Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A8.1 |
Identificar les respostes psicosocials de les persones davant les diferents situacions de salut (en particular, la malaltia i el sofriment), seleccionant les accions adequades per proporcionar ajuda en les mateixes. |
| A8.2 |
Establir una relació empàtica i respectuosa amb el pacient i família, d'acord amb la situació de la persona, problema de salut i etapa de desenvolupament. |
| A8.3 |
Utilitzar estratègies i habilitats que permetin una comunicació efectiva amb pacients, famílies i grups socials, així com l'expressió de les seves preocupacions i interessos. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A8.1 |
Identificar i analitzar els processos psicosocials bàsics
Explicar els diferents processos i condicionants evolutius
Conèixer les diferents teories del desenvolupament i evolució humana
| | A8.2 |
Conèixer les diferents teories del desenvolupament i evolució humana
Conèixer les pròpies reaccions emocionals
Prendre consciència de la importància de la gestió de les emocions
| | A8.3 |
Prendre consciència de la importància de la gestió de les emocions
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
RA1. Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
RA2. Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
RA3. Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
RA4. Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Unidad temática 1: Introducción y conceptos generales de la psicología |
1.1. Definición y delimitación de la psicología científica
1.2. La psicología como estudio de la conducta humana
1.4. Breve recorrido por la historia de la psicología
|
Unidad temática 2: Procesos y condicionantes del comportamiento humano |
2.1. Dimensión psicobiológica: nuerona y sistema nervioso
2.2. Aspectos básicos del desarrollo: filogénesis y ontogénesis
2.3. Condicionantes evolutivos: maduración, impronta y afección.
|
Unidad temática 3: Procesos psicosociales básicos |
3.1. Dimensión intelectual
3.2. Dimensión emocional
3.3. Dimensión social |
Unidad temática 4: Perspectiva holística del ciclo vital |
4.1. Introducción a la psicología del desarrollo
4.2. Introducción a la psicología de la personalidad
4.3. Introducción a la psicología clínica y de la salud
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
28 |
45 |
73 |
Seminaris |
|
12 |
20 |
32 |
Pràctiques a laboratoris |
|
20 |
22 |
42 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Actividades encaminadas a tomar contacto y a recoger información de los alumnos y presentación de la asignatura. |
Sessió Magistral |
Exposición de los contenidos de la asignatura de forma interactiva y participativa introduciendo elementos de análisis y reflexión. |
Seminaris |
Planteamiento, análisis y discusión de un tema monográfico directamente relacionado con los contenidos de la sesión magistral. Se desarrollará con apoyo audiovisual y supuestos prácticos. |
Pràctiques a laboratoris |
Prácticas en grupos reducidos, donde se formulan y analizan problemas, y también se plantean debates, lectura de artículos, visionado de materiales audiovisuales, y ejercicios y casos prácticos. Todos ellos relacionados con la temática de la asignatura. |
Atenció personalitzada |
Se ofrece atención personalizada a todo el alumnado (previa cita), también mediante los foros y correo electrónico. |
Descripció |
El alumno recibirá atención personalizada siempre que lo necesite. La atención al estudiante se podrá realizar mediante correo electrónico o bien durante el horario de las clases.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
S'avalua el treball realitzat en les sessions magistrals participatives mitjançant dues proves teòriques tipus test, una sobre els continguts teòrics i seminaris, i l'altra sobre les pràctiques/problemes de totes les unitats temàtiques a final de curs. |
60% |
Seminaris |
|
S'avaluarà l'assistència i participació activa en les dinàmiques que es realitzin. El contingut dels seminaris s'avalua en les proves tipus test esmentades anteriorment. |
20% |
Pràctiques a laboratoris |
|
S'avaluarà l'assistència, participació activa en les dinàmiques que es realitzin. El contingut de les pràctiques s'avalua en les proves tipus test esmentades anteriorment. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els exàmens es realitzaran de manera presencial. Segons l'article 21 de la normativa acadèmica, "durant les activitats avaluatives estarà limitat l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i serà d'obligat compliment per part de l'estudiant". Els telèfons mòbils, tauletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització fraudulenta d'alguna activitat avaluativa, tant en suport material virtual com electrònic, comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. En cas de detectar-se situacions de plagi o suplantació de personalitat, s'obrirà el corresponent expedient disciplinari. L'avaluació d'aquesta assignatura tindrà el següent format. La part teòrica tindrà un pes d'un 60% respecte el total de l'assignatura, mentre que la part pràctica/problemes tindrà un pes del 40%. L'avaluació constarà de dues provis tipus test sobre els continguts teòrics i una prova tipus test sobre continguts treballats en les pràctiques i laboratoris. Una de les proves teòriques es farà en finalitzar el contingut de les unitats temàtiques I i II, i l'altra, en finalitzar les unitats temàtiques III i IV. La prova dels continguts pràctics es farà al final de l'assignatura. Les notes de les proves teòriques faran mitjana amb un mateix pes (50%) cadascuna d'elles. Amb el resultat es farà una mitjana ponderada amb la nota de l'examen de pràctiques tenint en compte que la part pràctiques contribueix el 40% i la teòrica el 60%. Si el resultat final de la nota és superior o igual a 5, l'assignatura quedarà aprovada, Els alumnes que no superin els exàmens de primera convocatòria hauran de presentar-se a la segona convocatòria. Es tracta d'una prova única que contindrà preguntes dels continguts teòrics i dels pràctics estudiats en els deixo anar del curs. Qui superi aquesta prova amb una nota de 5 haurà aprovat l'assignatura. La nota màxima d'aquesta prova de segona convocatòria serà de 5. |
Bàsica |
Morris, C.G. i Maisto, A.A., Introducción a la psicología, 2013, Madrid: Pearson
Delgado, M.L., Fundamentos de psicología para ciencias sociales y de la salud, 2015, Madrid: Editorial Médica Panamericana
Portillo, M.H.; Portillo, R.M. i Rodrigo, F., Promoció de la salut i suport psicològic al pacient, 2009, Valencia: Macmillan Iberia, S.A.
Altamirano, P.; Rigotti, H. i Manoiloff, L., Historia de la psicología: orígenes, teorías y corrientes, 2015, Editorial Brujas
|
|
Complementària |
Miller, G.A., Introducción a la psicología, 2016, Madrid: Alianza Editorial
Nieto J.; Abad, M.A.; Esteban, M.; i Tejerina, M., Psicología para Ciencias de la Salud: estudio del comportamiento humano ante la enfermedad, 2015, Madrid, McGraw-Hill
Gutierrez, T.; Raich, R.M.; Sanchez, D. i Deus, J., Instrumentos de evaluación en psicología de la salud, 2014, Madrid: Alianza Editorial
Amigo, I., Manual de psicología de la salud, 2017, Madrid: Pirámide
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|