Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT6 |
Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT6 |
RA1. Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
RA2. Identificar el propi procés d’aprenentatge.
RA3. Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
RA4. Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Unitat temàtica I
- Desenvolupament personal i professional |
. Anàlisi i autoconeixement.
. Del funcionament correcte a l'autorrealització. |
Unitat temàtica II
- El treball |
. Buscar treball. Inici, manteniment i finalització.
. Curriculum vitae i entrevista professional.
. Introducció a les tècniques de selecció de personal.
. El treball com a font de salut.
. El treball com a causa d'alteracions. |
Unitat temàtica III
- La comunicació i el lideratge |
. Importància de la comunicació dins l'entorn laboral.
. Comunicació verbal vs. llenguatge corporal.
. Introducció a les habilitats comunicatives i de lideratge.
. Principals eines comunicatives.
. Aprendre a comunicar en públic. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
5 |
15 |
Simulació |
|
4 |
5 |
9 |
Treballs |
|
2 |
17 |
19 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i activitats per a prendre contacte entre el professor i els alumnes. Descripció de les condicions de la participació i l'assistència, a més de l'explicació de l'avaluació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Classe expositiva sincrònica dels continguts teòrics de l'assignatura de forma interactiva i participativa introduint-hi elements d'anàlisi i de reflexió. Aquesta exposició s'acompanya de material didàctic, exemples, anècdotes o problemes que projectin l'aplicació pràctica. A tals efectes, es demana al grup experiències viscudes, opinions, etc. |
Resolució de problemes, exercicis |
Sessions de treball per a la formulació, anàlisis i debat d'un problema o d'una situació hipotètica, buscant les possibles causes i les possibles solucions. Es poden utilitzar documents escrits o audiovisuals que permetin l'aprofundiment en els continguts teòrics. Aquestes sessions es poden realitzar de manera sincrònica o asincrònica entre alumne i docent. |
Simulació |
Role Playings per analitzar sobre diverses situacions, professionals o personals, i reflexionar sobre els comportaments experimentats. Aquestes sessions es poden realitzar de manera sincrònica o asincrònica entre alumne i docent. |
Treballs |
L'alumne realitzarà diversos treballs. Entre d'altres, destaquen la realització del propi curriculum i una carta de presentació, un treball individual de superació d'una entrevista de feina o un "elevator pitch" que, segons les condicions de la pandèmia, es podrà fer de forma sincrònica o asincrònica. |
Atenció personalitzada |
Atenció a demanda de l'alumne per a la seva orientació. Tutories individuals per a l'elaboració del curriculum i la resta d'activitats avaluatives. |
Descripció |
Atenció
a demanda de l'alumne per a la seva orientació personal i professional. Tutories individuals per a la correcta elaboració de les diverses activitats avaluatives. L'alumne haurà
de concertar hora amb el professor per a la realització de les tutories ja sigui de forma presencial o virtual. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
L'assistència i la participació a les classes magistrals (ja sigui mitjançant la resolució de problemes o la participació en exercicis de simulació) serà puntuada amb un màxim del 10% del total de la nota final de l'assignatura. |
10% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
La resolució de problemes i exercicis realizats a classe tindran un pes màxim d'un 5% del total de la nota final de l'assignatura. |
5% |
Simulació |
|
La participació en exercicis de simulació realitzats a classe tindran un pes màxim d'un 5% del total de la nota final de l'assignatura. |
5% |
Treballs |
|
Curriculum vitae i carta de presentació
Treball individual d'autoconeixement
Activitat per afrontar una entrevista de feina.
