Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer l'ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria. |
| A4 |
Utilització dels medicaments, avaluant els beneficis esperats i els riscos associats i / o efectes derivats de la seva administració i consum. |
| A9 |
Reconèixer les situacions de risc vital i saber executar maniobres de suport vital bàsic i avançat. |
| A14 |
Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria. |
| A17.4 |
Realitzar les tècniques i procediments de cures d'infermeria, establint una relació terapèutica amb els malalts i familiars. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Utilitza els recursos amb criteris de sostenibilitat al procediment a realitzar (quantitat, rebuig, selectiu i reciclatge, si escau)
| | A4 |
Aplicar procediments bàsics orientats a l'exploració, confort i seguretat de la persona que precisen atenció al llarg de la vida.
| | A9 |
Aplicar procediments en suport vital bàsic
| | A14 |
Actuar tenint en compte els aspectes ètics inherents a cura de la persona en els procediments de cures
Iniciar una comunicació eficaç mitjançant la simulació en el laboratori d'infermeria
| | A17.4 |
Aplicar procediments bàsics orientats a l'exploració, confort i seguretat de la persona que precisen atenció al llarg de la vida.
Aplicar valoracions i procediments en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques bàsiques
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Procediments estàndars de protecció I |
Mesura d'higiene, asèpsia, i esteritlizació. Rentats de mans. |
Valoració de la persona I |
Valoració de la persona I: Exploració física Control de signes vitals. Palpació
mamària. Exploració de necessitats. |
Preparació i administració de medicació: |
Oral, SNG, tòpica, oftalmológica, i
irrigació ótica. |
Procediments i cures clíniques I: |
Recollida de mostres (glucosuria, cetonuria,
sediment d'orina i urinocultivo mitjançant pacient independent i pacient amb
sondaje vesical, esputo, frotis i coprocultivo); Ergonomia; Cures de confort
(Higiene i cura del cos, realització de llit ocupat; Canvis posturals);
Col·locació de bolquer i col·lector.
Mesures de seguretat i prevenció de caigudes.
Tècniques de relaxació
Suporti vital bàsic. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Simulació |
|
21 |
33 |
54 |
Seminaris |
|
7 |
12 |
19 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i activitats per a prendre contacte i recollir informació dels alumnes.
|
Simulació |
Estratègia que reprodueix a un laboratori o una situació fictícia, situacions laborals reals en les que l'estudiant, assumint el seu rol, deu donar resposta.
Els tallers pràctics es realitzan amb materials clínics per la pràctica de procediments i cures infermeres.
Roll-playing de relació professional-pacient. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Assessorament i acompanyament a l'estudiant en les diferents activitats que requereix.
|
Descripció |
L'alumne tindrà l'oportunitat de realitzar tutories personalitzades amb els professors de l'assignatura per resoldre dubtes e inquietuds sobre els contiguts, dins dels horaris establerts o amb citació per email. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Examen pràctic sobre els continguts dels tallers de simulació.
L'alumna haurá de reproduir i argumentar un escenari de cuidatge infermer.
Para aprovar es demana un mínim de 5.
|
50% |
Proves mixtes |
|
Examen teòric sobre els continguts impartit en els seminaris i als tallers de simulació. Les preguntes poden ser tipus tests i/o preguntes curtes i/o de desenvolupament. |
50% |
Altres |
|
Es imprescindible tenir les dues proves superades per fer nota mitja. Si no es supera el examen teòric no es tindrà accés a l'exàmen pràctic. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatoria es regira per las mateixes normes que l'avaluació continuada.Es imprescindible tenir les dues proves superades per fer nota mitja. Si no es supera el examen teòric no es tindrà accés a l'exàmen pràctic. |
Bàsica |
|
Gonzalez I.C. y Herrero A., Procedimientos y técnicas de Enfermería,
2008, Madrid: DAE Pagana K. D., Guía de pruebas diagnosticas y de laboratorio, 2008,
Madird: Mosby
Ruiz J, Martín MªC, y
García R, Procedimientos y técnicas de Enfermeía, 2006, Barcelona: Edi Rol
Smith S, Duell D. Técnicas de enfermería Clínica. De las técnicas básicas a las avanzadas (7ª ed) Pearson Educación. Madrid 2009 Aguilar MJ. Tratado de enfermería pediátrica. Cuidados pediátricos. Elsevier. Madrid 2003
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Per la realització dels tallers de simulació és obligatori l'us de bata i seguiment de les normes que se lliuraran a l'alumna al primer seminari de l'assignatura |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|