Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC7 |
Elaborar publicacions i/o aportacions científiques derivades dels resultats de la investigació |
|
AC8 |
Participar en reunions d’investigació i presentar públicament resultats i informes d’investigació |
|
AC13 |
Acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional utilitzant l’avaluació i la investigació com a medi per a reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats |
|
AC14 |
Identificar i resoldre problemes de salut actuals o potencials, mitjançant el mètode científic |
|
AC16 |
Dissenyar i implementar projectes d’investigació |
|
AC17 |
Capacitat de dirigir equips o grups d’investigació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Objectius |
Competències |
1. Dissenyar investigacions quantitatves. |
AC7 AC8 AC13
|
BC1 BC3
|
CC3
|
2. Fundamentar teòricament la investigació científica i la seva aplicabilitat. |
AC7 AC8 AC14
|
BC1 BC2
|
CC3
|
3. Analitzar els resultats de la informació en forma de dades quantitatives. |
AC7 AC16 AC17
|
BC2
|
CC2
|
4. Elaborar resultats de caràcter acadèmic i científic. |
AC7 AC8
|
BC3 BC4 BC6
|
CC3 CC4
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. Conceptes bàsics en investigació quantitativa. |
|
TEMA 2. Operacionalització i formulació d'hipòtesis. |
|
TEMA 3. Contrastació d'hipòtesis. |
|
TEMA 4. La selecció de la mostra i tipus de mostreig. |
|
TEMA 5. Estimació per intervals. |
|
TEMA 6. Anàlisi per a variables categòriques. |
|
TEMA 7. Anàlisi per a variables quantitatives. |
|
TEMA 8. La lògica de l'anàlisi multivariant. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
35 |
18 |
53 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
45 |
10 |
55 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
5 |
10 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
3 |
0 |
3 |
Proves pràctiques |
|
10 |
15 |
25 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació dels continguts, l'avaluació i el seguiment de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Desenvolupament teòric dels continguts. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització de problemes pràctiques en entorn informàtic. |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
Atenció de les pràctiques realitzades en entorn informàtic.
Seguiment del treball individual i/o en grup. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves objectives de tipus test |
Prova individual tipus test |
30 |
Proves pràctiques |
Prova individual sobre problemes pràctics |
35 |
Proves pràctiques |
Treball individual o en grup sobre una producció científica |
35 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
AVALUACIÓ CONTINUADA: consta de dos proves, la primera es farà abans de Nadal, la segona abans de finalitzar l'assignatura. Primera prova: examen test de 50 preguntes i 5 exercicis pràctics a resoldre. Segona prova: exercicis pràctics a resoldre. Per superar l'assignatura s'ha d'aprovar cadascuna de les dues proves avaluables (examen individual test, examen de problemes pràctics). Només es calcularà la nota final ponderada en el cas de superar les dues proves. La suma de les dues proves suposa el 65% de l'assignatura. El 35% restant correspon a un treball individual o en grup: elaboració d'un paper sobre un exemple pràctic d'utilització de metodologia quantitativa. ${1}iD${1}iurant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. |
Bàsica |
|
BRUNET,I.; BELZUNEGUI,A. i PASTOR,I., Tècniques d’investigació social: Fonaments epistemològics i metodològics, , Barcelona, Editorial Portic, 2000
ÁLVAREZ CÁCERES, R., Estadística aplicada a las ciencias de la salud, Madrid, Diaz de Santos, 2007
FARRÉ, M.; RUIZ, A., Pràctiques d’estadística amb SPSS, , 1999 Barcelona FILGUEIRA, E., Análisis de datos con SPSSWIN, , 2001 Madrid LÓPEZ ROLDÁN, P.; LOZARES COLINA, C., Anàlisi bivariable de dades estadístiques, , 1999 Barcelona LÓPEZ ROLDÁN, P.; LOZARES COLINA, C., Anàlisi multivariable de dades estadístiques, , 2000 Barcelona SÁNCHEZ CARRIÓN,J.J., Manual de análisis de datos, , 1995 Madrid
|
Complementària |
|
NAVARRO RUBIO, M.D., Encuestas de salud, CIS. Cuadernos Metodológicos, , 1994 Madrid
AZOFRA, H.J., Cuestionarios, , 1999 Madrid
BERICAT, E., La integración de los métodos cuantitativo y cualitativo en la investigación social, , 1998 Barcelona
BISQUERRA, R., Introducción conceptual al análisis multivariable, Vol.1, 1989 Barcelona
CEA D’ANCONA, Ma A, Metodología cuantitativa: estrategias y técnicas de investigación social, Síntesis, , 1996 Madrid
DOMENECH,J., Tablas de estadística, , 1992 Barcelona
GARCÍA FERRANDO,M., Sobre el método. Problemas de investigación empírica en Sociología, , 1979 Madrid
GARCÍA FERRANDO,M., Socioestadística, , 1985 Madrid
GARCÍA FERRANDO,M.; IBÁÑEZ,J. i ALVIRA,F., El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación, , 1994 Madrid
GOODALE,J.G., La entrevista. Técnicas y aplicaciones para la empresa, , 1990 Madrid
LUQUE MARTÍNEZ,T., Técnicas de análisis de datos en investigación de mercados, , 2000 Madrid
QUIVY, R.; CAMPENHOUDT, L., Manual de recerca en ciències socials, , 1997 Barcelona
ROJAS TEJADA,A.J.; et al., Investigar mediante encuestas. Fundamentos teóricos y aspectos prácticos, Síntesis, , 1999 Madrid
SIERRA BRAVO,R., Técnicas de investigación social: ejercicios y problemas, , 1995 Madrid |
|
Altres comentaris |
Aquesta assignatura exigeix familiaritat amb el full de càlcul EXcel, així com amb els conceptes estadístics bàsics. Es recomana la preparació individual prèvia en conceptes estadístics, tant de l'estadística descriptiva com de la inferencial. Així mateix es recomana una preparació prèvia bàsica del full de càlcul Excel. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|