Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A8.1 |
Identificar les respostes psicosocials de les persones davant les diferents situacions de salut (en particular, la malaltia i el sofriment), seleccionant les accions adequades per proporcionar ajuda en les mateixes. |
| A8.2 |
Establir una relació empàtica i respectuosa amb el pacient i família, d'acord amb la situació de la persona, problema de salut i etapa de desenvolupament. |
| A8.3 |
Utilitzar estratègies i habilitats que permetin una comunicació efectiva amb pacients, famílies i grups socials, així com l'expressió de les seves preocupacions i interessos. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A8.1 |
Identificar i analitzar els processos psicosocials bàsics
Explicar els diferents processos i condicionants evolutius
Conèixer les diferents teories del desenvolupament i evolució humana
| | A8.2 |
Conèixer les diferents teories del desenvolupament i evolució humana
Conèixer les pròpies reaccions emocionals
Prendre consciència de la importància de la gestió de les emocions
| | A8.3 |
Prendre consciència de la importància de la gestió de les emocions
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Unitat temàtica I. Introducció i conceptes generals. |
La psicologia com estudi de la conducta humana. La Psicologia com a ciència. Objectius i metodologies d'estudi de la Psicologia.
Breu recorregut històric per les escoles de la Psicologia.
|
Unitat temàtica II. Processos i condicionants evolutius
|
Dimensió psicobiològica:bases biològiques de la conducta. La son i la salut mental. Herència filogenètica/ontogenètica. Condicionants evolutius: maduració i adquisicions bàsiques. Afecció.
|
Unitat temàtica III. Processos psicosocials bàsics. |
Dimensió intel·lectual: sensopercepció, aprenentatge i memòria, pensament i intel·ligència, processos de comunicació. Dimensió emocional: motivació, emoció, afrontament i adaptació al canvi, estrés, intel·ligència emocional. Dimensió social: factors socioculturals. |
Unitat temàtica IV. Perspectiva holística del cicle vital |
Infància. Adolescència. Edat adulta i vellesa. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Seminaris |
|
12 |
26 |
38 |
Pràctiques clíniques |
|
20 |
12 |
32 |
Sessió Magistral |
|
28 |
46 |
74 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l'assignatura. |
Seminaris |
Desplegament, anàlisi, debat i resolució del material presentat amb suport audiovisual. |
Pràctiques clíniques |
Resolució dels tallers pràctics plantejats en les classes de laboratoris amb una finalitat d'aprendre a administrar i corregir probes de screening reconegudes internacionalment en la valoració clínica i psicopatologica així com amb una aproximació als tractaments psicològics. |
Sessió Magistral |
Les sessions teòriques seran bàsicament tipus magistral on el professor explicarà els coneixements i continguts de cada temàtica del programa. En tot moment les sessions han de ser actives amb la participació i enriquiment de les classes gràcies a les intervencions dels alumnes. |
Atenció personalitzada |
L'atenció personalitzada tindrà per objectiu l'aclaració dels procediments de treball de l'assignatura i dels sistemes d'avaluació; la resolució de dubtes dels continguts i el seguiment individualitzat del treball pràctic demanat. |
Descripció |
L'atenció personalitzada tindrà per objectiu l'aclaració dels procediments de treball de l'assignatura i dels sistemes d'avaluació; la resolució de dubtes dels continguts i el seguiment individualitzat del treball pràctic demanat. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Durant els seminaris es realitzaran activitats de debats organitzats al voltant de la temètica treballada. L'alumne haurà de fer les seves aportacions d'una manera activa i organitzada. |
|
Pràctiques clíniques |
|
Durant els laboratoris l'alumne haurà de realitzar les activitats, debats o pràctiques vinculades a cada temàtica. La participació de l'alumne es tindrà en compte per a acabar de arrodonir la nota final de l'apartat de de laboratoris. |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Berger, Psicología del Desarrollo. Adultez y vejez, 2009, Médica Panamericana. Madrid
Miller GA, Introdución a la psicología, 1998, Madrid: Alianza Editorial
Goleman D, Inteligencia social, 2006, Barcelona: Kairós
Gil J, Psicología de la Salud, 2004, Madrid: Pirámide
Pérez V, Procesos psicológicos básicos, 2005, Madrid: Pearson
Myers DG, Psicología, 2011, Madrid: Medica Panamericana
Morris Ch G, Maisto A A, Psicología, 2009, México:Pearson Educational
, , ,
Lahey, B., Introducción a la Psicología , 1999, McGraw Hill
|
|
Complementària |
Alan Baddeley, Memoria Humana:Teoría y Práctica, 1998, McGraw Hill
Latorre JM, Ciencias psicosociales aplicadas, 1995, Madrid: Síntes
López, F, Desarrollo afectivo y social, 2003, Madrid: Pirámide
Lange S, El libro de las emociones, 2004, Madrid: EDAF
José María Ruiz-Vargas, Manual de Psicología de la Memoria, 2014, Síntesis
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|