Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer l'ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria. |
| A4 |
Utilització dels medicaments, avaluant els beneficis esperats i els riscos associats i / o efectes derivats de la seva administració i consum. |
| A9 |
Reconèixer les situacions de risc vital i saber executar maniobres de suport vital bàsic i avançat. |
| A14 |
Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria. |
| A17.4 |
Realitzar les tècniques i procediments de cures d'infermeria, establint una relació terapèutica amb els malalts i familiars. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Utilitza els recursos amb criteris de sostenibilitat al procediment a realitzar (quantitat, rebuig, selectiu i reciclatge, si escau)
| | A4 |
Aplicar procediments bàsics orientats a l'exploració, confort i seguretat de la persona que precisen atenció al llarg de la vida.
| | A9 |
Aplicar procediments en suport vital bàsic
| | A14 |
Actuar tenint en compte els aspectes ètics inherents a cura de la persona en els procediments de cures
Iniciar una comunicació eficaç mitjançant la simulació en el laboratori d'infermeria
| | A17.4 |
Aplicar procediments bàsics orientats a l'exploració, confort i seguretat de la persona que precisen atenció al llarg de la vida.
Aplicar valoracions i procediments en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques bàsiques
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Procediments estàndars de protecció I |
Mesura d'higiene, asèpsia, i esteritlizació. Rentats de mans. |
Valoració de la persona I |
Valoració de la persona I: Exploració física Control de signes vitals. Palpació
mamària. Exploració de necessitats. |
Preparació i administració de medicació: |
Oral, SNG, tòpica, oftalmológica, i
irrigació ótica. |
Procediments i cures clíniques I: |
Recollida de mostres (glucosuria, cetonuria,
sediment d'orina i urinocultivo mitjançant pacient independent i pacient amb
sondaje vesical, esputo, frotis i coprocultivo); Ergonomia; Cures de confort
(Higiene i cura del cos, realització de llit ocupat; Canvis posturals);
Col·locació de bolquer i col·lector.
Mesures de seguretat i prevenció de caigudes.
Tècniques de relaxació
Suporti vital bàsic. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Simulació |
|
21 |
33 |
54 |
Seminaris |
|
7 |
12 |
19 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i activitats per a prendre contacte i recollir informació dels alumnes.
|
Simulació |
Estratègia que reprodueix a un laboratori o una situació fictícia, situacions laborals reals en les que l'estudiant, assumint el seu rol, deu donar resposta.
Els tallers pràctics es realitzan amb materials clínics per la pràctica de procediments i cures infermeres.
Roll-playing de relació professional-pacient. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Assessorament i acompanyament a l'estudiant en les diferents activitats que requereix.
|
Descripció |
L'alumne tindrà l'oportunitat de realitzar tutories personalitzades amb els professors de l'assignatura per resoldre dubtes e inquietuds sobre els contiguts, dins dels horaris establerts o amb citació per email. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Examen pràctic sobre els continguts dels tallers de simulació.
L'alumna haurá de reproduir i argumentar un escenari de cuidatge infermer.
Para aprovar es demana un mínim de 5.
|
50% |
Proves mixtes |
|
Examen teòric sobre els continguts impartit en els seminaris i als tallers de simulació. Les preguntes poden ser tipus tests i/o preguntes curtes i/o de desenvolupament. |
50% |
Altres |
|
Es imprescindible tenir les dues proves superades per fer nota mitja. Si no es supera el examen teòric no es tindrà accés a l'exàmen pràctic. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Si no es supera l'examen teòric no es tindrà accés a l'examen pràctic. La segona convocatoria es regira per las mateixes normes que l'avaluació continuada. És imprescindible tenir les dues proves superades per fer nota mitja. En cas de detectar-se situacions de plagi o suplantació de personalitat s'obrirà el corresponent expedient disciplinari |
Bàsica |
|
Gonzalez I.C. y Herrero A., Procedimientos y técnicas de Enfermería,
2008, Madrid: DAE Pagana K. D., Guía de pruebas diagnosticas y de laboratorio, 2008,
Madird: Mosby
Ruiz J, Martín MªC, y
García R, Procedimientos y técnicas de Enfermeía, 2006, Barcelona: Edi Rol
Smith S, Duell D. Técnicas de enfermería Clínica. De las técnicas básicas a las avanzadas (7ª ed) Pearson Educación. Madrid 2009 Aguilar MJ. Tratado de enfermería pediátrica. Cuidados pediátricos. Elsevier. Madrid 2003
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Per la realització dels tallers de simulació és obligatori l'us de bata i seguiment de les normes que se lliuraran a l'alumna al primer seminari de l'assignatura |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|