Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A8.1 |
Identificar les respostes psicosocials de les persones davant les diferents situacions de salut (en particular, la malaltia i el sofriment), seleccionant les accions adequades per proporcionar ajuda en les mateixes. |
| A8.2 |
Establir una relació empàtica i respectuosa amb el pacient i família, d'acord amb la situació de la persona, problema de salut i etapa de desenvolupament. |
| A8.3 |
Utilitzar estratègies i habilitats que permetin una comunicació efectiva amb pacients, famílies i grups socials, així com l'expressió de les seves preocupacions i interessos. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar de forma autónoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A8.1 |
Identificar i analitzar els processos psicosocials bàsics
Explicar els diferents processos i condicionants evolutius
Conèixer les diferents teories del desenvolupament i evolució humana
| | A8.2 |
Conèixer les diferents teories del desenvolupament i evolució humana
Conèixer les pròpies reaccions emocionals
Prendre consciència de la importància de la gestió de les emocions
| | A8.3 |
Prendre consciència de la importància de la gestió de les emocions
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Treballar de forma autónoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Unitat temàtica I. Introducció i conceptes generals. |
La psicologia com estudi de la conducta humana
Models de la conducta humana. Perspectiva holística de la persona.
|
Unitat temàtica II. Processos i condicionants evolutius
|
Dimensió psicobiològica:bases biològiques de la conducta. La son i la salut mental. Herència filogenètica/ontogenètica. Condicionants evolutius: maduració i adquisicions bàsiques. Afecció.
|
Unitat temàtica III. Processos psicosocials bàsics. |
Dimensió intel·lectual: sesopercepció, aprenentatge i memòria, pensament i intel·ligència, processos de comunicació. Dimensió emocional: motivació, emoció, afrontament i adaptació al canvi, estrés, intel·ligència emocional. Dimensió social: factors socioculturals. |
Unitat temàtica IV. Perspectiva holística del cicle vital |
Infància. Adolescència. Edat adulta i vellesa. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Seminaris |
|
12 |
26 |
38 |
Pràctiques clíniques |
|
20 |
12 |
32 |
Sessió Magistral |
|
28 |
46 |
74 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l'assignatura. |
Seminaris |
Desplegament, anàlisi, debat i resolució del material presentat amb suport audiovisual. |
Pràctiques clíniques |
Resolució dels tallers pràctics plantejats en les classes de laboratoris amb una finalitat d'aprendre a administrar i corregir probes de screening reconegudes internacionalment en la valoració clínica i psicopatologica així com amb una aproximació als tractaments psicològics. |
Sessió Magistral |
Les sessions teòriques seran bàsicament tipus magistral on el professor explicarà els coneixements i continguts de cada temàtica del programa. En tot moment les sessions han de ser actives amb la participació i enriquiment de les classes gràcies a les intervencions dels alumnes. |
Atenció personalitzada |
L'atenció personalitzada tindrà per objectiu l'aclaració dels procediments de treball de l'assignatura i dels sistemes d'avaluació; la resolució de dubtes dels continguts i el seguiment individualitzat del treball pràctic demanat. |
Descripció |
L'atenció personalitzada tindrà per objectiu l'aclaració dels procediments de treball de l'assignatura i dels sistemes d'avaluació; la resolució de dubtes dels continguts i el seguiment individualitzat del treball pràctic demanat. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Durant els seminaris es realitzaran activitats de debats organitzats al voltant de la temètica treballada. L'alumne haurà de fer les seves aportacions d'una manera activa i organitzada. |
|
Pràctiques clíniques |
|
Durant els laboratoris l'alumne haurà de realitzar les activitats, debats o pràctiques vinculades a cada temàtica. La participació de l'alumne es tindrà en compte per a acabar de arrodonir la nota final de l'apartat de de laboratoris. |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els coneixements apresos durant el curs s'avaluaran a través de proves objetives d'opció múltiple de resposta (tipus test). La part teòrica tindrà un pes d'un 60% respecte el total de l'assignatura i s'avaluarà mitjançant dues proves, una a meitat de curs i una altra una vegada finalitzada la matèria per tal de fer contribuir a fer una avaluació més continuada, amb més evidències i facilitar la tasca d'estudi de l'alumne. Cada prova tindrà un pes del 30% respecte del total de la part teòrica (60%). La nota de la primera prova farà mitja amb la nota de la segona prova. És a dir, el segon parcial no servirà per recuperar el primer si no s'ha superat. La part pràctica s'avaluarà a través d'una única prova que tindrà lloc a finals de curs i tindrà un pes del 40% respecte de la nota final (20% dels casos pràctics i 20% dels exercicis i resolució de problemes). La nota final de l'assignatura serà la nota ponderada dels exàmens teòrics i de l'examen pràctic. Els alumnes que no superin els examens de primera convocatòria hauran de presentar-se a la segona convocatòria. Els alumnes que hagin de presentar-se a segona convocatòria hauran d'examinar-se de les dues parts de que consta la matèria: teoria i pràctica. Caldrà superar com a mínim el 50% de les preguntes (una vegades restats els errors) per tal de superar l'assignatura. La nota màxima de l'examen de segona convocatòria serà d'un 5. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
, , ,
Morris Ch G, Maisto A A, Psicología, 2009, México:Pearson Educational
Myers DG, Psicología, 2005, Madrid: Medica Panamericana
Pérez V, Procesos psicológicos básicos, 2005, Madrid: Pearson
Gil J, Psicología de la Salud, 2004, Madrid: Pirámide
Goleman D, Inteligencia social, 2006, Barcelona: Kairós
Miller GA, Introdución a la psicología, 1998, Madrid: Alianza Editorial
Lahey, B., Introducción a la Psicología , 1999, McGraw Hill
|
|
Complementària |
Lange S, El libro de las emociones, 2004, Madrid: EDAF
López, F, Desarrollo afectivo y social, 2003, Madrid: Pirámide
Latorre JM, Ciencias psicosociales aplicadas, 1995, Madrid: Síntes
José María Ruiz-Vargas, Manual de Psicología de la Memoria, 2014, Síntesis
Alan Baddeley, Memoria Humana:Teoría y Práctica, 1998, McGraw Hill
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|