DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) INVESTIGACIÓ EN PSICOLOGIA DE LA SALUT OCUPACIONAL Codi 18605211
Ensenyament
Ciències de la Infermeria (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
2.5 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Psicologia
Coordinador/a
TOUS PALLARÉS, JORDI
Adreça electrònica jordi.tous@urv.cat
Professors/es
TOUS PALLARÉS, JORDI
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC10 Capacitat d'utilitzar críticament les eines d'avaluació i d'auditoria de la cura segons els estàndards de qualitat rellevants.
  AC11 Capacitat de valorar el risc i de promocionar activament el benestar i la seguretat de tota la gent de l'entorn de treball (inclòs ell mateix).
  AC19 Capacitat d'identificar i resoldre problemes de salut actuals o potencials, mitjançant el mètode científic.
  AC20 Capacitat de produir nous coneixements i aplicar l'evidència científica en la pràctica professional.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BC10 Lideratge
  BC11 Treballar en equip i gestionar equips
  BC14 Planificació i organització
  BC15 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Ser capaç de descriure des d'una perspectiva global, objectiva i científica una realitat organitzativa i grupal. AC11
AC19
AC20
BC14
Ser capaç de treballar en equipi liderar un projecte de recerca. AC10
BC4
BC10
BC11
Saber redactar autònomament i presentar públicament un informe científic que reflecteixi la informació més rellevant. AC19
BC14
BC15
CC4

Continguts
Tema Subtema
1.- Models d'avaluació psicosocial de la salut ocupacional.
2.- Patologies ocupacionals: descripció i diagnosi.
3- Estratègies d'avaluació en salut ocupacional a les organitzacions.
4.- Exemples d'avaluació psicosocial a les organitzacions.
5.- Exemples d¡intervenció psicosocial a les organitzacions

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
6 12 18
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
9 18 27
Fòrums de discussió
3 6 9
 
Atenció personalitzada
2.5 0 2.5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Lectura d'un article
Sessió Magistral Assistir a les sessions i participar-hi activament a partir de la lectura prèvia dels materials preparat pels docent
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Cercar informació a partir de test i enquestes, analitzar la informació i fer-ne una diagnosi psicosocial.
Fòrums de discussió Triar un tòpic, buscar-ne informació i participar en un debat amb els companys, docent i experts convidats.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Seguiment dels dubtes que sorgeixin en l'anàlisi de les dades.

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral Test objectiu 30%
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Fer un estudi d'un cas presentat pel professor 45%
Fòrums de discussió Preparar i presentar a debat un tema triat pel professor 25%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
PSICOLOGIA DE GRUPS/18605217

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent