Tema |
Subtema |
U DidàcticaI |
Tema 1: Consideracions bàsiques en psicologia de la salut:
Aproximació històrica a la Psicologia de la salut
Delimitació conceptual
Models
Àrees de treball del professional d’infermeria
Tema 2:Estrès i malaltia:
Delimitació conceptual
Fisiologia de l’estrès
L’estrès i l’afectació del comportament
Personalitat i estrès
Estrès i sistema immunològic
|
U Didàctica II:
Intervenció Psicològica: Models i Tècniques. |
Tema 3:
El concepte de salut mental
De la normalitat a la patologia
Característiques de la personalitat
Intel•ligència emocional
Tècniques cognitives i d'assessorament emocional
|
UDidàctica III :
Algunes àrees d’aplicació i recerca en psicologia de la salut:
|
Tema4:
Salut i qualitat de vida dels professionals
Delimitació conceptual
Estrès professional
Mobing
Bulling
Prevenció i Intervenció
Tema 5:
L’adhesió als tractaments terapèutics:
Concepte
Aspectes generals
Variables relacionades amb el compliment-incompliment terapèutic
Estratègies d’actuació
Tema 6:
El dolor crònic:
Definició
Aspectes psicològics del dolor crònic
Tractaments
|
Descripció |
Com a mínim cada alumne ha d’haver comentat la marxa de l’assignatura amb la professora. qualsevol dubte o problema es podrà resoldre per correu electrònic o personalment amb hores concertades prèviament |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la 2a convocatòria es seguiran els mateixos criteris d'avaluació continuada que la primera i es podrà recuperar les activitats d'avaluació continuada pendents menys les sessions presencials. |
Bàsica |
Millon, T; Davis,R, Transtornos de la personalidad en la vida moderna, Masson, Barcelona, 2001
Nieto Munuera et al, Psicología para lasCiencias de la Salud, Interamericana, Madrid, 2004
Brannon,L. Feist,J, Psicología de la Salud, Paraninfo, Madrid, 2001
Bruchon-Schweitzer,M, Introduction à la psyhologie de la santé, PUF, Paris, 1998
Penzo, W, Psicologia per les Ciències de la Salut, Universitat de Barcelona, Barcelona, 1999
Stamateas B, Gente Tóxica , ediciones B, Barcelona 2011 12.reimpressió
Conangla M, Como superar las crisis emocionales , Amat , Barcelona 2002
Nardone G, Problem Solving Estratégico, Herder , Barcelona 2010
Nardone G, Psicosoluciones , Herder , Barcelona 2011
|
Es facilitarà bibliografia complementaria Unitat didàctica II |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|