Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer l'ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria. |
| A4 |
Utilització dels medicaments, avaluant els beneficis esperats i els riscos associats i / o efectes derivats de la seva administració i consum. |
| A9 |
Reconèixer les situacions de risc vital i saber executar maniobres de suport vital bàsic i avançat. |
| A14 |
Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria. |
| A17.4 |
Realitzar les tècniques i procediments de cures d'infermeria, establint una relació terapèutica amb els malalts i familiars. |
| A23.2 |
Prestar cures, garantint el dret a la dignitat, privacitat, intimitat, confidencialitat i capacitat de decisió del pacient i família. Individualitzar la cura considerant l'edat, el gènere, les diferències culturals, el grup ètnic, les creences i valors. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Aplicar procediments bàsics orientats a l'exploració, confort i seguretat de la persona que precisen atenció al llarg de la vida
Aplicar valoracions i procediments en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques i fàrmacs en els processos de malaltia al llarg del cicle vital
| | A4 |
Aplicar procediments bàsics orientats a l'exploració, confort i seguretat de la persona que precisen atenció al llarg de la vida
Aplicar valoracions i procediments en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques i fàrmacs en els processos de malaltia al llarg del cicle vital
Aplicar valoracions i procediments en pacients greument malalts en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques, fàrmacs, suport vital bàsic i avançat al llarg del cicle vital
| | A9 |
Aplicar valoracions i procediments en pacients greument malalts en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques, fàrmacs, suport vital bàsic i avançat al llarg del cicle vital
| | A14 |
Aplicar valoracions i procediments en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques i fàrmacs en els processos de malaltia al llarg del cicle vital
Aplicar valoracions i procediments en pacients greument malalts en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques, fàrmacs, suport vital bàsic i avançat al llarg del cicle vital
Prendre decisions mitjançant el pensament crític i la pràctica reflexiva
Utilitzar els recursos amb criteris de sostenibilitat al procediment a realitzar (quantitat, rebuig, selectiu i reciclatge, si procedeix)
| | A17.4 |
Argumentar la relació dels procediments de cures clíniques i el protocol seguits en els cas clínics que se li presentin en base a les guies de pràctica clínica actualitzades
| | A23.2 |
Actuar tenint en compte els aspectes ètics inherents a la cura de la persona en els procediments de cures
Iniciar una comunicació eficaç mitjançant la simulació al laboratori d'infermeria
Prendre decisions mitjançant el pensament crític i la pràctica reflexiva
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Procediments estàndard de protecció III |
Tipus d'aïllaments i mesures de protecció; camp estèril II. |
Tema 2. Valoració de la persona III |
Valoració de la consciència; Monitorització i control del pacient crític. |
Tema 3. Preparació i administració de medicació |
Administració i Càlcul de dosi II. Sedoanalgesia. |
Tema 4. Procediments clínics III |
Recollida de mostres, hemocultius
Preparació i control del pacient en les proves de diagnòstic (hemodinàmica ...)
Valoració i cura de ferides cròniques
Embenats II . Ferules de guix, terapia de comoressió.
Cura a la via aèrea malalt intubat.
Canalització i cura de catèters centrals,
Suport vital avançat
Simulació d'un cas integrat i atenció multidisciplinària |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Pràctiques a laboratoris |
|
34 |
55 |
89 |
Sessió Magistral |
|
5 |
0 |
5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
Proves de validació |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Demostracions pràctiques, assaig i adquisició d’habilitats en les diferents tècniques i procediments relacionats amb la cura del pacient. |
Sessió Magistral |
Exposició del contingut de l’assignatura de manera interactiva i participativa. |
Atenció personalitzada |
Guia, orientació i seguiment en les pràctiques de laboratori en les diferents tutories que es vagin produint en funció de les necessitats dels estudiants. |
Descripció |
Temps que cada
professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. A causa de
l’emergència sanitària, l’atenció a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant
reunions on-line, en horaris concertats ?prèviament per correu electrònic,
o mitjançant altres eines virtuals.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de validació |
|
Avaluació previa a l'assistència de l'estudiant al taller. S'avaluaran els continguts teòrics recomanats i penjats a Moodle. Aquesta avaluació es farà amb l'aplicació SOCRATIVE . És indispensable portar mobil a l'aula.
En cas que la docència sigui virtual les proves de validació es faran mitjançant la mateixa aplicació on line. |
15% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova objectiva dels continguts treballats als laboratoris.
|
55% |
Proves pràctiques |
|
L'estudiant s'examinarà dels procediments treballats a l'assignatura.
|
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per tal d'aprovar l'assignatura cal tenir totes les parts superades amb un cinc cadascuna (les dues proves objectives i les dues proves pràctiques). En segona convocatòria les proves de validació no son recuperables. Per tant, només es farà examen de la prova pràctica i prova objectiva tipus test. Les activitats avaluatives estan previstes per poder realitzar-se enmodalitat mixta o online en cas de confinament. D'acord a l'article 21 de la normativaacadèmica, durant les activitats avaluatives estarà limitat l'ús o tinença dedispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de lesproves i serà d'obligat compliment per part de l'estudiant". Els telèfonsmòbils, tabletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats perla prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulentad'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material comvirtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquestaactivitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets,el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que seràincoat mitjançant resolució del rector o rectora. En cas de detectar-se situacions de plagi osuplantació de personalitat s'obrirà el corresponent expedient disciplinari. En cas de detectar-sesituacions de plagi o suplantació de personalitat s'obrirà el corresponentexpedient disciplinari AQUESTA ASSIGNATURA NO CONTEMPLA LA POSSIBILITAT DE FER AVALUACIÓ ÚNICA ALS ESTUDIANTS |
Bàsica |
Concepción Fuentes Pumarola, Manual d'infermeria intensiva. Disponible en : Fuentes Pumarola, C. Sirvent, J. y Bonet Saris, A. (2013). Manual de enfermería intensiva. Documenta Universitaria. https://elibro-net.sabidi.urv.cat/es/, Documente Universitaria, Girona 2013
Smith S F, Duell D J, Martin B C,, Técnicas de enfermería clínica. De las técnicas básica a las avanzadas, última edició disponible, Madrid:
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Cal preparar les classes previament a l'assitència.
A l'aula es primarà l'adquisició de les habilitats pràctiques.
Cal portar el mòbil a les sessions presencials per tal de poder realitzar els qüestionaris previs.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|