Tema |
Subtema |
Mòdul I- Evolució teories i models dínfermeria: Teoría, práctica i investigació |
Introducció a la teoria d'infermeria: Evolució. teoría, pràctica i investigació.
|
Mòdul II- Paradigmes en infermería: Integració: Models i teories dínfermeria
|
Model: L'infermeria com cuidatge. Caring Moments
Un model per la pràctica. Savina O Schoenhofer i Anne Boykin.
Model: Consevació de l'energía: Myra levine
Teoria de les Transicions de Apha Meleis
|
Mòdul III- Paradigma Transformació-Socio - Crític. Teories i Filosofies d'infermeria |
Estudi de les teorès de l'Escola del Caring
Filosofia: Èsser humà en Devenir: Rosse Mary Rizzo-Parce.
Filosofia i Ciencia dels Cuidatges de Jean Watson. Els 10 factors de Cuidatges.
Teoria de les relacions Interpersonals: Hidelgarde Peplau.
Profundització en el Pensament de Jean Watson. lLlbre Infermeria Post-Moderna i Futura.
|
Mòdul IV.- Metodologia qualitativa: Fenòmenologia. |
Naturalessa de l'experiència vivida.
Orientació envers al fenómen
Investigar l'experiència tal com la vivim
L' Entrevista fenomenológica
|
Mòdul V.- Estudi i Aplicació d'una Teoria d'infermeria. Treball final Fenomenologic |
Treball Final: Estudi i análsis de un teoria d'infermeria : entrevista fenomenologica aplicada a la práctica
|
Descripció |
Tutories de seguiment en el procés d'anàlisi de les situacions de cuidatges
Tutories de seguiment per la elaboració del treball de camp i treball final |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Avaluació Continuada. Les notes de la primera convocatòria d'avaluació continuada sortirà en la plataforma moodle. Segona convocatòria per recuperar les part no presentades o no superades. Per aprovar l'assignatura és necessari tenir cadascuna de les activitats i proves superades. |
Bàsica |
Acebedo,S.,Rodero,V.,Vives,C., La mirada de Watson,Benner y Parse para "la buena práctica enfermera", , Index de enfermeria septembre-decembre ,2005
Acebedo,S.,Rodero,V.,Vives,C.,Omella,i., Analisis de una narrativa desde la teoría de Parse:"La persona en devenir ;, , Enfermería clinica gener -febrer,2005
|
- Acebedo, S.; Rodero, V.;
Aguarón, MJ.; Jiménez, M.; Tió, C.;
Vives, C.; Ricomá, R.;Pràctiques Clíniques.
Manual per a l’alumne i el tutor d’infermeria i altres carreres de
Ciències de la Salut. Tarragona: Publicacions URV. 2010
- Benner P. Interpretive Phenomenology. Londres: Sage; 1994
- Boykin, A; Schoenhofer, S.; Nursing
as Caring. A Model for Transforming Practice. Mississauga, Canada :
by Jones an Bartlett Publishers,
Inc. and National League for Nursing : 2001
- Collière, M.F. Promovoir la vie. Paris : InterEditions : 1999
- Kérouac, S. et.tal. El
pensamiento enfermero. Barcelona: Masson, S.A. 1996
- Marriner A. Modelos y Teorìas en enfermería. Barcelona: Mosby; 2010
- McCloskey J; Bulechek G. Clasificación de Intervenciones de Enfermería (NIC). Madrid: Mosby; 2004
- Moorhead M; Johnson M; Maas M. Clasificación de Resultados de Enfermería (NOC)
- McCloskey J; Bulechek Moorhead M;
Johnson M; Maas. Diagnósticos Enfermeros, Resutados e Intervenciones.
Interrelaciones NANDA, NOC, NIC: 2004
- NANDA Internacional:Diaagnósticos enfermeros,definiciones y clasificación 2009-2011.Elsivier :2009
- Rizzo-Parce, R. L'humain en devenir. Bruxelles: de Boeck& Lacier, S.A.: 2003
- Torralba, F. Antrolopologia
del cuidar. Madrid: Institut Borja de Bioética. Fundación
MAPFREMedicina: 2005
- Van Manen.M. Investigación educativa y experiencia vivida: Barcelona: IDEA BOOK: 2003
- Watson, J. The Philosophy and Science
of Caring. Universidad de Colorado, Denver : 2008
- Watson J. Le caring. Philosophie et science des soins infirmiers. Paris: Seli Arslan; 1998
- Watson J. Postmodern Nursing. Loures: Lusociéncia: 2002
- Watson J. Assessing and Measuring. Caring in Nursing and Health Science. New York, 2002
Altres recursos: |
Complementària |
, , ,
|
Altres recursos: Revistes, Congressos, Ponències, Observatori del cuidatge, WEB |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|