Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC2 |
Capacitat de respondre a les necessitats del pacient al llarg del cicle vital amb la planificació, prestació i avaluació dels programes individualitzats més apropiats d'atenció, juntament amb el cuidador principal, la família i els altres treballadors sanitaris o socials. |
|
AC5 |
Capacitat d'aplicar teories d'infermeria a la pràctica professional i redefinir mitjançant un procés de recerca. |
|
AC6 |
Capacitat de permetre que els pacients i els seus cuidadors expressin les seves preocupacions i els seus interessos, i que puguin respondre adequadament per exemple, en els àmbits emocional, social, psicològic, espiritual o físic. |
|
AC7 |
Capacitat de donar suport emocional i identificar quan són necessaris els consells d'un especialista o altres intervencions en situacions complexes. |
|
AC17 |
Capacitat d'acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge desenvolupament professional utilitzant l'avaluació i la investigació com a mitjà per reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats. |
|
AC18 |
Capacitat de gestionar la informació a partir de les diferents fonts documentals i sistemes d'informació. |
|
AC19 |
Capacitat d'identificar i resoldre problemes de salut actuals o potencials, mitjançant el mètode científic. |
|
AC20 |
Capacitat de produir nous coneixements i aplicar l'evidència científica en la pràctica professional. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC10 |
Lideratge |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Objectius |
Competències |
1. Sensibilitzar sobre la importància de la intervenció familiar i comunitària com element afavoridor de les persones amb un problema de salut. |
AC2 AC6 AC7
|
|
|
2. Conèixer els conceptes teòrics i metodològics de la teoria sistèmica. |
AC5
|
|
|
3. Analitzar l'aportació de la teoria sistemàtica en relació el treball familiar i comunitari de la infermera. |
|
BC2 BC3 BC4 BC6 BC10
|
|
4. Coeixer les diferents linies de recerca en enfermeria familiar i comunitaria |
AC17 AC18 AC19 AC20
|
|
|
Tema |
Subtema |
UD I: Introducció a la Unitat Didàctica I: Introducció i Metodologia en Infermeria Familiar i Comunitària |
Tema 1: El model Calgary relatius a l’avaluació d’infermeria familiar: La teoria de sistemes , la teoria de la comunicació, la teoria del canvi.
Tema 2: Metodologia de la entrevista familiar.
Tema 3: Transaccions vital amb l’àmbit familiar.
Tema 4: La intervenció comunitària.
|
UDII: Principals camps de recerca en infermeria familiar i comunitaria |
Tema 8: Recerca familiar en el camp de la salut mental comunitaria
Tema 9 Recerca en el camp de la promoció de la salut
Tema 10 Recerca en l'àmbit comunitari |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
0 |
15 |
Seminaris |
|
18 |
27 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
10 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació teòrica del desenvolupament de l’assignatura |
Sessió Magistral |
Introducció teòrica i conceptes bàsics de les Unitats Didàctiques : I, II, III |
Seminaris |
Es realitzaran seminaris sobre diferents camps de recerca en infermeria familiar i comunitária |
Resolució de problemes, exercicis |
A partir del treball del seminari el professor plantejarà diferents casos clínics que i supòsits pràctics relacionats amb la intervenció familiar i comunitària i l’alumne, els té que resoldre abans del següent seminari |
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Descripció |
Es realitzarà un seguiment tutoritzat de l’alumna al llarg del procés d’aprenentatge amb relació a la resolució de problemes i treball de camp, amb sessions presencials o virtuals |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Assistència i participació a les sessions magistrals |
10% |
Seminaris |
Assistència i participació als seminaris |
30% |
Resolució de problemes, exercicis |
Presentació de la resolució de casos clínics i supòsits pràctics
|
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la 2a convocatòria es seguiran els mateixos criteris d'avaluació continuada que la primera i es podrà recuperar les activitats d'avaluació continuada pendents menys les sessions presencials. |
Bàsica |
, , ,
Ferré i Grau,C, Depressió: pacients i familiars, Cossetània, Valls,2005
, , ,
Eia Asen, Intervención Familiar: Guia práctica para los profesionales de la salud, Paidos, Barcelona, 1997
Midori S, Brown J, La pràctica de la terapia de familia , Desclée De Brouwer, Bilbao, 1198
Kornblit A, Somàtica Familiar, Gedisa , Barcelona, 1994
Lorraine M, Leahey M, L'infermière et la famille, Renouveau pèdagogique, Canada, 1995
Ferrè-Grauc, Rodero-Sanchez V, Vives-Relats C, Cid-BueraD, El mundo del cuidador Familiar: Una visión teórica y un modelo práctico`para el cuidado, Silva, Tarragona, 2008
Writht LM, LeaheyM, Enfermeiras e familias: um guia para avaliaçao e intervençao na familia, Roca, Sao Paulo, 2002
, , ,
Heirle, C, Cuidando entre cuidadores , Index , Granada ,2004
|
-
Eia Asen, K Intervención familiar: Guia práctica para los profesionales de la salud. Ed. Paidos, Barcelona,1997
-
Lorraine M, W L’infirmière et la famille. Ed. Renouveau pédagogique, Canada, 1995
-
Ham, J Geriatria en Atenciòn Primaria . Ed. Mosby-Doyma. 1994
-
Kornblit, A Somàtica Familiar. Ed. Gedisa, Barcelona, 1996 |
Complementària |
|
Es proporcionarà al llarg del curs bibliografia complementaria de cada una de les unitats Didàctiques
Altres recursos:
Els propis de l’entorn de formació virtual de la URV: |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|