Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A16.1 |
Capacitat per descriure els fonaments del nivell primari de salut i les activitats a desenvolupar per proporcionar una cura integral d'infermeria a l'individu, la família i la comunitat. |
| A16.2 |
Comprendre la funció i activitats i actitud cooperativa que el professional ha de desenvolupar en un equip d'Atenció Primària de Salut. |
| A16.3 |
Promoure la participació de les persones, família i grups en el seu procés de salut-malaltia. |
| A16.4 |
Identificar els factors relacionats amb la salut i els problemes de l'entorn, per atendre les persones en situacions de salut i malaltia com integrants d'una comunitat. |
| A16.5 |
Identificar i analitzar la influència de factors interns i externs en el nivell de salut d'individus i grups. |
| A16.6 |
Aplicar els mètodes i procediments necessaris en el seu àmbit per identificar els problemes de salut més rellevants en una comunitat. |
| A16.8 |
Educar, facilitar i donar suport a la salut i el benestar dels membres de la comunitat, les vides dels quals estan afectades per problemes de salut, risc, sofriment, malaltia, incapacitat o mort. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A16.1 |
Analitzar els determinants de la salut
Identificar els components ambientals en relació a la salut
| | A16.2 |
Analitzar els determinants de la salut
Identificar els components ambientals en relació a la salut
Descriure la història natural del processo salut-malaltia i la seva relació amb els Anivellis i estratègies de prevenció i promoció de la salut
Conèixer els fonaments de l'educació per a la salut com a instrument per capacitar a les persones, família i comunitat per gestionar la seva pròpia salut
Adquirir habilitats per dur a terme programes d'educació per a la salut en diferents àmbits d'actuació
Participar activament en la resolució de casos i treballs grupals
| | A16.3 |
Conèixer els fonaments de l'educació per a la salut com a instrument per capacitar a les persones, família i comunitat per gestionar la seva pròpia salut
Adquirir habilitats per dur a terme programes d'educació per a la salut en diferents àmbits d'actuació
| | A16.4 |
Analitzar els determinants de la salut
Identificar els components ambientals en relació a la salut
Conèixer els fonaments de l'educació per a la salut com a instrument per capacitar a les persones, família i comunitat per gestionar la seva pròpia salut
Adquirir habilitats per dur a terme programes d'educació per a la salut en diferents àmbits d'actuació
Participar activament en la resolució de casos i treballs grupals
| | A16.5 |
Analitzar els determinants de la salut
Identificar els components ambientals en relació a la salut
Descriure la història natural del processo salut-malaltia i la seva relació amb els Anivellis i estratègies de prevenció i promoció de la salut
Conèixer els fonaments de l'educació per a la salut com a instrument per capacitar a les persones, família i comunitat per gestionar la seva pròpia salut
Adquirir habilitats per dur a terme programes d'educació per a la salut en diferents àmbits d'actuació
Participar activament en la resolució de casos i treballs grupals
| | A16.6 |
Conèixer els fonaments de l'educació per a la salut com a instrument per capacitar a les persones, família i comunitat per gestionar la seva pròpia salut
Adquirir habilitats per dur a terme programes d'educació per a la salut en diferents àmbits d'actuació
Participar activament en la resolució de casos i treballs grupals
| | A16.8 |
Conèixer els fonaments de l'educació per a la salut com a instrument per capacitar a les persones, família i comunitat per gestionar la seva pròpia salut
Adquirir habilitats per dur a terme programes d'educació per a la salut en diferents àmbits d'actuació
Participar activament en la resolució de casos i treballs grupals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1.- La Salut Pública |
1.1 Concepte i evolució de la Salut Pública
1.2 La Salut Pública com a element de millora de la salut de la població
|
2.- Els determinants de la salut |
2.1 Els determinants biològics
2.2 Els determinants ambientals
2.3 Els determinants socioculturals i estils de vida
2.4 El sistema sanitari com a determinant de la salut
|
3.-El procés d’emmalaltir i nivells de prevenció |
3.1 Història natural del procés salut- malaltia
3.2 Concepte de prevenció
3.3 Nivells de prevenció
|
4.- Educació per a la salut |
4.1 Rol professional de la infermera comunitària
4.2 Identificació del nivell de salut de la població
4.3 L’educació per a la salut com a instrument de promoció i foment de la salut
4.4 Metodologies d’intervenció en l’Educació per a la Salut
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
26 |
40 |
66 |
Seminaris |
|
20 |
24 |
44 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
12 |
20 |
32 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
A16.1 | A16.2 | A16.4 | A16.5 | A16.6 | |
2 |
0 |
2 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'explica l'organització i el programa de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
S'expliquen els fonaments teòrics que figuren en els continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Sessions d’aprofundiment d’un tema d’interès i actualitat relacionat amb la salut pública. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Estudi de cas segons els objectius del tema i amb dades adicionals a demanda de l'alumne |
Atenció personalitzada |
Es dóna a l'alumne suport, guia i assessorament -individual i en grup- en el seu treball a l'aula, els seminaris i en el procés de l'ABP. |
Descripció |
Es dona a l'alumne suport, guia i assessorament (individual i en grup) en el seu treball a l'aula, seminaris i en els ABP. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
S'avaluaran els continguts teòrics de l'assignatura mitjançant una prova |
60% |
Seminaris |
|
S'avaluarà el procés de coneixement i aprofundiment del tema treballat que es presentará per escrit. |
20% |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
S'avaluarà l'estudi de cas segons els objectius formulats. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En la segona convocatòria, l'alumne s'examinarà d'aquella part que no hagi aprovat en l'avaluació continuada. |
Bàsica |
Caja López, C, Enfermería Comunitaria, Masson, Barcelona
Garcia Suso, A., Vera Cortés, M., Campo Osaba, A. , Enfermería Comunitària. Bases Teóricas. , Difusión de Avances en Enfermería. , Madrid
Martín Zurro, A., Cano Pérez, J. (eds) , Atención primaria. Conceptos, organización y pràctica clínica, Elsevier, Madrid
Restrepo, H., Málaga, H. , Promoción de la Salud. Cómo construir una vida saludable. , Editorial Médica Panamericana., Bogotá
Sánchez Moreno, A. Aparicio Ramon, V. Germán Bes, C. Et al. , Enfermería Comunitaria 1. Conceptos de salud y factores que la condicionan. , McGraw-Hill Interamericana., Madrid
Sánchez Moreno, A. Aparicio Ramon, V. Germán Bes, C. Et al. (, Enfermería Comunitaria 2. Epidemiología y enfermería, McGraw-Hill Interamericana., Madrid
Sánchez Moreno, A. Aparicio Ramon, V. Germán Bes, C. Et al. , Enfermería Comunitaria 3. Actuación en enfermería comunitaria. Sistemas y programas de salud., McGraw-Hill Interamericana. , Madrid
Úbeda Bonet, I., Caja López, C., Roca Roger, M, Instrumentos para la pràctica profesional de la enfermera comunitaria, Institut Monsa, Sant Adrià del Besós
, Model d’atenció integrada al pacient crònic. Insuficiència cardíaca i malaltia pulmonar obstructiva crònica, Institut Català de la Salut,
, Programa de millora de l’atenció al domicili des de l’atenció primària de salut, Institut Català de la Salut ,
, Aplicació del model de gestió de casos a l'atenció primària de salut, Institut Català de la Salut ,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|