Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC2 |
Capacitat de respondre a les necessitats del pacient al llarg del cicle vital amb la planificació, prestació i avaluació dels programes individualitzats més apropiats d'atenció, juntament amb el cuidador principal, la família i els altres treballadors sanitaris o socials. |
|
AC5 |
Capacitat d'aplicar teories d'infermeria a la pràctica professional i redefinir mitjançant un procés de recerca. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC10 |
Lideratge |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
Objectius |
Competències |
Conèixer quins són els principals fenòmens i processos grupals. |
AC2 AC5
|
|
|
Reflexionar sobre els diferents efectes d'influència que es deriven de la dinàmica grupal en la vida quotidiana de les persones. |
|
BC1 BC3 BC4 BC10
|
|
Conèixer les principals formes de conceptualitzar i experimentar el fenomen grupal segons la Psicologia Social |
AC2 AC5
|
|
|
Assolir un coneixement bàsic sobre la dinàmica dels grups petits en la seva vessant clàssica així com les seves principals crítiques. |
|
BC1 BC3 BC4 BC10
|
CC3 CC4
|
Tema |
Subtema |
Concepte, estructura i tipus de grup |
Criteris clàssics de definició. Tipus de grup. Definició d’estructura. Els rols de grup. L’estatus social. Les normes socials. Cohesió grupal |
Rendiment i interacció comunicativa |
La facilitació social. Rendiment grupal. La creativitat dels grups. Xarxes de comunicació.
Comunicació no verbal |
Conflicte i dinàmica de grups |
Conflicte intragrupal i intergrupal. Habilitats per a la resolució de conflictes Objectius de les tècniques de grup. Aplicacions. Classificacions de les tècniques de grup |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Presentacions / exposicions |
|
1.5 |
10 |
11.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
18.5 |
18.5 |
37 |
|
Atenció personalitzada |
|
10 |
0 |
10 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
0 |
2 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es tracta d’una sessió on el professor recollirà informació sobre el nivell de coneixements previs que presenten els alumnes en relació a l'assignatura a partir d'unes primeres informacions que es proporcionin a l'estudiant |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral sobre les temàtiques del curs que es farà en petits grups de treball |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exercicis d’aplicació dels conceptes que es faran en grups de treball i/o dinàmiques de grup |
|
Atenció personalitzada |
Presentacions / exposicions |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Descripció |
S'orientarà i guiarà el procés d’aprenentatge de l’alumne a través del moodle, del mail o de l'aula. |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral sobre les temàtiques del curs que es farà en petits grups de treball |
30% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exercicis d’aplicació dels conceptes que es faran en grups de treball i/o dinàmiques de grup |
30% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Proves d'ítems d'opció múltiple amb 3 o 4 opcions de resposta |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Estructura y Procesos de Grupo, Huici,C., UNED, Madrid
Introducción a la psicología de los grupos, Gil, F.; Alcover,C.M. (Coords.), Pirámide, Madrid
Dinámica de Grupo, Shaw,M., Herder, Barcelona
|
|
Complementària |
Martín-Baró,I., Sistema, Grupo y Poder. Psicología desde Centroamérica II, UCA Editores, San Salvador
Marín Sánchez, M. y Troyano Rodríguez, Y. (Coords.), Trabajando con grupos. Técnicas de intervención, Pirámide, Madrid
Marín Sánchez, M. y Garrido Torres, M.A. (Coords.), El grupo desde la perspectiva psicosocial. Conceptos básicos, Pirámide, Madrid
Cartwright,A.D. i Zander,A., Dinámica de grupos. Investigación y teoria, Trillas, México
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|