Exposició oral d'un treball relacionat amb la comunicació. |
80% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- La data de lliurament de les activitats avaluatives es comunicarà al primer dia de classe i quedarà reflectida a l'espai moodle de l'assignatura. El conjunt de les activitats avaluatives tindrà un pes d'un 80% respecte de la nota global de l'assignatura. - L'assistència i participació a les classes virtuals es valorarà amb un màxim del 20% de la nota final. - Segona convocatòria: En cas que l'alumne no superi o no entregui alguna de les activitats avaluatives de l'assignatura, hi haurà la possibilitat d'entregar-les en un nou termini que fixarà el professor de l'assignatura. - En cas de detectar-se situacions de plagi o de suplantació de personalitat s'obrirà el corresponent expedient disciplinari. |
Bàsica |
VV.AA., Diseña Tu Estrategia Profesional : Las Claves para un Mejor Futuro Profesional, Lemaitre Publishing, 2017
Cardona Herrero, Sergio, Coaching para todos: claves para el desarrollo personal y profesional, ESIC Editorial, 2018
Sánchez García, María Fé, Orientación para el desarrollo profesional, UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017
Alfaro-LeFevre, Rosalinda, Pensamiento crítico, razonamiento clínico y juicio clínico en enfermería: un enfoque práctico, Elsevier, 2017
Alberdi, Rosa M.; Cuixart, Núria, Cuidados, enfermeras y desarrollo profesional: Una reflexión sobre las bases del ejercicio profesional, Revista Presencia 2005 jul-dic;1(2), 2005
Rodríguez de Llauder Santomá, Marta, Cómo encontrar trabajo hoy. Desde la preparación del currículum vitae hasta las entrevistas finales, Profit Editorial, 2010
Puchol, Luís, El libro del curriculum vitae. Cómo superar la barrera del currículo y conseguir el trabajo que deseas, Díaz de Santos, 2008
Sobrido-Prieto, María; Talavera-Valverde, Miguel Ángel, Nuevos modelos de currículum vitae en la era digital, Revista Index de Enfermería vol.27 no.3 Granada jul./sep. 2018, 2018
Puchol, Luís, El libro de la entrevista de trabajo: Cómo superar las entrevistas y conseguir el trabajo que deseas, Díaz de Santos, 2017
Jiménez-Alonso, José, Superar con éxito cualquier Entrevista de Trabajo: Aprende a venderte y a dar buenas respuestas. Herramientas, técnicas y trucos que funcionan. Ejemplos probados, Orientación para el empleo, 2018
Tena-Fernández, Ramón, Elevator pitch: ¡Comunica y defiende tu proyecto en 60 segundos!, Revista DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia (num. 34), 2016
|
|
Complementària |
|
- Chalvin, D Eyssette, F, Como resolver los pequeños conflictos en el
trabajo, Barcelona Deusto, 2002 - Clarson, M, Miedo inteligente.
Como aprovechar la tensión que generan las situaciones de riesgos, Barcelona
Paidós, 2003
- Lencioni, P, Las cinco
disfunciones de un equipo, Barcelona Empresa Activa, 2003- Marquier, A, El poder de elegir o
el principio de responsabilidad, Barcelona 6ª edi. Luciérnaga, 2003
- Brooks, R Goldstein, S, El poder
de la resiliencia. Como lograr el equilibrio, la seguridad y fuerza interior
necesarios para vivir en paz, Barcelona Paidós, 2004
- Jensen, B, Lo òptimo es posible,
Barcelona Gestión, 2005
- Rovira, A, La buena crisis.
Reinventarse uno mismo: la revolución de la conciencia, Barcelona Aguilar, 2009
- Centre d'Atenció als Estudiants
de la URV, Guia d'orientació per a l'ocupació , Publicacions URV, 2013
L'alumne haurà de contactar amb
el professor en cas de voler o necessitar més bibliografia. En aquest cas, el
professor li lliurarà un llistat de bibliografia complentària. |
|
Altres comentaris |
Tenint en compte que tan l'assistència (10%) com la participació a les classes magistrals (5% + 5%) serà puntuada amb un màxim del 20% del total de la nota final de l'assignatura, es recomana l'assistència a totes les classes virtuals. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|