Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A24 |
Conèixer els problemes de salut mental més rellevants en les diferents etapes del cicle vital, proporcionant cures integrals i eficaces, en l'àmbit de la infermeria. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A24 |
Descriure formes de cura, reinserció i programes de rehabilitació
Practicar tècniques de comunicació, observació i valoració del pacient amb problemes d'addicció
Analitzar l'impacte de la malaltia per utilització de substàncies psicoactives en la qualitat de vida de l'individu i família
Considerar des de la perspectiva de la cura el suport al pacient i la família
Reconèixer el rol infermer com a membre en l'equip multidisciplinar en el camp de les drogodependències
Sensibilitzar-se sobre l'estigma social associat a les drogodependències i altres addiccions
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT7 |
RA2. Identificar els principals problemes ambientals.
RA3. Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
RA4. Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Unitat Temàtica I: Conceptes bàsics per l’estudi e intervenció en les drogodependències i altres addiccions. |
Tema 1: Conceptes bàsics, terminologia i clasificacions.
Tema 2: Xarxa d'atenció a les drogodependències, intervenció i cures d'infermeria.
Tema 3: Epidemiologia de les addiccions.
Tema 4: Models conceptuals i rol d'infermeria.
|
Unitat Temàtica II: Prevenció, avaluació e intervenció: Educació per a la salut, programes, recursos i estratègies a seguir des d’una perspectiva multidisciplinar. |
Tema 1: Modalitats de Prevenció.
Tema 2: Modalitats d'Intervenció, tractament, rehabilitació i reinserció.
Tema 3: Recursos assistencials.
Tema 4: Investigació en el marc de les drogodependències i addicions. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
14 |
17 |
31 |
Pràctiques a laboratoris |
|
12 |
17 |
29 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
4 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura i activitats per a prendre contacte i recollir informació dels alumnes. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l’assignatura de forma interactiva i participativa introduint elements d’anàlisi i reflexió. |
Pràctiques a laboratoris |
Tallers interactius en grups reduïts, participatius, basats en el treball i participació activa de l’estudiant. Es reflexionarà de forma individual i en grup.
|
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
Atenció personalitzada |
L'atenció a l'estudiant es podrà realitzar presencial i/o mitjançant reunions on-line, en horaris concertats prèviament per correu electrònic o mitjançant altres eines virtuals. |
Descripció |
A causa de l'emergència sanitària, l'atenció a l'estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions on-lone, en horaris concertats prèviament per correu electrònic o mtjançant altres eines virtuals. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Tallers interactius en grups reduïts, participatius, basats en el treball i participació activa de l'estudiant. Es reflexionarà de forma individual i en grup.
S'avaluarà la participació, l'anàlisi i la reflexió. |
10% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita).
El treball es realitzarà en grups de tres. El tema serà assignat per la professor/a.
Presentació oral 15%/ Presentació escrita 15%. |
30% |
Proves mixtes |
|
Prova objectiva que podrà combinar preguntes de desenvolupament, preguntes curtes i/o proves objectives tipus test i/o casos clínics i/o modalitat oral. |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Primera convocatòria Modalitat d'avaluació continuada: Per poder obtenir la nota final cal haver superat totes les parts segons el seu percentatge de puntuació. La falta d'assistència als tallers penalitzarà la nota final. Segona convocatòria L'alumne que no hagi superat les diferents parts segons en base al percentatge indicat haurà de realitzar una prova objectiva de pregunta tipus test, curta i/o cas clínic. El programa pot estar subjecte a possibles modificacions de les que s'informarà a l'aula prèviament. D'acord a l'article 4 de la normativa acadèmica, durant les activitats avaluatives estarà limitat l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiant". Els telèfons mòbils, tables i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. En cas de detectar-se situacions de plagi o suplantació de personalitat s'obrirà el corresponent expedient disciplinari |
Bàsica |
MILLER, W.R ; ROLLNICK, S., La entrevista motivacional. Preparar para el cambio de conductas adictivas, Ultima edició disponible, Editorial Paidós
BOBES, J.; CASAS, M., Manual de evaluación y tratamiento de drogodependencias, Ultima edició disponible, Editorial Ars Médica, Barcelona
? MARTINEZ ORO, D.; PALLARES GOMEZ, J., De riesgos y placeres. Manual para entender las drogas, disponible en versió pdf: http://hemerotecadrogues.cat, Editorial Milenio
|
Una vegada iniciada l'assignatura s'indicaran altres fonts d'informació per l'assignatura. |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PRÀCTIQUES CLÍNIQUES VI/18234123 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
INFERMERIA DE SALUT MENTAL I PSIQUIÀTRICA/18234106 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
INFERMERIA EN LA JOVENTUT/18234103 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|