulat. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'alumne haurà de firmar el consentiment informat per poder realitzar les simulacions. Per aprovar l'assignatura és necessari tenir totes les parts aprovades (proves mixtes i pràctiques) que s'aprovaran amb una qualificació mínima de 50 (5,0). En la segona convocatòria de l'assignatura es recuperarà cadascuna de les parts. En la a prova pràctica és imprescindible haver-se presentat en primera convocatòria per poder anar a la segona, excepte en casos justificats. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Sánchez Valero, P.;Traveria Casanova,FJ.; Domínguez Sampedro, P.; Alonso Fernández, G.; Olivé Cavero, Manual de movilización e immovilización en la atención inicial al trauma pediátrico., Ergon, 2017
Canabal Berlanga, A.; Perales Rodríguez de Viguri, N.; Navarrete Navarro, P.; Sánchez-Izquierdo Rier, Manual de soporte vital avanzado en trauma., Elsevier Masson, 2007
Smith S.F.; Duell D.J.; Martin B.C., Técnicas de enfermería clínica. De las técnicas básicas a las avanzadas., Pearson, 2009
Fuentes Pumarola, C.; Bonet Saris, A.; Sirvent J.M.; Brugada Motjé, N., Manual de enfermería intensiva, Documentació Universitària, 2010
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
INFERMERIA EN LA PERSONA ADULTA/18244104 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
INFERMERIA EN CUIDATGES CRÍTICS/18244116 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
PRÀCTIQUES DE SIMULACIÓ CLÍNICA I/18244111 | PRÀCTIQUES DE SIMULACIÓ CLÍNICA II/18244112 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|